"HŽ Cargo", hrvatska tvrtka koja se bavi prijevozom vagonskih pošiljaka u unutarnjemu i međunarodnome prijevozu, poslao je u Bosnu i Hercegovinu na remont lokomotivu, piše Slobodna Dalmacija.
Remont su odradile "Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine". Međutim, poslovi su odrađeni prilično traljavo, o čemu je izvijestio i sarajevski Dnevni avaz. Na kraju je lokomotiva iz Hrvatske opet otišla na "popravljanje popravka".
U "HŽ Cargu" su za "Slobodnu" potvrdili određene nedostatke. No, na naš prvi upit odgovorili su šturo, pa smo inzistirali na tome da nam pošalju detaljni opis događaja, dok nam "Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine" i nakon dva tjedna čekanja nisu odgovorile na upit. Moguće da se ne žele oglašavati jer je skandal s nepopravljenim lokomotivama, sudeći po napisima u BH tisku, prilično neugodan.
Što su mediji u susjednoj nam državi pisali? Kako je nedavno objavio bosansko-hercegovački list Dnevni avaz, Uprava ''HŽ Carga'' iz Zagreba uputila je dva dopisa Upravi "Željeznica FBiH", u kojima se navodi da su napravili loš posao, točnije poslali su reklamacijske zapisnike u kojima su izrekli brojne primjedbe koje su pronašli nakon što su remontirane lokomotive stigle u Zagreb.
U dopisu se, napominje taj medij, navodi da su s izvršenom probnom vožnjom bez opterećenja i s opterećenjem utvrđene nepravilnosti koje su se trebale otkloniti prije otpreme ovom željezničkom operateru.
- Prilikom pregleda lokomotive instruktori vuče i šef Službe za tehnologiju vuče i održavanje lokomotiva utvrdili su dodatne nepravilnosti. To ne daje sliku povjerenja i kvalitete izvršenih radova - stoji u dopisu.
Dalje se navode sve primjedbe koje su uočene pa, između ostalog, i ta da nedostaje ručica za birač napona, da su fontovi oznake brojeva na boku lokomotive i čelu različiti, da je prednja strana lokomotive različite simetričnosti naljepnica i da nisu identične, da su se naljepnice kod vrata počele odljepljivati, da je temeljna boja na pojedinim mjestima naborana, da je vijak klime napola pritegnut, a klapne naopako okrenute.
Između ostalog je navedeno da je fleksibilno crijevo puklo kod kompresora, da je kod jedne slavine za opasnost u upravljačnici puknuta podloga od pleksiglasa... Ugrađeni su retrovizori s grijačem te imaju priključak. Trebalo ih je spojiti da bi imali punu fleksibilnost. Isto važi i za drugu lokomotivu, koja je također bila na popravku u Rajlovcu. Između ostalog, za nju navode da je rasvjeta pogrešno spojena, voltmetar neispravan, da ne radi ispitna signalizacija tabli, da su neispravne indirektne kočnice...
Iako HŽ ne želi govoriti o iznosima, BiH mediji navode da je cijena posla oko 600 tisuća eura. U naslovu teksta stoji "Uprava 'HŽ Cargo' pisala 'Željeznicama FBiH': Napravili ste nam fušeraj od lokomotiva".
I onda smo se obratili "HŽ Cargu" za dodatno pojašnjenje, te smo im postavili niz pitanja, poput onog jesu li natpisi u medijima točni, te koji su nedostaci uočeni. Međutim, odgovor "HŽ Carga" bio je štur, te su ignorirali konkretne upite. Odgovorili su nam ovo:
- Na predmetnoj lokomotivi su napravljeni svi radovi prema programu radova srednjeg popravka te je kao takva ispitana i primljena u eksploataciju. Kao i kod svih prijašnjih ugovora oko popravka lokomotiva, tako su i ovim ugovorom o srednjem popravku definirani uvjeti i odredbe oko reklamacijskih popravaka koji nastaju u reklamacijskom roku. Sukladno tome JP ŽF BiH će pristupiti reklamacijskom popravku prema primjedbama "HŽ Carga" d.o.o. - naveli su u "HŽ Cargu".
Budući da nismo bili zadovoljni odgovorom, ponovno smo poslali pitanja. Evo i novog odgovora Uprave "HŽ Carga".
Jesu li informacije iz navedenog članka točne?
- Postupak reklamacijskih primjedbi redovit je kod primopredaje lokomotiva, a reklamacije se tijekom daljnjeg preventivnog održavanja pravovremeno otklanjaju. Lokomotiva je upućena na reklamacijski popravak zbog nedostataka evidentiranih od strane "HŽ Carga", a prema zahtjevu JP ŽF BiH, sve sukladno potpisanom Ugovoru.
Je li faksimil pisma koje je objavio "Avaz" autentičan?
- Potvrđujemo dopis poslan od Službe za tehnologiju vuče i održavanje lokomotiva, dok drugi dopis nije jasno vidljiv, stoga ne možemo potvrditi autentičnost.
Koji su točno nedostaci? Molimo točno pobrojiti sve nedostatke.
- Nedostatak zbog kojeg je lokomotiva upućena na reklamacijski popravak prvenstveno je kvar na kompresoru. Ugovorom je propisano da se samo za neke kvarove lokomotiva upućuje kod Izvršitelja, dok se svi drugi i manji popravci otklanjaju na teritoriju Naručitelja, kao što bi i sve primjedbe iz reklamacijskog zapisnika zajedno s kompresorom bile otklonjene u Hrvatskoj da nije nastala krizna situacija s COVID-om 19 i zabranom kretanja. U normalnim uvjetima rada i granične prolaznosti, sve primjedbe bi bile otklonjene u Hrvatskoj. Evidencije primjedbi su neophodne zbog garancijskog reklamacijskog roka, tako da se u tom periodu razmatranja mogu sve neusklađenosti dovesti u ispravno stanje. Isti postupak je kod svakog redovitog popravka s Izvršiteljima srednjeg popravka u Hrvatskoj, koji također u reklamacijskom roku otklanjaju neurednosti, a za veći problem lokomotiva se upućuje u njihovu radionicu.
Kolika je vrijednost posla?
- Ugovorena vrijednost popravka smatra se poslovnom tajnom i ne može se priopćavati drugim osobama.
Do kada bi popravljanje lokomotive/a trebalo trajati?
- JP "Željeznice Federacija BiH" pri kraju su s otklanjanjem svih primjedbi, piše Slobodna Dalmacija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....