Kao što je bilo najavljeno Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je upute za sprečavanje i suzbijanje Covida-19 za pružatelje usluga u sustavu socijalne skrbi. Naime, povod za nove dodatne mjere je prodor koronavirusa ovih dana u domove umirovljenika od kojih je najgore u splitskom Domu za starije i nemoćne gdje je pedesetak štićenika zaraženo a sumnja se i na veći broj.
Među ostalim upute se odnose na organizaciju rada u tim ustanovama, provođenje dodatne dezinfekcije, način kada treba prijaviti epidemiologu moguću infekciju, a dio uputa odnosi se i na korisnike. Među ostalim, preporuka je da se rad u domovima organizira tako da zaposlenici rade u sedmodnevnim smjenama a na posao dolaze i odlaze organiziranim prijevozom.
- Tijekom sedmodnevne smjene zaposlenici borave u organiziranom izoliranom smještaju tzv. radnoj izolaciji u krugu ustanove ili u nekom drugom obliku smještaja ako se to može organizirati. Prije dolaska u sedmodnevnu smjenu obavlja se testiranje na SARS-CoV-2 kao i nakon završetka sedmodnevne smjene.
- Svakodnevno kod dolaska na posao i pri odlasku iz smjene, zaposlenicima se beskontaktnim toplomjerom mjeri tjelesna temperatura i utvrđuje se imaju li respiratornih simptoma. Izjavu o tome imaju li respiratorne simptome ili druge simptome bolesti zaposlenici svjedoče potpisom u posebnu evidencijsku knjigu.
- Svaki zaposlenik koji tijekom radnog vremena posumnja ili utvrdi da ima povišenu temperaturu ili druge simptome bolesti obvezno ih mora prijaviti voditelju ustrojbene jedinice/ravnateljstvu i javiti se telefonom nadležnom epidemiologu i nadležnom liječniku obiteljske medicine i nadležnom centru za socijalnu skrb.
- Član udomiteljske obitelji, predstavnik obiteljskog doma i članovi njegove obitelji također su obvezni prijaviti sve simptome nadležnom epidemiologu, nadležnom liječniku obiteljske medicine i nadležnom centru za socijalnu skrb.
- U slučaju sumnje na kontakt sa zaraženim ili oboljelim od Covida-19, telefonom se odmah javiti nadležnom epidemiologu ili u Covid ambulantu ako je ustrojena na razini lokalne zajednice.
- S temperaturom nije dozvoljeno raditi, pružati socijalnu uslugu niti dolaziti u prostor poslodavca odnosno pružatelja usluge.
- Svaka osoba koja ulazi u prostor poslodavca, odnosno pružatelja socijalne usluge (radnik, član obitelji pružatelja usluge, korisnik, dostavljač, ili bilo koja druga osoba) dužna je obvezno dezinficirati ruke sredstvom za dezinfekciju odmah po ulasku.
- Zajedničke prostore obvezno je prozračivati dva puta dnevno uz nadzor ulaznih vrata radi zabrane ulaska.
- Sobe korisnika obvezno prozračivati nakon svake njege minimalno pola sata odnosno primjereno zdravstvenom stanju korisnika i vremenskim prilikama.
- Kvake na ulaznim vratima obvezno poprskati dezinfekcijskim sredstvom svaka 2 sata.
- Najmanje jednom dnevno obavezno dezinficirati električne prekidače u prostorijama, kvake u svim sobama i kupaonicama korisnika te rukohvate u hodnicima , telefone (po mogućnosti i mobitele) u svim sobama korisnika , kvake i telefone u kuhinji i skladištima , kvake u praonici rublja kao i kvake i telefone u uredima. Svi zaposleni obavezno moraju odmah po ulasku dezinficirati vlastite mobitele.
- Ulazna vrata otvaraju se na poziv telefonom ili zvonom radnim danom od 7 - 15 prema dogovorenom rasporedu zaduženja.
- Dezbarijere su posebno pripremljene površine (posude, spužve i sl.) preko kojih moraju proći ljudi prije ulaska u ustanovu s ciljem sprječavanja unosa mikroorganizama u unutarnji prostor.
