Hrvatski hoteli, posebno oni s pet zvjezdica, prema mišljenju gostiju, bolji su od onih u Španjolskoj, Italiji, Francuskoj i Grčkoj. Rezultati su to istraživanja koje je provela tvrtka TrustYou na temelju analiza komentara gostiju na svim platforma i anketa koje gosti ispunjavaju u samim hotelima. Rezultati su to koji su predstavljeni danas na Hrvatskom turističkom forumu na Danima hrvatskog turizma u Šibeniku u organizaciji Hrvatske gospodarske komore uz tvrtku Visa gdje se raspravljalo o tome kako biti izvrstan u turizmu.
- Gosti su najbolje ocijenili lokaciju i usluge naših hotela. I to prije svega jer prevladava domaća radna snaga koja gostu pruža autentičan doživljaj. I zato imamo dobre ocjene. No, jesmo li to dobro financijski iskoristili? Prema istraživanjima cijena smještaja u hotelima u Hrvatskoj, Španjolskoj, Italiji, Grčkoj, Francuskoj i Portugalu, mi u Hrvatskoj ostvarujemo jednu od najnižih cijena u odnosu na našu konkurenciju. Dobri smo u špici i u mjesecima glavne sezone, ali kada promatramo pred i posezonu cijene su nam najniže. Tada neki naši htjeli s pet zvjezdica imaju cijene niže od 100 eura. Ovo je prilika da izvršimo neke promjene i da se bolje cjenovno organiziramo, smatra Sandra Janković iz opatijskog Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu.
Istaknula je i da se cijena hotela u zadnje tri godine povećala za dvadesetak posto, ali da i dalje postoje velike oscilacije te da je i dalje vidljiva velika sezonalnost. Najbolju iskorištenost kapaciteta imaju pak hoteli s pet zvjezdica i gotovo su se približili u toj kategoriji 2019. godini, dok najveći pad u iskorištenosti imaju hoteli s tri zvjezdice.
- Kako je to utjecalo na rezultate? Imali smo ove godine velike troškove, ali su hoteli s 5 zvjezdica uspjeli pobrati vrhnje usprkos višim cijenama. To samo znači da se u budućnosti isplati ulagati u kvalitetu, istaknula je Janković.
Ravnatelj Instituta za turizam Damir Krešić kazao je da se vrlo često ove sezone čulo da je Hrvatska preskupa destinacija, ali on se s tom konstatacijom ne slaže.
- Ne mislim da smo preskupa destinacija i to su ova istraživanja pokazala. Pitanje je je li našim turistima za određeni novac dajemo primjerenu kvalitetu. Hrvatska nije destinacija koja treba razvijati masovni turizam. Bolje imati manje noćenja, a da na svakom noćenju imamo više cijene. Zato moramo razvijati turizam koji ima višu kvalitativnu vrijednost. U zadnjih 10 godina vidljiv je napredak u našim destinacija. Hrvatski je turizam je napravio kvalitativan iskorak u tom periodu, smatra Krešić. No dodaje da destinacije mogu i bolje i da se izvrsnost mjeru upravo po njima.
- Teško da možemo imati izvrsnost ako imamo kvalitetan hotel u nekvalitetnoj destinaciji. Destinacijski lanac vrijednosti je kvalitetan onoliko koliko je kvalitetan njegov najnekvalitetniji dio. Nikad nije problem u hotelima ili smještajnih kapacitetima. Nego se problem javlja u drugim segmentima kao što su problemi s parkinog, prometnim rješenjima, lokalnim prijevozom, opremljenošću plaža i plažnog prostora, kvalitetom ponude za osobe s posebnom potrebama. Svi dionici moraju sudjelovati u dizanju kvalitete destinacije. Koji su financijski jači moraju sudjelovati više i sve pod dirigentskom palicom lokalnih turističkih organizacija, ističe Krešić.
Pitanje je i koliko Hrvatska može biti izvrsna destinacija ako se u nekim hotelima ili restoranima ne prihvaćaju kartice što je u inozemstvu sasvim uobičajena stvar. Možda bi prihodi bili i veći kao i potrošnja da se na više mjesta može platiti karticama, ističe Renata Vujasinović, direktorica Vise Hrvatska.
- Gosti bi možda više potrošili da mogu plaćati karticama. Imamo puno mikro poduzentika koji ne prihvaćaju plaćanje karticama. Moramo se promijeniti u tom načinu razmišljanja. Ukupan dojam turista, posebice u hotelima s pet zvjezdica je da smo iznad naše konkurencije, ali ukupan dojam se stvara kroz cjelokupno iskustvo. Kartično plaćanja i digitalizacija je trend koji je neizbježan i trajan. Ljudi ne želi razmišljati imaju li dovoljno gotovine i gdje je bankomat. Ljudi žele iskustvo. Ljudi podrazumijevaju da je kartično plaćanje nešto sasvim normalno, posebno u Hrvatskoj koja je jedna od najpoznatijih destinacija u Europi. Pandemija je ubrzala naviku plaćanja karticama. Nakon uvođenja eura više će se koristiti kovanice što će također povećati korištenje kartica, zaključuje Vujasinović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....