Dvije godine pandemije pokazale su kako je Hrvatska itekako avio destinacija. Bez avio povezanosti nema gostiju s dalekih tržišta čiji nedostatak još nismo nadoknadili, no važno je da je Hrvatska na tim tržištima ostala prisutna unatoč pandemiji. Stoga danas imamo izravan let s SAD-om, a nastoji se obnoviti promet i s azijskog i australskog tržišta kako bi sinergijom svih dionika u turizmu avioturizam ponovo doživio uzlet avioturizma kada je broj udjela avio gostiju u turističkom prometu narastao s 11 na više od 19 posto rekordne 2019. godine dok svijet nije zaustavila pandemija.
Rečeno je to danas među ostalim na Konferenciji Slobodne Dalmacije i Dubrovačkog vjesnika "Ponovni uzlet avioturizma" koja se održala u dubrovačkim Lazaretima, na kojoj su bili predstavnici zračnih luka, turističkih zajednica i lokalne uprave. Kao najstarija, ali i najutjecajnija medijska kuća u Dubrovniku, Dubrovački vjesnik želi otvarati značajne i dobre teme, pa tako i temu avio turizma bez kojeg nema uspješnog turizma u Hrvatskoj, naglasio je otvarajući konferenciju direktor Dubrovačkog vjesnika Miroslav Ivić.
O tome što je sve Dubrovnik, kao destinacija potpuno ovisna o avionskom prijevozu, poduzela kako bi 'preživjela' dvije pandemijske godine i uspjela povezati Dubrovnik uspješnom avio vezom sa SAD-om, te kako se budućnost turizma u Dubrovniku promišlja kroz održivost uz gradski projekt "Respect the City" govorio je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković. On je posebno izdvojio suradnju s Vladom RH i HTZ-om na pomoći u promociji Dubrovnika i otvaranju Hrvatske prema američkom tržištu što je bilo od nemjerljive važnosti za povratak turista. - Dubrovnik će uvijek biti aviodestinacija, a Pelješki most smatramo vraćanjem duga Hrvatske prema nama koji smo bilo odsječeni od Hrvatske – rekao je Franković. I župan dubrovačko neretvanski Nikola Dobroslavić naglasio je iznimnu važnost Vladinih subvencija županijskim tvrtkama u visini od 700 milijuna kuna koje su zadržale zaposlene tijekom krize, te dobrim ovosezonskim turističkim rezultatima u Županiji.
Govoreći o povećanju udjela avio-turista u ukupnom turističkom prometu, ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac rekla je kako je Hrvatska sada povezana s više 460 avionskih linija, sa 131 gradom, što je na razini 2019. godine. Čestitala Zračnoj luci Dubrovnik na otvorenju Centra za putovanja, a Dubrovniku koji je respektabilna city break destinacija što je strateški cilj ove Vlade. - Kroz novu Strategiju održivog razvoja turizma do 2030. godine koja će uskoro u e-savjetovanje naglasak je na održivosti, povećavanju broja aviolinija, većoj marketinškoj suradnji s tour-operatorima i avioprijevoznicima i povećanju kvalitetne ponude na odredištu.
Očekujemo dobre rezultate i kvalitetne projekte koji će u razvijenim destinacijama ići u smjeru zelene i digitalne transformacije, a u nerazvijenim područjima prema razviju nove ponude u čijem je središtu lokalna zajednica i kultura – istaknule je ministrica Brnjac, koje ja također podvukla kako na svim emitivnim tržištima gosti željno iščekuju otvorenje Pelješkog mosta.
Ulaskom Hrvatske u EU uzletio je i hrvatski turizam kada se broj zračnih linija prema našoj zemlji iz Europe, ali i iz cijelog svijeta - povećao. Zaustavljanje zračnog prometa zbog pandemije posebno je osjetio Dubrovnik, kao aviodestinacija, a povratak turističkog prometa na sadašnjih 65 posto te rekordne godine i očekivanih 80 posto do kraja sezone potvrđuje kako će Hrvatska zahvaljujući upravo avio-gostima, ponovno obarati turističke rekorde.
