VELIKA MODERNIZACIJA

HŽ infrastruktura pokrenula najskuplji projekt u svojoj povijesti, nabava je vrijedna 450 milijuna eura!

Novim modernijim sustavom komunikacije planira se pokriti cjelokupna željeznička mreža u Hrvatskoj od približno 2600 km pruga
 Goran Mehkek/Cropix

HŽ Infrastruktura pokrenula je najvredniji postupak nabave u svojoj povijesti, vrijedan 450 milijuna eura. Riječ je o projektiranju i izgradnji novog Globalnog sustava pokretnih komunikacija za željeznički promet (GSM-R) i njegovom kasnijem prebacivanju na novu radijsku tehnologiju FRMCS (Budući željeznički mobilni komunikacijski sustav) za komunikaciju s pružnim vozilima na željezničkim prugama kojima upravlja HŽ Infrastruktura.

Novim modernijim sustavom komunikacije planira se pokriti cjelokupna željeznička mreža u Hrvatskoj od približno 2600 km pruga. Cijeli projekt trebao biti realiziran u sedam godina.

GSM-R (Global System for Mobile Communications for Railways) je međunarodni komunikacijski bežični standard za željezničku komunikaciju i aplikacije. On je dio Europskog sustava upravljanja željezničkim prometom (ERTMS), a koristi se za komunikaciju između vlakova i kontrolnih centara za regulaciju željezničkog prometa. FRMCS (Future Railway Mobile Communication System) je budući željeznički mobilni komunikacijski sustav koji će postupno zamijeniti aktualni GSM-R.

image
Zeljko Puhovski/Cropix

U ovom trenutku komunikacija na prugama HŽ Infrastrukture obavlja se radiodispečerskim sustavom (RD sustav) sagrađenim početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća. To je poseban telekomunikacijski sustav čija je osnovna namjena uspostavljanje komunikacijske veze (radiotelefonske i digitalne telegramom) između strojovođe vučnog vozila u pokretu i određenoga dispečerskog središta te obratno. Sve komunikacijske veze ostvarene preko RD sustava potpuno su kontrolirane i obavezno su snimane registrofonima.

Novi sustav komunikacije za putnike znači dodatno podizanje razine sigurnosti jer GSM-R omogućuje pouzdanu komunikaciju između dispečera, vlakova i ostalih operativnih jedinica, što je ključno za sigurno prometovanja vlakova, brze reakcije u slučaju hitnih situacija, za sprječavanje incidenata, prijetnji, opasnosti i nesreća na pruzi.

Sustav GSM-R u ovom trenutku koristi se na 130 tisuća kilometara pruga u Europi i 210 tisuća kilometara pruga diljem svijeta i svi imaju obvezu postupno se prebaciti na FRMCS.

Projekt se financira iz fondova EU-a a bit će proveden u tri faze. One uključuju izradu projekta odnosno tehničke dokumentacije izgradnje, izgradnju Globalnog sustava pokretnih komunikacija za željeznički promet te prebacivanje s GSM-R mreže na FRMCS mrežu.

U sklopu projekta između ostalog zamijenit će se postojeći analogni radiodispečerski sustav komunikacija i izgraditi primarni i pričuvni dispečerski i nadzorni centar, također će se izgraditi novi centralni sustav za glasovno i vizualno informiranje putnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 09:51