Odbor za promet i turizam Europskog parlamenta na današnjoj je sjednici prihvatio prijedloge o priključenju nekoliko trasa hrvatskih cestovnih i željezničkih pravaca na transeuropske prometne mreže (TEN-T). Time će se stvoriti preduvjeti za korištenje europskih sredstava iz Instrumenta za povezivanje, vrijednog oko 26 milijardi eura - poručili su iz Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj.
Prijedloge amandmana europskih prometnih koridora koji se odnose na Hrvatsku parlamentarnom je Odboru predstavio zastupnik Valter Flego (IDS), a podržali su ga svi hrvatski europarlamentarci.
- Presretan sam i jako ponosan! Sav rad se itekako isplatio. Uspjeli smo. Potpuno će se promijeniti željeznička slika naše zemlje! Hrvatskim će prugama putovati putnici i teret i to je istinska renesansa željeznice - istaknuo je Flego. Pojasnio je i na koje se željezničke pravce odnose prihvaćeni amandmani.
- Spoj Pula-Buzet-Divača-Trst bit će prvi međunarodni pravac koji će željeznički povezati Istru sa zapadom te otvoriti mogućnost daljnje revitalizacije željezničkog pometa prema ostatku Hrvatske. Tu je i izgradnja nove željezničke dionice Zagreb-Maribor-Graz, koja će drastično skratiti putovanje od Zagreba prema Austriji i omogućiti bolje prometne tokove našim poduzetnicima koji prevoze teret. Predviđeno je i priključenje Luke Rijeka na koridor Baltik-Jadran, čime se otvara mogućnost širenja njezinih kapaciteta. Želimo osigurati spajanje Hrvatske na koridor Zapadni Balkan, geostrateški pozicionirati Luku Ploče kao ključni punkt za prijevoz tereta iz regije te modernizirati željeznički pravac od Zagreba do krajnjeg istoka Hrvatske. Produžili smo Mediteranski koridor od Rijeke do Splita, što će konačno oživjeti ličku prugu. Splitskoj morskoj i zračnoj luci osigurali smo dodatna europska sredstva za modernizaciju, kao i direktnu željezničku vezu Rijeka-Split sa zapadnom Europom, preko Zagreba prema Grazu - rekao je eurozastupnik Valter Flego.
Nakon prihvaćanja na Odboru, o izmjenama Uredbe o smjernicama Unije za razvoj transeuropske prometne mreže glasat će se na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta idući tjedan, nakon čega slijede pregovori Parlamenta i država članica.
- Dosta smo slušali o tome kako željeznica nema perspektivu. Hrvatska je članica EU-a i Schengena, stoga kao prava europska zemlja itekako mora imati željezničku perspektivu, a to smo danas ostvarili. Željeznica je srce zdravog, perspektivnog i čistog prometa, ono čemu Unija teži i čemu mora težiti i Hrvatska. Novac nam više neće predstavljati problem, jer sad na raspolaganju imamo novih 26 milijardi eura iz Instrumenta za povezivanje Europe. Novac smo osigurali, i sad je loptica isključivo na državi. Nedovoljno dobra priprema projekta, manjak projektanata i izvođača radova, administrativne prepreke i spora državna administracija - to su problemi koje jednostavno moramo riješiti i s početkom iduće godine biti sto posto spremni. U suprotnom, novac ćemo morati vraćati. Zato pozivam Vladu da vodi računa o tome da moramo imati pripremljene projekte početkom sljedeće godine za nove dionice na europskim koridorima. Ne prolaze više nikakve isprike. Ne smije biti kašnjenja u pripremi projekata ni od strane Vlade, ni nadležnog ministarstva, ni HŽ-a. To je finale ove velike prometne priče - poručio je zastupnik u Europskom parlamentu Valter Flego.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....