NAŠ ČOVJEK U ITALIJI

HRVAT RADI NA TEGLJENJU COSTA CONCORDIJE 'Mjesecima smo morali šutjeti o akciji stoljeća'

Drugi dan tegljenja havariranog kruzera “Costa Concordia” s otočića Giglio u Tirenskome more do rezališta u Genovi protječe mirno i u skladu s očekivanjima svih koji su uključeni u ovu povijesnu i spektakularnu akciju. Među njima ima i hrvatskih pomoraca, a jedan od njih je i Splićanin Ernest Šiljić, upravitelj stroja na tegljaču “Resolve Earl”, piše Slobodna Dalmacija.

Šiljić je, inače, više od 15 godina plovio na brodovima britanske Obalne straže, gdje su operacije slične ovoj bile dio uobičajenog posla, no priznaje kako je ova ipak nešto posebno.

– Nikad se nismo toliko dugo pripremali za akciju; odsukavanje i uspravljanje “Coste” trajalo je 18 mjeseci, a cijeli projekt izvježban je više puta uz vjernu simulaciju: od vađenja s dna, teglenja do uplovljavanja u Genovu.

To sam gledao u središtu iz kojeg se rukovodi akcijom, ali o tome se mjesecima nije smjelo govoriti u javnosti vjerojatno zbog straha od neuspjeha – kaže Šiljić, te pojašnjava kako je najteži posao obavljen prvi dan akcije, koja je počela točno u 7.50, nakon što je s otočne crkve sv. Mimiliana zvonilo u počast žrtvama havarije kruzera, koja se, podsjetimo, dogodila 13. siječnja 2012. godine.

Dok su mještani i njihovi gosti bučno ispraćali 290 metara dugu “Concordiju” sa svoje hridi, projektanti operacije živjeli su u strahu od prvih koraka.

– Najbitniji dio bio je trenutak kad je “Costa” zaplovila i odvojila se nekoliko metara od dna i kad smo je nakon toga počeli okretati u kurs. Zatim je bilo bitno izići iz priobalnog plićeg područja na otvoreno more – objašnjava Šiljić za “Slobodnu” i potvrđuje da je operacija pod velikim stupnjem pripravnosti upravo zbog složenosti, pri čemu najveća opasnost prijeti od potonuća “Coste”. U tom slučaju posade remorkera izvježbane su za akciju brzog otpuštanja ili rezanja teglja.

Uz Šiljićev “Resolve Earl”, trenutačno “Costu Concordiju” vuče i “Blizzard”, i to ukupnom snagom od 24 tisuće konjskih snaga.

– Vremenska prognoza proučavala se danima, a u slučaju neprilika tegljači, koji su u pratnji, spremni su uhvatiti pomoćni tegalj da “Concordiju” održe na kursu – veli Šiljić.

Inače plovidba, koja se odvija brzinom čovjekova koraka, pod visokim je stupnjem pripravnosti, zaštićena je u krugu od tri milje, sa zabranom nadlijetanja. Cijeli konvoj osigurava još deset plovila, a rezultat plovidbe, duge 186 milja, bit će neizvjestan do samoga kraja. Operacija tegljenja “Coste Concordije”, prema nekim procjenama, stoji između 600 i milijardu eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 04:12