PODIZANJE SVIJESTI

Hanza Media na Equal Voice summitu: Sklopljen dogovor o jačanju vidljivosti žena u medijskom sadržaju

Raznolikost, inkluzivnost, uključivost te rodna ravnopravnost ključni su za razvoj medija, rečeno je u Zürichu

Equal Voice

 Thomas Buchwalder

"Sve što vidiš, ti možeš biti!", ključna je to poruka konferencije Equal Voice Summit, prestižnog medijskog događaja u organizaciji Ringier AG na kojemu je ovoga tjedna u Zürichu sudjelovala Hanza Media. Ključni ljudi medijske industrije potpisali su na konferenciji važan dokument Equal Voice Pledge čime su sklopili dogovor o jačanju uloge žena u medijima i kroz medije. Ana Hanžeković Krznarić, članica Uprave Hanza Medije, potpisala je ovu inicijativu kako bi potaknula izdanja Hanza Medije, a time i hrvatske medijske scene, na jačanje vidljivosti žena u medijskom sadržaju i pozicioniranje žena kao ravnopravnih subjekata sa svim svojim kvalitetama i rezultatima.

Na konferenciji su govorile Amal Clooney, odvjetnica poznata po zastupanju žena koje su preživjele strahote rata i silovanja, Iris Bohnet, profesorica i voditeljica programa "Žene i javne politike" na Harvardu, Brittany Kaiser, bivša direktorica razvoja Cambridge Analytice, koja je otvoreno govorila o velikom skandalu i zloupotrebi osobnih podataka korisnika Facebooka, a koja se danas angažirano bavi temom osobne digitalne sigurnosti i digitalne pismenosti kao osnivačica Ownyourdata fondacije.

image

Equal Voice

Thomas Buchwalder

Zastupljenost žena u medijima goruća je tema, složili su se sudionici konferencije, a praćenje i analiza sadržaja ključan je korak prema promjeni percepcije i načina kako mediji prezentiraju žene. Ringier grupa još je 2019. započela s projektom Equal Voice kreiravši semantički algoritam koji mjeri zastupljenost žena u medijskom sadržaju. Rezultati su bili zapanjujući i za samu redakciju. Pokazalo se da samo 28 posto sadržaja govori o ženama, dok se u sportskoj rubrici samo 4 posto sadržaja odnosi na žene unatoč činjenici da je omjer žena i muškaraca u profesionalnom sportu 40:60. "Ovim tempom ravnopravnost ćemo postići tek 2056. godine", istaknula je profesorica Iris Bohnet dodavši kako podizanje svijesti o ovoj temi neće riješiti problem jer je ključna promjena okruženja i percepcije za što su posebno zaslužni mediji.

Pristupanje Equal Voice inicijativi za izdanja Hanza Medije znači implementaciju mjera kojima će se povećati zastupljenost žena odnosno rodna ravnopravnost u medijskom sadržaju. Prvi korak je uvođenje alata Equal voice faktor koji će mjeriti koliko se sadržaja odnosi na žene, a koliko na muškarce po pojedinim segmentima društva. Drugi važan korak je analiza sadržaja odnosno pristupa temi, a treći je promjena okruženja u kojem je jednakost i inkluzivnost svih članova društva važna za budućnost medija. Zahvaljujući ovom algoritmu, jedno od izdanja Ringier grupe, Handelszeitung, povećalo je svoj Equal Voice faktor sa 17 na 32 posto u samo godinu dana, čime su postigli i ono što je posebno značajno - povećali su publiku kojoj se obraćaju.

"Ovaj nam je alat samo pokazao kakva je realna situacija. Equal Voice faktor pretvara emotivnu temu i raspravu na temelju osjećaja u raspravu koja se bazira na činjenicama i koja je usmjerena ka pronalaženju rješenja. Pokazalo se da ovaj pristup temi zaista vodi do pomaka koje možemo izmjeriti i možemo vidjeti koliko smo napredovali", izjavila je na konferenciji Annabella Bassler, osnivačica ove inicijative i izvršna financijska direktorica Ringiera.

Raznolikost, inkluzivnost, uključivost te rodna ravnopravnost ključni su za razvoj medija. U izvještavanju i stvaranju sadržaja, uloga je medija da vodi računa o pojavnosti žena, ali i svih drugih čimbenika društva na ravnopravan način. "To među ostalim znači da je vrijeme da žene prestanemo karakterizirati kao nečije supruge i djevojke i da prestanemo pisati o tome što je određena političarka odjenula u noći kad je dobila izbore i vrijeme je da žene pozicioniramo na isti način kao i muškarce, kroz njihove uloge, rad i rezultate", rekla je Bohnet.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 09:55