O tome su govorili panelisti konferencije Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, Monika Udovičić, ravnateljica Uprave za turističke zajednice, kategorizaciju i pravne poslove, Ivan Maslać, komercijalni direktor Zračne luke Dubrovnik, Slaven Žabo, direktor komercijalnih poslova Croatia Airlinesa, Stjepan Bedić, direktor ETF Airwaysa i Blaž Pezo, ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik.
- Povećanje udjela aviogostiju do 19 posto u 2019., pozicioniranje Hrvatske kao aviodestinacije značilo je i povećanje potrošnje i produljenje sezone za čak pet tjedana – rekao je direktor HTZ-a dodajući kako će se Hrvatska nastaviti promovirati kao aviodestinacija koristeći komparativne prednosti razvijene mreže zračnih luka na obali. Rekao je kako je u perspektivi razvoja održivog turizma čarter program jedna od značajnih okosnica jer oni znače sigurnost dolaska gostiju, ali i intenzivnu komunikaciju s touroperatorima i aviokompanijama. Rekao je kako je u 2019. uloženih 240.000 dolara zajedničke promocije s Expedijom putem prodaje aranžmana generiralo 3,1 milijun dolara prihoda.
Monika Udovičić govorila je o tome kako se intenzivno radi na povratku gostiju s dalekih tržišta koji su činili 20 posto ukupnog broja gostiju, a koji također najviše dolaze izvan glavne sezone. Prije pandemije s tih je tržišta ostvaren značajan rast, tijekom protekle dvije godine bilo je važno ostati prisutan na tim tržištima da bi sada mogli pojačati promotivne aktivnosti na tim tržištima.
- Sve više s oprezom govorimo o tome da je Hrvatska autodestinacija jer smo u dvije godine vidjeli kako je nedostatak aviogostiju ne može lako nadoknaditi. Nova turistička strategija zato ima dva cilja – turističku ponudu proširiti na cijelu Hrvatsku i smanjiti sezonalnost, gdje glavnu ulogu ima aviopromet i daleka tržišta – rekla je Udovičić.
Stjepan Bedić, iz ETF Airwaysa posebno je istaknuo kako su čarteri bitan faktor turizma, te da turističke agencije i prijevoznici traže nekoga s kim će podijeliti rizik praznih sjedala na čarter letovima.
– Kada netko proda jedan čarter aranžman, to je organiziran i lako upravljiv turizam. Za to je potrebno da zrakoplovi budu u našim zračnim lukama. Čarteri stvaraju nova tržišta, no i oni su infrastruktura kojoj je zimi potrebna pomoć – rekao je Bedić koji je usred pandemije pokrenuo zrakoplovnu tvrtku kupivši tada jeftine avione i okupivši iskusno osoblje. Napose je naglasio kako bi trebalo bolje iskoristiti male hrvatske zračne luke, poput osječke, za čarter letove za koje ima zanimanja iz nordijskih zemalja, no da treba povesti računa i da gosti imaju gdje biti u destinaciji i izvan sezone, a ne da hoteli budu zatvoreni. Također je rekao kako bi čarter avioni trebali biti u hrvatskim zračnim lukama što bi značajno pojeftinilo usluge, a imalo velikog efekta.
Croatia airlines želi širiti mrežu linija, rekao je Slaven Žabo, te dodao kako uvodi niz novih linija i odredišta. Cilj nam je postići 80 posto letenja u odnosu na 2019., te povezati Hrvatsku s 22 destinacije na kojima je gotovo 1,7 milijuna sjedala.
Ivan Maslać, komercijalni direktor Zračne luke Dubrovnik rekao je kako su iza dubrovačkog aerodroma dvije teške godine, no kriza je prebrođena i da se pomalo vraćaju na pretpandemijski promet. Istaknuo je kako se hrvatske zračne luke u poslu nadopunjuju i surađuju.
Blaž Pezo iz Lučke uprave istaknuo je i sinergiju koju imaju sa Zračnom lukom Dubrovnik u prihvatu putnika koji nastavljaju krstarenje. Novi putnički terminal koji je u planu, značajno će povećati mogućnosti Dubrovnika kao home port luke za kruzere odnosno luke ukrcaja i iskrcaja gostiju koji nastavljaju putovanje avionom odnosno kruzerom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....