Da hrvatski turizam raste po nevjerojatnim stopama potvrdio je ovaj tjedan i jedan od najutjecajnijih svjetskih travel tech startupa Sojern.
Njegovi su analitičari objavili redovni godišnji prikaz europskih putničkih trendova za 2016. godinu u kojem je svoje mjesto napokon našla i Hrvatska potvrdivši još jednom da je zauzela jednu od vodećih pozicija među destinacijama u koje žele putovati europski turisti.
Točnije, Hrvatska je ušla među 20 najtraženijih svjetskih destinacija za europske putnike - smjestivši se točno na 20. mjestu - a podaci koje su analitičari prikupili pokazali su kako je potražnja za Hrvatskom kao destinacijom porasla za čak 45 posto.
Riječ je o analizi koju su Sojernovi analitičari radili u periodu između siječnja 2015. i lipnja 2016. godine, analizirajući više od milijardu signala koji svjedoče o načinu kako europski turisti pretražuju i bookiraju godišnji odmor.
Povoljno okruženje
Hrvatski rezultati, objašnjava se u ovom izvješću, posljedica su činjenice da je mnoge europske i svjetske destinacije poput Turske, Rusije i Egipta s turističke karte malo pomaknula nestabilna geopolitička situacija što su, kažu Sojernovi analitičari, iskoristile tople destinacije poput Sri Lanke, Indonezije, Hrvatske i Novog Zelanda, “pokupivši” turiste koji su nekad odlazili u neke druge krajeve.
Taj golemi interes potvrđuju i odlični turistički rezultati za rujan: dosad smo već ostvarili 9,1 milijun noćenja u odnosu na kompletni rujan prošle godine u kojem smo imali 9,7 milijuna noćenja, što svjedoči da je ovogodišnji deveti mjesec rekordan.
Velikani
Prema Sojernovoj ljestvici, Hrvatska je postala 10. rastuća odmorišna destinacija po potražnji europskih putnika čime se našla na listi sve popularnijih zemalja kao što su Island, Malezija, Sjeverna Afrika kao i Kuba.
Najpopularnije svjetske destinacije i dalje su Španjolska, Italija, SAD, Njemačka i Francuska koje su redom zauzele prvih pet mjesta Sojernove liste najpretraživanijih odredišta, a sad se ovoj listi popularnih destinacija napokon pridružila i naša zemlja.
Podaci su iznimno važni za domaće turističke stručnjake, hotelijere i nadležne institucije jer nas praktično stavljaju pred zid: problem domaćeg turizma jest činjenica da Hrvatska zbog nedostatka hotelskih kapaciteta baš i nema puno prostora za neki veći rast (prema podacima iz eVisitora popunjenost hotela u srpnju iznosi visokih 96 posto) - pa ukoliko želimo kapitalizirati taj izniman interes turista, domaćim turizmom treba nešto ambicioznije upravljati.
Dodatno, Sojernovo istraživanje ponašanja europskih putnika domaćim je hotelijerima i turističkim stručnjacima važno i iz razloga što ih uči o njihovim navikama.
Prvo, analiza pokazuje kako 93 posto Europljana radije putuje unutar kontinenta te kako su Sjedinjene Američke Države jedina interkontinentalna destinacija koja se uspjela uvući među pet najtraženijih odredišta.
Zatim analiza pokazuje kako europski putnici, ovisno o zemlji iz koje dolaze, preferiraju različite duljine putovanja među kojima Grci planiraju najkraći odmor - prosječno od 5,4 dana, a najdulji Nizozemci sa 8,7 dana.
Analiza pokazuje i tko među europskim turistima najranije počinje planirati svoj odmor.
To su Irci koji odmor počinju tražiti već 87 dana prije puta, dok su najspontaniji putnici s Kosova koji se za odmor počinju pripremati samo 40 dana prije.
Za hrvatski turizam važni su podaci koji govore o njemačkim, slovenskim, austrijskim, češkim i talijanskim turistima.
Regionalne razlike
Nijemci u pravilu računaju na odmor od 8,6 dana i o njemu počinju razmišljati 80 dana prije puta dok Austrijanci ljetuju dan manje te odmor počinju planirati devet dana nakon Nijemaca.
Slovenski putnik u pravilu će pretraživati hotelske ponude za odmor u trajanju od 8,1 dan, a počet će ga plan irati 70 dana prije puta.
Česi su zainteresirani za prosječno 7,8 dana odmora i počinju ga pripremati 71 dan prije početka godišnjeg dok Talijani od ovih pet nacionalnosti planiraju najkraće ljetovanje.
Ono prema Sojernovim podacima traje 6,3 dana, s tim da ga počinju planirati 64 dana prije odmora.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....