VELIKI REZOVI U DRŽAVNOM GIGANTU

HAJDAŠ 'HŽ mora ukidati linije, inače bi otišao u stečaj. Koje linije? Ne znam, ne zanima me'

Ministar kaže da se željeznički prijevoz održava zahvaljujući državnim subvencijama koje nisu dovoljne za neke pruge
 Cropix

ZAGREB - HŽ Putnički prijevoz mora ukidati dio linija jer bi inače otišao u stečaj, rekao je danas na konferenciji za novinare u Vladi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

On tvrdi da se željeznički putnički prijevoz u Hrvatskoj održava zahvaljujući državnim subvencijama koje nisu dovoljne za neke pruge kojima se vozi premali broj putnika pa su nerentabilne.

EKSKLUZIVNO Otkrivamo koji vlakovi neće prometovati nakon 24. travnja

Najavljuje da da će HŽ Putnički promet nastaviti s redukcijom linija, da će se neke pruge ukidati za putnički promet kako bi sustav opstao nakon što je došao u probleme zbog velikih neracionalnosti.

Na pitanje koje se linije ukidaju odgovorio je da je to pitanje za upravu HŽ Putničkog prijevoza te dodao da to ne zna niti ga zanima.

Pojasnio je da prijedlog racionalizacije HŽ Putničkog prijevoza u konačnici mora doći na reviziju u ministarstvu, a da ga taj proces ne zanima na operativnoj razini.

Ministar kaže da će HŽ Putnički prijevoz za tjedan-dva poslati program restrukturiranja Agenciji za zaštitu tržišnog nadmetanja u kojem se predviđa racionalizacija i smanjivanje broja zaposlenih.

Bunit će se sindikati i lokalna samouprava, ali to je normalno, kaže Hajdaš Dončić te dodaje da je cilj kao i kod Croatia Airlinesa učiniti tvrtku održivom na tržištu.

Najavio je da će početkom sljedeće godine lokalnim samoupravama biti omogućeno financiranje željezničkog putničkog prijevoza prugama za koje su zainteresirane, i to u dogovoru s privatnim partnerom, a država će osigurati određeni, minimalni iznos subvencija.

Ministar je opovrgnuo tvrdnje da se neke pruge ukidaju, rekavši da se njima neće prevoziti putnici, već samo teret. Uzeo je primjer pruge Metković - Ploče koja će, kako je rekao, i dalje služiti za prijevoz robe i država će povećati ulaganja u nju.

Upitan kakvi su najnoviji planovi za Croatia Airlines, kazao je da su iz vlasničke strukture istisnuti neki povlašteni dioničari što će rezultirati smjenom nekih članova nadzornog odbora te da će se nastaviti potraga za strateškim partnerom. Dodao je kako ne može reći kad će javni natječaj biti raspisan.

Smatra da Croatia Airlinesu ne treba "predator" nego strateški partner, te da je Vlada, ako bude trebalo, u tom smislu spremna donijeti posebna zakon o privatizaciji domaćeg avioprijevoznika.

Na novinarska pitanja o ukidanju putničkih željezničkih linija, ispred zgrade Vlade odgovarali su ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU-a Branko Grčić.

Maras kaže da na poduzetnike u udaljenima mjestima mogu povoljno utjecati investicije u pružnu infrastrukturu te da se na tome intenzivno radi. Hoće li biti jedna ili dvije putničke linije više ili manje, mislim da neće previše utjecati na poduzetnike, rekao je Maras.

Grčić pak drži kako živimo u vremenu kada tvrtke u državnom vlasništvu treba ozbiljno restrukturirati, a to znači da se neke potpuno nerentabilne linije jednostavno teško mogu održati.

'Za ukidanje vlakova kriva je uprava koja je otjerala putnike sa željeznice'

OSIJEK - Najava ukidanja i reduciranja brojnih linija vlakova podigla je na noge i sindikalne čelnika u sustavu HŽ-a, pa je tako predsjednik osječke Podružnice Sindikata prometnika vlakova Darko Keleković za trenutnu situaciju okrivio upravo HŽ Putničkog prijevoza.

- Njihov menadžment već godinama ništa neradi, a da je tomu tako potvrđuje i podatak kako se u zadnjih pet godina promet putnika smanjio za oko 20 posto. Isključivi uzrok takvog stanja je to što HŽ Putnički prijevoz smanjuje broj vlakova, ne usuglavšava stavove oko voznog reda s drugim društvima, ne ide na ruku putnicima. Vozni redovi su takvi da ne omogućavaju putnicima dolazak na posao ili školu na vrijeme, pa zato putnici i odlaze sa željeznice - rekao je Keleković, ogorčen činjenicom što se u Slavoniji i Baranji smanjuje broj vlakova na oko 90 linija.

Tako, prema novom voznom redu linija Osijek - Zagreb u 23,50 neće prometovati petkom i subotom, a za neke linije ukidaju se po dva para vlakova, pa tako i za onu Osijek - Beli Manastir. Baranjci će tako ostati uskraćeni za vlak kojim su do sada hvatali vezu na „Podravku“ u smjeru Zagreba, jer se ukida prva dnevna linija Beli Manastir - Osijek, a vikendima neće imati večernji vlak kojim su hvatali vezu za Beli Manastir nakon dolaska „Podravke“ iz Zagreba.

U Sindikatu su razočarani i što će ukidanje linija dovesti do smanjenja broja zaposlenih, a pitaju se i što će biti sa svim ulaganjima koje HŽ infrastruktura investira u pruge i kolodvore. Jedna od tih investicija je i obnova kolodvora u Belom Manastiru, pri čemu se gradi i novi peron dužine 400 metara, a željezničari se pitaju za koga se on gradi, jer kroz Beli Manastir već godinama nije prošao putnički vlak duži od 88 metara.

Razočarani su i putnici, pa nam je jedan Baranjac rekao da će novi vozni red negativno utjecati i na njegov kućni budžet, budući da će se morati prebaciti na putovanja autobusom, za što će morati izdvajati 900 kuna za mjesečnu kartu, umjesto dosadašnjih 450 koliko plaća mjesečnu za vlak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 01:55