RASPAD SUSTAVA

HZZO ih nazvao lažovima, liječnici bijesni, imamo dokaze: Pogledajte koje pacijente doktori uopće ne mogu pronaći!

‘Mjesec dana nemam podatke za pacijenticu koja je kronična bolesnica, s puno odrađenih operacija. Da joj lijekove dajem na slijepo?‘
 CROPIX, Privatni album

Zamijenjeni osobni podaci pacijenata, pacijenti koje u sustavu ne mogu pronaći njihovi odabrani liječnici i pacijenti koji uopće ne postoje u sustavu kao osiguranici samo su dio problema na koje su se prošli vikend požalili liječnici primarne zdravstvene zaštite.

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) promptno je i oštro demantirao njihove navode, nazvavši ih lašcima.

"U priopćenju KoHOM-a iznesene su neistine kojima se dovodi u zabludu i uznemiruje javnost. Navod kako u centralnom zdravstvenom informacijskom sustavu (CEZIH) dolazi do zamjene osobnih podataka pacijenata je netočan i ne postoji niti jedna prijava koja bi to potkrijepila‘", priopćili su iz HZZO-a.

image
Privatni album

Istaknuli su kako KoHOM prije slanja priopćenja medijima nije službeno kontaktirao HZZO, pa ih i ovim putem pozivaju da bilo kakve dvojbe i teškoće iznesu izravno njima - "za što im uvijek stojimo na raspolaganju", poručili su, među ostalim, iz HZZO-a.

No, kako se čini, liječnike obiteljske medicine njihov je demanti razbjesnio te su masovno počeli slati fotografije svojih ekrana HZZO-u s problemima za koje oni tvrde da ne postoje.

- Mi i dalje stojimo pri svome. Nešto ozbiljno ne štima i smatramo da su pacijenti ugroženi. Bizarno je da nas HZZO optužuje da uznemirujemo javnost, a mi u sustavu ne možemo pronaći podatke o pacijentima - kaže nam Vikica Krolo, obiteljska liječnica i zamjenica predsjednika Hrvatske liječničke komore (HLK).

image

Vikica Krolo, zamjenica predsjednika Hrvatske liječničke komore

CROPIX
image
Privatni album

Krolo ističe kako iz osobnog iskustva može tvrditi da postoje problemi.

- Dobila sam novu pacijenticu prije više od mjesec dana. Gospođa se preselila iz drugog grada i prijavila u moju ordinaciju. Riječ je o ženi koja je imala više operacija, koja je kronična bolesnica, troši više vrsta lijekova, a ja još uvijek nemam njezin karton. Srećom, gospođa je donijela svu papirologiju koju je pronašla. I sad vi meni recite koliko je sigurno raditi s pacijentom za kojeg nemaš sve podatke - pita Krolo.

image
Privatni album

Dodaje kako je prvo mislila da je to izoliran slučaj, ali kako su svi u grupama liječnika, vidjela je da su problemi rašireni diljem zemlje.

- Zar stvarno netko misli da nama ovo odgovara? Pa, mi smo više poludjeli od pada sustava, od cijelog nereda. Uostalom, ministar Vili Beroš rekao je da će do 1. listopada sve biti riješeno. Danas je 7. listopada i još ništa ne funkcionira, opet je jutros pao sustav - naglašava Krolo.

image

Vili Beroš, ministar zdravstva

Goran Mehkek/CROPIX

Jutarnji je list dobio i "dokazne materijale". Naime, upozoravali su da velik broj liječnika među svojim pacijentima ne može pronaći one starije od 45 godina. Sada su nam poslali i fotografije kojima to potkrepljuju.

Čini se da demanti HZZO-a nije prošao ni kod Ministarstva zdravstva, koje je jutros od HZZO-a zatražilo hitno očitovanje i dalo im rok do kraja radnog dana. To je potpisao sam ministar Beroš, a hitno očitovanje traži od ravnatelja Luciana Vukelića.

"Ministarstvo zdravstva traži žurno očitovanje vezano uz funkcioniranje HZZO-ova portala za koji liječnici primarne zdravstvene zaštite javljaju ozbiljne poremećaje u kartonima i podacima pacijenata", naveli su. Među ostalim, traže da, neovisno o programu kojim funkcioniraju, pojasne probleme sa zamjenama osobnih podataka pacijenata (prezimena), nestankom pacijenata iz sustava...

image

Ravnatelj HZZO-a Lucian Vukelić

Damjan Tadic/CROPIX

Ministarstvo zdravstva je također zatražilo hitno očitovanje certificiranih proizvođača aplikacija za liječnike primarne zdravstvene zaštite koji su promptno dostavili sljedeće anomalije u radu:

Potvrđeno je da prema uočenim stanjima u ordinacijama ne funkcionira automatizirana razmjena kartona jer zahtjevi ne dolaze (ili vrlo rijetko), pa se u zadnja dva mjeseca sve češće uključuju u "ručne" razmjene kartona na zahtjev ordinacija. Tu su problemi s kašnjenjem "Info o glavarini", datoteka neprijepornih pacijenata i pripadnih dobnih skupina i mjesečne razlike pacijenata. Nadalje se spominje i problem s web servisom "Info o pacijentu" gdje pacijentima (ne svima) nisu pridruženi podaci o izabranim liječnicima te nedavni prestanak rada cijelog web servisa "Info o pacijentu", što je rezultiralo prikazom podataka o pacijentima kao da nemaju osiguranje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. prosinac 2024 16:39