Kada ga je treći časnik palube obavijestio da su na udaljenosti od milju i pol primijetili jednu brodicu nasred pučine Bengalskog zaljeva, splitski kapetan Željko Protić (57), zapovjednik broda “LNG Taurus”, nije puno dvojio i sa svojom je posadom krenuo u uspješno okončanu akciju spašavanja dvojice indonezijskih ribara koji su zbog kvara na stroju punih sedam dana plutali na moru, oko 120 nautičkih milja od najbližeg kopna na otoku Sumatri, piše Slobodna Dalmacij.
Iako se havarirana ribarica nalazila na vrlo prometnom plovnom putu prema Singapuru, a u tom je trenutku u krugu od samo milju i pol bilo je nekoliko brodova, prema brodolomcima krenuo je samo japanski “plinaš” sa svojih 30 pomoraca, među kojima su bila i osmorica Hrvata.
Bili su na planiranom kursu od katarskog Ras Laffana prema japanskoj Tobati, a grdosija duga 285,3 metra, koja može ukrcati 125.000 prostornih metara ukapljenog plina, polako se približila ribarskoj brodici, dugoj tek desetak metara.
- Zadatku smo oprezno pristupili, u koordinaciji s našom kompanijom i centrom za sigurnost plovidbe u Singapuru, jer smo znali da se nalazimo u zoni u kojoj “operiraju” i pirati. Najprije smo našim brodom napravili zavjetrinu ribarici i provjerili s kakvim su se problemom suočila dvojica Indonežana. Mislili smo da možda traže hranu i vodu ili gorivo, ali kada su otvorili poklopac motora, sve nam je bilo jasno. Podigli smo ih na našu palubu, osvježili ih i nakon što su se okrijepili, otišli su se oporaviti u kabinu. Nakon dva dana koja su proveli s nama iskrcali smo ih u indonezijskoj luci Karimun gdje su ih prihvatili predstavnici tamošnjih vlasti - ističe kap. Protić.
Zapovjednik “LNG Taurusa”, koji već 37 godina grize tvrdu pomoračku sedmu koru kruha, ne krije ogorčenje što posade nijednog broda koji su plovili u blizini nisu krenuli u pomoć brodolomcima.
- Današnje brodarstvo obilježeno je stalnom utrkom za rokovima i profitom. Svjestan sam da pomorci moraju ispuniti zahtjeve svojih kompanija i naručitelja tereta, ali zar smo zanemarili ili zaboravili onaj postulat da najprije treba pomoći ugroženim ljudima na moru?! - napominje splitski kapetan.
No, pothvat 30-člane posade nije ostao nezabilježen, pa je naš sugovornik primio posebno priznanje od “Mitsui OSK Linesa” (MOL), japanske kompanije u sklopu koje djeluje i londonska podružnica koja upravlja “LNG Taurusom”, brodom izgrađenim 1979. godine u SAD-u, koji unatoč 35 godina ostavljenih po krmi još uvijek uspješno plovi svjetskim morima, piše Slobodna Dalmacij.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....