DANI HRVATSKOG TURIZMA

‘Hrvatski hoteli bolji su od konkurencije na Mediteranu, a imamo najniže cijene. To se mora mijenjati‘

Rezultati su to istraživanja koje je provela tvrtka TrustYou na temelju analiza komentara gostiju na svim platforma i anketa

Dubrovnik (ilustracija)

 Zvonimir Barisin/Cropix/Cropix

Hrvatski hoteli, posebno oni s pet zvjezdica, prema mišljenju gostiju, bolji su od onih u Španjolskoj, Italiji, Francuskoj i Grčkoj. Rezultati su to istraživanja koje je provela tvrtka TrustYou na temelju analiza komentara gostiju na svim platforma i anketa koje gosti ispunjavaju u samim hotelima. Rezultati su to koji su predstavljeni danas na Hrvatskom turističkom forumu na Danima hrvatskog turizma u Šibeniku u organizaciji Hrvatske gospodarske komore uz tvrtku Visa gdje se raspravljalo o tome kako biti izvrstan u turizmu.

- Gosti su najbolje ocijenili lokaciju i usluge naših hotela. I to prije svega jer prevladava domaća radna snaga koja gostu pruža autentičan doživljaj. I zato imamo dobre ocjene. No, jesmo li to dobro financijski iskoristili? Prema istraživanjima cijena smještaja u hotelima u Hrvatskoj, Španjolskoj, Italiji, Grčkoj, Francuskoj i Portugalu, mi u Hrvatskoj ostvarujemo jednu od najnižih cijena u odnosu na našu konkurenciju. Dobri smo u špici i u mjesecima glavne sezone, ali kada promatramo pred i posezonu cijene su nam najniže. Tada neki naši htjeli s pet zvjezdica imaju cijene niže od 100 eura. Ovo je prilika da izvršimo neke promjene i da se bolje cjenovno organiziramo, smatra Sandra Janković iz opatijskog Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu.

Istaknula je i da se cijena hotela u zadnje tri godine povećala za dvadesetak posto, ali da i dalje postoje velike oscilacije te da je i dalje vidljiva velika sezonalnost. Najbolju iskorištenost kapaciteta imaju pak hoteli s pet zvjezdica i gotovo su se približili u toj kategoriji 2019. godini, dok najveći pad u iskorištenosti imaju hoteli s tri zvjezdice.

- Kako je to utjecalo na rezultate? Imali smo ove godine velike troškove, ali su hoteli s 5 zvjezdica uspjeli pobrati vrhnje usprkos višim cijenama. To samo znači da se u budućnosti isplati ulagati u kvalitetu, istaknula je Janković.

image

Damir Krešić

Ravnatelj Instituta za turizam Damir Krešić kazao je da se vrlo često ove sezone čulo da je Hrvatska preskupa destinacija, ali on se s tom konstatacijom ne slaže.

- Ne mislim da smo preskupa destinacija i to su ova istraživanja pokazala. Pitanje je je li našim turistima za određeni novac dajemo primjerenu kvalitetu. Hrvatska nije destinacija koja treba razvijati masovni turizam. Bolje imati manje noćenja, a da na svakom noćenju imamo više cijene. Zato moramo razvijati turizam koji ima višu kvalitativnu vrijednost. U zadnjih 10 godina vidljiv je napredak u našim destinacija. Hrvatski je turizam je napravio kvalitativan iskorak u tom periodu, smatra Krešić. No dodaje da destinacije mogu i bolje i da se izvrsnost mjeru upravo po njima.

- Teško da možemo imati izvrsnost ako imamo kvalitetan hotel u nekvalitetnoj destinaciji. Destinacijski lanac vrijednosti je kvalitetan onoliko koliko je kvalitetan njegov najnekvalitetniji dio. Nikad nije problem u hotelima ili smještajnih kapacitetima. Nego se problem javlja u drugim segmentima kao što su problemi s parkinog, prometnim rješenjima, lokalnim prijevozom, opremljenošću plaža i plažnog prostora, kvalitetom ponude za osobe s posebnom potrebama. Svi dionici moraju sudjelovati u dizanju kvalitete destinacije. Koji su financijski jači moraju sudjelovati više i sve pod dirigentskom palicom lokalnih turističkih organizacija, ističe Krešić.

image

Renata Vujasinović

Pitanje je i koliko Hrvatska može biti izvrsna destinacija ako se u nekim hotelima ili restoranima ne prihvaćaju kartice što je u inozemstvu sasvim uobičajena stvar. Možda bi prihodi bili i veći kao i potrošnja da se na više mjesta može platiti karticama, ističe Renata Vujasinović, direktorica Vise Hrvatska.

- Gosti bi možda više potrošili da mogu plaćati karticama. Imamo puno mikro poduzentika koji ne prihvaćaju plaćanje karticama. Moramo se promijeniti u tom načinu razmišljanja. Ukupan dojam turista, posebice u hotelima s pet zvjezdica je da smo iznad naše konkurencije, ali ukupan dojam se stvara kroz cjelokupno iskustvo. Kartično plaćanja i digitalizacija je trend koji je neizbježan i trajan. Ljudi ne želi razmišljati imaju li dovoljno gotovine i gdje je bankomat. Ljudi žele iskustvo. Ljudi podrazumijevaju da je kartično plaćanje nešto sasvim normalno, posebno u Hrvatskoj koja je jedna od najpoznatijih destinacija u Europi. Pandemija je ubrzala naviku plaćanja karticama. Nakon uvođenja eura više će se koristiti kovanice što će također povećati korištenje kartica, zaključuje Vujasinović.

‘Ocjena izvrsnosti dolazi od gostiju‘

Larisa Deduš iz tvrtke TrustYou objasnila je da su analizu kvalitete hrvatskih hotela izradili kroz prikupljanje komentara gostiju, a oni su najviše zadovoljni ljubaznošću osoblja.

- Ocjena izvrsnosti hotela dolazi od gostiju. Hrvatski hoteli vode među konkurencijom kada je u pitanju cjelokupno zadovoljstvo gostiju. A oni govore o kategoriji soba i lokaciji. To najviše pridonosi kategoriji zadovoljstva gostiju. Najviša ocjena ide ljubaznosti usluge koja je u Hrvatskoj u odnosu na konkurenciju najviša. Gost u hrvatskom hotelu se osjeća dobro, kazala je Deduš.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 16:30