KAŠNJENJE

I PELJEŠKI MOST ĆE VODITI NIOTKUD NIKAMO, PRAZAN ĆE ZJAPITI NAJMANJE ŠEST MJESECI Dok Kinezi grade, Hrvati se muče s beskonačnim natječajima

 

Sada je već potpuno jasno da će most Pelješac barem šest mjeseci voditi niotkud nikamo jer nova cesta preko Pelješca neće biti završena. I to u optimističnom scenariju.

Prema ugovoru Hrvatskih cesta s kineskom kompanijom CRBC, most Pelješac mora biti završen 31. srpnja 2021. godine. Do završetka mosta, prema planu, treba se završiti i gradnja nove ceste preko Pelješca. To uključuje spoj mosta s Jadranskom magistralom te novu, 30 kilometara dugačku cestu od mosta preko Pelješca do mjesta Doli.

Projekt pelješke ceste prvotno je podijeljen na tri dionice da bi se potom radi ubrzanja postupka natječaja druga i treća dionica spojile u jedno. No, ni taj manevar ne pomaže da bi se sve stiglo na vrijeme.

Zahtjevna dionica

Za gradnju prve dionice, Duboka - Šparagovići, predviđena su 33 mjeseca, a za drugu, Šparagovići - Doli, 30 mjeseci. Dakle, kada bi radovi počeli 1. veljače, cesta bi bila završena tri mjeseca nakon mosta. No, i to je nemoguće jer za gradnju dionica još nije odabran ni izvođač. Prema tvrdnjama naših sugovornika, jedan od glavnih “krivaca” je važeći Zakon o javnoj nabavi.

Prva dionica pelješke ceste, dužine 12,5 kilometara, obuhvaća gradnju od Duboke do Šparagovića te spoj Jadranske magistrale i mosta Pelješac. U Hrvatske je ceste na natječaj stiglo sedam ponuda, koje su otvorene 4. lipnja prošle godine, a izvođač ni nakon gotovo osam mjeseci nije izabran iako je krajnji rok za njegov odabir bio 120 dana.

Financijski najbolju ponudu dala je tvrtka Integral inženjering iz Lakšata u BiH, i to u iznosu od 321 milijun kuna. Budući da je vrijednost radova Hrvatskih cesta procijenjena na 482 milijuna kuna bez PDV-a, mnogima je u građevinarskim krugovima ova cijena začuđujuće niska, a neki, pak, tvrde da je za taj iznos nemoguće sagraditi tu izuzetno zahtjevnu dionicu.

Prema dostupnim informacijama, cijeli se proces oduljio zbog odredbi Zakona o javnoj nabavi, koji propisuje da naručitelj, u ovom slučaju Hrvatske ceste, za sve nejasnoće iz ponude pismenim putem moraju pitati ponuditelja. On onda ima deset dana da se izjasni.

Uvođenje u posao

Ako, pak, ponuditelj ne dostavi traženo pojašnjenje ili dokumente, Hrvatske ceste ponovno moraju tražiti pojašnjenje i tako unedogled. Prema dostupnim informacijama, povjerenstvo za ovaj natječaj još traži pojašnjenja od ponuditelja, pa je teško reći kada bi mogao biti odabran izvođač. No, nakon odabira ostali se ponuditelji mogu žaliti Državnoj komisiji za kontrolu javne nabave, a taj postupak traje još koji mjesec. Nakon što konačno bude odabran izvođač, potpisuje se ugovor, ali početak počeka radova kreće od uvođenja izvođača u posao. Od potpisa ugovora do uvođenja u posao u pravilu prođe nekoliko mjeseci.

Natječaj za gradnju dionice Šparagovići - Doli raspisan je početkom prosinca, a ponude su trebale biti otvorene 21. siječnja. No, rok je nedavno pomaknut na 31. siječnja pa na 14. veljače. U Hrvatskim cestama nam odgovaraju da je rok pomaknut jer, prema Zakonu o javnoj nabavi, “gospodarski subjekt može zahtijevati dodatne informacije, objašnjenja ili izmjene u vezi s dokumentacijom o nabavi tijekom roka za dostavu ponuda”.

“Stječem dojam da će sve biti u roku”

U društvu ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, premijer Andrej Plenković jučer je posjetio gradilište Pelješkog mosta te komentirao da sve ide jako dobro i da je dinamika čak i brža nego što je predviđeno.

- Krajnji rok za završetak svih pristupnih cesta Pelješkog mosta je 31. siječnja 2022. godine i, prema viđenom, stječem dojam da će se sve sagraditi na vrijeme - poručio je premijer.

Dodao je, također, kako je izgradnja mosta trajno ostati kao simbolika naših prvih sedam godina članstva u Europskoj uniji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 16:37