- Zabranjuje se donošenje namirnica i ostalih potrepština korisnicima usluge smještaja i organiziranog stanovanja od strane članova obitelji i prijatelja za vrijeme trajanja pandemije. Dostavu preuzimaju nadležni radnici doma na vanjskim vratima, a ulaz je dozvoljen iznimno serviserima i ostalim službama za čijim uslugama postoji neodgodiva potreba, uz obveznu mjeru dezinfekcije ruku i po potrebi nošenja zaštitne maske.
Korisnici
- Preporučuje se da se korisnicima privremeno ograniči izlazak izvan prostora u kojem se pruža usluga smještaja i organiziranog stanovanja (nekretnina s okućnicom) izuzev u medicinskim i izvanrednim/opravdanim okolnostima te svaki kontakt s ostalim korisnicima osim kada je to neizbježno i pri tome moraju poštivati mjere socijalne distance.
- Za sve korisnike obveza je pridržavanje mjere socijalne distance a ako borave u zajedničkim prostorima mora se poštivati mjeru da ih nema više od petero u istom prostoru ako velična prostora dozvoljava.
Korisnici su dužni dezinficirati ruke prije svakog obroka a ako je moguće tijekom trajanja epidemije preporuča se da svaki korisnik objeduje u svojoj sobi.
Organizacija medicinskih usluga
- Županijski stožeri civilne zaštite dužni su iz postojećeg sustava zdravstvene zaštite organizirati uspostavu mobilnih uroloških timova, mobilnih timova za promjenu nazogastrične sonde i trahealne kanile, odnosno osigurati kontinuirano pružanje svih postupaka zdravstvene skrbi na razini primarne zdravstvene zaštite i dostupnost nadležnog liječnika obiteljske medicine te one skrbi s razine specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite koja se može pružiti izvan bolničke ustanove, uz pridržavanje svih mjera prevencije.
Sumnja na Covid-19
- Izolirati korisnika ili korisnike u zaseban smještaj predviđen za izolaciju bilo da postoji sumnja na COVID-19 kod korisnika ili da se korisnik vraća u ustanovu, odnosno pri hitnom prijemu kada još nisu poznati rezultati testiranja na SARS-Cov-2.
- Postupci prema korisnicima koji su bili u visokom riziku od izlaganja infekciji COVID-19 provode se sukladno mjerama samoizolacije u trajanju od 14 dana.
- Korisnik s respiratornim smetnjama, ako nije u jednokrevetnoj sobi, smješta se u sobu za izolaciju koju ne smije napuštati niti biti u ikakvom socijalnom kontaktu s drugim korisnicima; te se postupa po posebnoj proceduri i smjernicama (liječnik, epidemiološka služba, bolnica).
- Svaka sumnja na infekciju COVID-19 prijavljuje se nadležnoj epidemiološkoj službi te se dogovara postupak testiranja i daljnja obrada, a eventualno bolničko liječenje dogovara se uz telefonsku najavu;
- U slučaju teže kliničke slike ili značajnijeg pogoršanja bolesti poziva se hitna medicinska pomoć (194) te se osobu upućuje na bolničko liječenje.
- Osobe s respiratornim simptomima ili povišenom tjelesnom temperaturom kod kojih je utvrđena zaraza COVID-19 (neovisno o težini kliničke slike) liječi se u odgovarajućoj bolničkoj ustanovi radi sprječavanja širenja zaraze novim koronavirusom unutar ustanove pri čemu se poziva hitna medicinska služba (194) te se osobu upućuje na bolničko liječenje.
- U samoizolaciji su korisnici koji ne pokazuju simptome zaraze (u suprotnom primjenjuje se postupak s korisnicima sa sumnjom na infekciju COVID-19).
U samoizolaciji o korisniku brinu zaposlenici koji su raspoređeni za pružanje usluga isključivo za takve korisnike.
- U slučaju nemogućnosti organizacije posla zbog većeg broja zaposlenika koji su u samoizolaciji, stožeri civilne zaštite (državni i lokalni) u koordinaciji s osnivačima mogu preraspodijeliti zaposlenike drugih ustanova i organizacija, a kako bi se osigurala kontinuirana skrb o korisnicima domova.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....