ZAGREB - Hrvatska Vlada na ovotjednoj će sjednici odlučivati i o privatizaciji tvrtke HŽ Cargo odnosno prodaji rumunjskom investitoru Feroivar, u sklopu Grampet grupe, a očekuje se da bi taj proces mogao završiti za mjesec dana, izjavio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić novinarima nakon današnje sjednice Povjerenstva za željeznicu.
Povjerenstvom predsjedava premijer Zoran Milanović, a sjednici održanoj u Banskim dvorima su, uz premijera i ministra Hajdaš Dončića, bili nazočni i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnoga razvoja i fondova EU Branko Grčić, ministar financija Slavko Linić, ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović te zamjenica ministra pravosuđa Sandra Artuković Kunšt.
Ponudu rumunjskih investitora za HŽ Cargo koja je stigla na natječaj Vlada planira prihvatiti, a na upit hoće li doći do preljevanja novca iz jedne u drugu HŽ-ovu tvrtku, Hajdaš Dončić je kazao kako se to ne može dogoditi jer HŽ kao sustav više ne postoji nego su to sada tri tvrtke te se ne može se uložiti ni u što drugo osim u HŽ Cargo.
Kupac HŽ Carga mora preuzeti sve obveze i jamstva od oko 800 milijuna kuna i odmah uložiti 30 milijuna eura u program zbrinjavanja radnika od kojih su neki višak, kao i u obnovu voznog parka Carga.
Kupac treba preuzeti sva državna jamstva koja su dana za HŽ Cargo, što je uz jamstvo rumunjske Exim banke, odnosno banke poput našeg HBOR-a, i više nego zadovoljavajuće za hrvatsku stranu, kazao je Hajdaš Dončić koji se nada da će se sve to ostvariti, a ako ne, naglašava da hrvatska strana ima mogućnost penaliziranja.
Za HŽ Putnički prijevoz ističe da se priprema desetogodišnji ugovor za obavljanje javnog prijevoza te modernizacija i nabava vlakova, za što je prva faza već završena i izabran je domaći konzorcij na čelu s Gredeljem.
Ostaju još, kako je kazao, razgovori s bankama oko finaciranja izgradnje vlakova jer se radi o oko 1,6 milijardi kuna za 44 nova vlakova. Hajdaš Dončić vjeruje da će s bankama završiti razgovore do kraja rujna kako bi se onda potpisali ugovori za samu izgradnju vlakova.
Na upit o izvješću Svjetske banke po kojem bi restrukturiranje HŽ-a moglo otići u 'nekom drugom smjeru', ministar je napomenuo kako se to izvješće referira na podatke iz 2011., a veći dio restrukturiranja završen je između 2011. i 2013.
Cijeli proces i ne može ići brže nego što ide, sve ima isti cilj, a to je privatizacija svega što nije osnovna djelatnost HŽ Infrastrukture te smanjivanje broja zaposlenih na razini europskog prosjeka. HŽ Infrastruktura je to već napravila, očekuje se da to napravi i HŽ Putnički prijevoz, a HŽ Cargo će uskoro, pri čemu ministar zanimljivim drži što, kako kaže, Svjetska banka nije znala da je proces privatizacije u HŽ-u već počeo.
Sve se radi da bi se do 2020. osnažio tzv. riječki pravac zbog razvoja Luke Rijeka te ostali koridori koji će Hrvatsku brže i bolje povezivati željeznicom s jugozapadnom i zapadnom Europom, naglašava Hajdaš Dončić.
Na sjednici Povjerenstva analizirano je stanje svih projekata na dva europska koridora, odnosno koridoru od granice sa Slovenijom do granice sa Srbijom (bivši 10. koridor) te Riječkom koridoru, odnosno 5b koridoru.
Projektiranje na svim dionicama bit će dovršeno do 2016. godine, kada se očekuje i početak najvećih radova.
Na proljeće iduće godine za početak radova bit će spremna prva dionica na 5b koridoru, od Dugog Sela do Križevaca, u vrijednosti od 220 milijuna eura. Cilj je završiti sve radove na koridorima do 2020. godine, navodi se i u priopćenju sa sjednice Povjerenstva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....