SIGURNOST NA AUTOCESTI

HAC ZATVARA DESET NADZORNIH CENTARA Tvrde da su time ceste zapravo postale - sigurnije!

Trenutačno snimke kamera gleda jedan, umjesto nekadašnjih pet zaposlenika. Stručnjaci tvrde da stoga treba povećati broj ophodarskih službi

Hrvatske autoceste (HAC) donijele su odluku o zatvaranju čak deset svojih nadzornih centara. Razlog je ušteda, ali tvrde da zbog ukidanja centara ni na koji način nije ugrožena sigurnost vozača, objavio je RTL . Prenose kako u HAC-u tvrde da su time autoceste zapravo postale sigurnije.

Sve informacije o tome što se događa na autocesti u upravljački centar HAC-a stižu iz manjih nadzornih centara, od kojih su neki ovih dana zatvoreni. Doznaje se kako su radna mjesta operatera već ukinuta, a nadzor se seli u upravljačke jedinice.

- Sada se promet vodi s jedne točke na većem broju kilometara i tako postižemo takozvanu harmonizaciju prometnih tokova i samim time povećavamo sigurnost svih tokova na autocesti - rekao je za RTL voditelj Odjela za sigurnost autocesta u HAC-u Davor Bićanić.

No, s njegovom se tvrdnjom ne slaže šef sektora za održavanje. On tvrdi da upravljački centri u ovom trenutku zbog nedostataka i propusta nisu u mogućnosti nadzirati opremu i upravljati njome na svim dijelovima autoceste. Upozorio je na propuste u videonadzoru, zbog kojih dolazi do "crnih rupa", a problematična je i sigurnost vozača.

Zbog toga je zatražio da se hitno postave kamere na nekoliko dionica, od kojih su najpotrebnije na dionici između Modruša i Brinja. Osim toga, utvrdio je kako je potrebno postaviti još telefonskih stupića.

U dopisu koji je prije dva mjeseca HAC-ov odjel za promet poslao upravi tvrtke, upozorava se da je gašenje nadzornih kamera Centar za upravljanje i kontrolu prometa (COKP) proveo - na svoju ruku. No, u HAC-u sad tvrde da su zapravo njihovi rukovoditelji u ovom slučaju potpuno u krivu.

- Dok se svi signali ne prenesu u upravljačke COPK-e, ljudi i dalje kao takvi sjede u takvim centrima. Baš zbog toga da ne bi došlo do kašnjenja takve informacije - kaže Bićanić.

Trenutačno snimke kamera gleda jedan umjesto nekadašnjih pet zaposlenika. Stručnjaci se slažu da je svaki rez koji se tiče sigurnosti na cestama vrlo osjetljiv, a smatraju da smanjenje broja nadzornih centara ne bi smjelo utjecati na sigurnost odvijanja prometa. No, samo pod uvjetom da se poveća broj ophodarskih službi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 21:53