PRITUŽBE

HZZO otvorio ‘hot line‘: U deset dana više od 500 pritužbi na liječnike obiteljske medicine

Objedinjena adresa uvedena je kako bi se građani mogli požaliti ako ne mogu na vrijeme dobiti svog liječnika obiteljske medicine
Ilustracija
 Ivo Ravlić/Cropix

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) prije desetak je dana otvorio e-mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., na koju osigurane osobe mogu poslati prigovor ako ne mogu uspostaviti kontakt s ordinacijama primarne zdravstvene zaštite. Kako objašnjavaju u HZZO-u, razlog tomu je što su Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje u razdoblju od početka epidemije COVID-19 učestalo zaprimali prigovore osiguranika u vezi s otežanim ostvarivanjem zdravstvene zaštite u ordinacijama izabranih doktora primarne zdravstvene zaštite zbog nemogućnosti uspostave kontakta s ordinacijama osobno ili e-mailom i telefonom, piše Glas Slavonije.

Neki su i hvalili liječnike

"Pritužbe su nam stizale na različite mail adrese u Ministarstvu i HZZO-u te telefonom. Zbog toga je 30. studenoga otvorena jedna, objedinjena mail adresa, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., na koju se osigurane osobe mogu javiti i napisati s kojim se problemima susreću prilikom pokušaja komuniciranja sa svojim izabranim doktorima. S obzirom na to da su dosadašnje pritužbe često bile manjkave, anonimne i s nedostatkom informacija koje bi nam pomogle u rješavanju problema, naglasili smo kako, pišući nam na novu mail adresu, osigurane osobe trebaju navesti sve one podatke koji su nam potrebni kako bismo im pomogli u ostvarivanju prava na zdravstvenu zaštitu u ordinacijama izabranih doktora. U prigovoru je potrebno navesti osobne podatke (ime i prezime, OIB i telefon za kontakt) te ime i prezime izabranog doktora", objašnjavaju iz HZZO-a.

Od uspostave nove e-mail adrese do 9. prosinca zaprimljeno je ukupno 508 pritužbi, od kojih su 104 pritužbe sadržavale sve potrebne podatke, te su proslijeđene u nadležno postupanje.

"Većinom se građani žale na nemogućnost uspostavljanja kontakta s izabranim doktorom opće odnosno obiteljske medicine, te zbog toga na otežanu dostupnost zdravstvene zaštite, kao i na lošu organizaciju rada pojedinih domova zdravlja i ostalih ugovornih ordinacija. Također, pojedine osigurane osobe iskoristile su priliku te su preko ove e-mail adrese pohvalile rad svojih izabranih doktora obiteljske medicine", naglašavaju iz Službe za odnose s javnošću HZZO-a.

Inače, liječnici obiteljske medicine nisu oduševljeni tim potezom HZZO-a, pa je Koordinacija hrvatske obiteljske medicine nakon otvaranja linije priopćila da zdravstvena administracija, daleko od prve crte obrane od COVID-a, čini nepotreban pritisak na liječnike i pacijente te je HZZO-u poručila "neka otvori telefonsku liniju na kojoj se može žaliti na njihov rad". "Zdravstvena administracija, uljuljkana u svoje položaje, daleko od prve crte obrane od COVID-a, svakodnevno radi nepotreban pritisak na liječnike i pacijente, umjesto da su pravodobno organizirali sustav, osigurali pametna informatička rješenja kojima će olakšati rad epidemiolozima, obiteljskim liječnicima i primarnoj zdravstvenoj zaštiti", navodi se u priopćenju Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM), javlja Glas Slavonije.

'Nametnuta dodatna opterećenja'

KoHOM smatra kako HZZO-ova zdravstvena administracija "traži žrtvu za svoj nerad", a liječnici obiteljske medicine svakodnevno upozoravaju na opterećenost sustava, gužve u ordinacijama, zbog kojih ne mogu odmah odgovoriti na telefonske pozive svojih pacijenata. Administracija, ističe KoHOM, proziva liječnike za (ne)javljanje na telefon i nedovoljan trud i rad te najavljuje sankcije i otvara telefone za pritužbe na njihov rad. HZZO je, tvrdi KoHOM, šutke prihvatio sva nametnuta dodatna opterećenja obiteljskim liječnicima koja su došla s pandemijom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 16:24