HLADAN TUŠ

Hrvati jedva čekaju nadolazeći petak, Britanci upozoravaju: ‘Dajte si malo truda, evo sami usporedite...‘

Tek oko 2 posto ponuda na popustu tog dana predstavlja doista najnižu cijenu po kojoj je trgovina te godine prodavala proizvod

Ilustracija, gužva u shopping centru
 

 Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Približava se dan kojeg brojni potrošači željno iščekuju, Black Friday, no britanska udruga za zaštitu potrošača Which upozorava kako treba paziti i u kupovinu ići "sa zrnom soli u glavi".

Njihovo je istraživanje, naime, pokazalo kako tek oko dva posto ponuda na popustu tog dana predstavlja doista najnižu cijenu po kojoj je trgovina te godine prodavala neki proizvod zbog čega su ih sada napali nezadovoljni trgovci.

Većina je potrošačima uputila apel da sami usporede cijene i donesu zaključak odbacivši tvrdnje predstavnika udruge kao neutemeljene.

A prema istraživanju Whicha, od 208 analiziranih posebnih ponuda koje su trgovci 2022. godine oglasili povodom Black Fridaya uspostavilo se kako je samo njih pet doista oglasilo najnižu cijenu u periodu od godine dana, a gledale su se cijene koje su za iste proizvode vrijedile šest mjeseci ranije i šest mjeseci nakon isteka lanjskog Black Fridaya.

Prema analizi Which, 86 posto ponuda prije i nakon Black Fridaya prodavalo se po istoj ili čak nižoj cijeni, a velik broj trgovaca period Black Fridaya, koji inače pada na 24. studeni, odlučio je produljiti te ga spojio s takozvanim Cyber Mondayom koji pada na 27. studeni.

Najgori je po tom pitanju u Velikoj Britaniji bio Argos kod kojeg je čak 75 posto ponuda na Black Friday bilo moguće po istoj ili nižoj cijeni kupiti i prije i nakon ovog datuma.

Recimo, za jedan je televizor otkriveno da ga je mimo Black Fridaya u toj trgovini bilo moguće kupiti za 120 funti manje, što je ovaj trgovac opovrgnuo te ustvrdio kako Which donosi neutemeljene zaključke.

Slično su kazali i u trgovini AO World koja se našla na meti zaštitara, no iz Which potrošače upozoravaju kako trebaju odoljeti pritisku kupovine proizvoda po navodno najboljim cijenama.

"Trgovci su itekako svjesni da su u predblagdansko vrijeme budžeti građana posebno osjetljivi i da su oni skloni kupovati ponude za koje vjeruju da im donose uštede. Takve doista i postoje, no građani si ipak trebaju dati malo truda i dobro provjeriti prije nego što se nešto odluče kupiti", kazala je Ele Clark, urednica iz Whicha.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. prosinac 2024 12:00