OTPUŠTANJE VIŠKA LJUDI

Hajdaš Dončić: 'HŽ je godinama djelovao kao socijalna ustanova, hospicij, i to sada mijenjamo!'

 Željko Hajdinjak / CROPIX

ZAGREB - Već do kraja ovog mjeseca iz HŽ Infrastrukture morat će otići 500 zaposlenih, a još oko 150 do kraja godine. Dio je to plana rješavanja viška zaposlenih u državnom gubitašu HŽ-u, od čijih investicija Vlada Zorana Milanovića puno očekuje.

Višak radnika ipak neće otići praznih džepova. Njima je, naime, vlasnik pripremio poticajne otpremine u bruto iznosu do 200.000 kuna. Prema ocjeni ministra prometa Siniše Hajdaša Dončića, radi se o “dobroj socijalnoj mjeri u ovim vremenima”, jer bi takva otpremina prekobrojnim radnicima trebala osigurati dovoljno sredstava za život dok ne pronađu novi posao.

- Željeznica je prije služila kao socijalna ustanova, kao hospicij - poručio je Hajdaš Dončić, dodavši da je toj praksi sada kraj.

Iz HŽ-a bi u predstojećem razdoblju trebalo otići 2700 zaposlenih. Umjesto HŽ Holdinga, koji se gasi s 1. studenoga, na scenu stupaju tri zasebne željezničke tvrtke - HŽ Putnički prijevoz, HŽ Cargo i HŽ Infrastruktura. Sve one morat će iznaći način funkcioniranja u uvjetima liberalizacije željezničkog prometa koju će nam donijeti ulazak u EU. Vlada želi da željeznički sustav u Hrvatskoj bude moderniziran te da posluje racionalno. Otpuštanja viška zaposlenih samo su dio te priče.

- Talijanski Cargo ima dvaput više zaposlenih, ali i deset puta više robe. To je i naš cilj - poručio je Hajdaš Dončić.

Osim smanjenja broja zaposlenih, HŽ želi ulagati u željezničku infrastrukturu, posebno u paneuropske koridore 5 (Rijeka - Zagreb - Mađarska) i 10 (Dobova - Zagreb - Tovarnik), u čemu će se koristiti sredstva iz fondova EU. U planu je i gradnja pruge od Krapine do Maribora, koja će za 55 kilometara skratiti put do Austrije.

U HŽ-u i Vladi mnogo očekuju i od nabave 44 nova vlaka, koja bi trebala biti puštena u promet za 18 mjeseci. Hajdaš Dončić očekuje da će se na natječaj javiti i Gredelj, HŽ-ova tvrtka u stečaju.

Gašenje ili privatizacija očekuju i druge povezane tvrtke. Uskoro bi na bubanj trebali ići Željezničko ugostiteljstvo i Željeznička tiskara, a HŽ Cargo traži strateškog partnera.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 07:45