PODVLAČENJE CRTE

HDZ je za izbore za Europski parlament potrošio najviše, a evo koja je stranka potrošila najmanje...

Ladislav Ilčić i IDS dobili su najviše donacija, Ilčiću je na račun sjelo 73.920 eura, a IDS-u 48.031 euro

Andrej Plenković

 Vanesa Pandžić/Cropix

HDZ je potrošio najviše novca za izbornu kampanju za Europski parlament, 523.186 eura, a SDP sa svojom listom 188.996 manje, odnosno njih je kampanja koštala 334.190 eura. Iza dvije najveće stranke su IDS i njegovi troškovi od 155.163 eura, Most sa 120.386 potrošenih eura, Domovinski pokret s 89.536 eura, lista Ladislava Ilčića sa 77.750 eura, i Možemo! sa 74.774 uložena eura. Sudeći prema konačnim financijskim izvještajima, stranke su za EU izbore uložile 1.400.904 eura i ove su godine bile znatno štedljivije negoli za prethodne izbore; sada su potrošile 62 posto u odnosu na 2019. godine.

U slučaju Ladislava Ilčića i IDS-a, koji su dobili najviše donacija, one se nisu isplatile; Ilčiću je na račun sjelo 73.920 eura donacija, više nego ikome drugom, a IDS-u 48.031 euro, ali unatoč tome nisu uspjeli osvojiti mandat u Europskom parlamentu. SDP je od ukupnih troškova u kampanji desetinu financirao iz donacija, 39.069 eura, Možemo! 21.850 eura, a HDZ je imao najmanje donatora, od kojih je prikupio samo 13.850 eura. DP nije prijavio niti jednu jedinu donaciju i kompletnu kampanju financirao je vlastitim izvorima. Te je podatke otkrila Gongova baza financija za EU izbore s finalnim financijskim izvještajima stranaka i kandidata na temelju podataka DIP-a u nepretraživom formatu.

Na čelo tvrtki koje su najviše profitirale u kampanji za Europski parlament iskočila je tvrtka Diskurs u vlasništvu Ines Kozine koja je zaradila 157.671 euro - nju je angažirao HDZ, isto kao i za prošle izbore, i potrošio 30 posto ukupne cifre. Slijedi Ascanius media kojoj je SDP za usluge platio 105.895 eura, također oko 30 posto ukupnog iznosa svih svojih troškova. Iza njih je Europlakat sa 64.543 eura, potom Logobox s 57.859 eura i Omnicom media grupa s 54.805 eura.

Konačni izvještaj stranaka pokazao je da su velike stranke potrošile dvostruko više od onoga što su navele u preliminarnom izvještaju, koji je DIP objavio šest dana prije datuma izbora. U kampanji se, naime, najviše trošilo u tjednu uoči izbora. DP je najveći dio novca za kampanju, 64 posto, odnosno 57.859 eura, uplatio na račun usluga tvrtki za digitalni marketing te grafički i web dizajn Logobox u vlasništvu Marije Dekanić, vlasnice portala Zagreb.info, Dnevno.hr, Otvoreno.hr, Direktno.hr i 7dnevno.hr, te tjednika 7dnevno. DP je uložio još samo u Z1 televiziju u vlasništvu tvrtke Kodiak trade iz Osijeka, odnosno Hrvoja Milasa, 5875 eura, te 375 eura za Televiziju Jadran.

Lista Ladislava Ilčića može se pohvaliti i najvećim ukupnim iznosom donacija, kao i najvećim pojedinačnim donacijama, koje su se kretale u rasponu od 8000 i 10.000 eura tvrtke Pax et bonum iz Kaštel Lukšića, poduzetnika Ivana Livakovića, vlasnika Hotela Pax. Sljedećih šest donacija po veličini, u iznosima između 3550 eura i 3980 eura, također je pripalo Ilčićevoj listi. Što se, pak, tiče najvećih stranaka, SDP-a i HDZ-a, njima su najviše donirali njihovi zastupnici i zastupnice u Saboru i u Europskom parlamentu, u iznosima od 3500 eura i nižima. Možemo! je, pak, prijavio mnogo malih donacija.

Konačna bilanca pokazuje i da je lista Nine Skočak, kojoj je malo nedostajalo da osvoji mandat, za svoju kampanju dobila osam donacija, koje ukupno iznose 2460 eura, a među donatorima se s 50 eura našao i zamjenik gradonačelnika Splita Bojan Ivošević.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 21:19