Među većim proizvođačima koji imaju pogone u Hrvatskoj vodeće pivovare vjerojatno su posljednje korigirale cijene svojih proizvoda. Barem tako same tvrde.
Nakon što su im, kako pojašnjavaju u najvećim pivovarama, ulazni troškovi povećani oko 60 posto, svoje su cijene prema partnerima povećali za oko 10 posto.
Korekciju, odnosno povećanje cijena piva još su tijekom prosinca, a zatim i početkom ove godine osjetili potrošači u trgovinama i kafićima. Razlozi za poskupljenje su mnogi i najviše su vezani, tvrde u dvije najveće pivovare na tržištu, uz rast ulaznih troškova, a jedan od mogućih, ali ne i glavnih, je i povećana potražnja za pivom tijekom nedavno održanog Svjetskog prvenstva u nogometu.
Uglavnom, vodeći proizvođači piva odbacuju svaku mogućnost da je podizanje cijene piva vezano uz konverziju odnosno uvođenje eura kao službene valute u Hrvatskoj.
Interne uštede
Iz Zagrebačke pivovare pojašnjavaju da nisu nedavno korigirali cijene zbog prelaska s kune na euro, već su na izmjene Cjenika bili primorani tijekom prošle godine zbog rasta cijena energenata, povećanja cijena sirovina, materijala za pakiranje, kao i većih transportnih troškova. Među njihovim najprodavanijim brendovima su Ožujsko, Tomislav i Staropramen pivo.
"Navedene cijene prema važećem Cjeniku Zagrebačke pivovare konvertirane su na euro prema fiksnom tečaju konverzije i uvažavajući Zakon o uvođenju eura. Također, intenzivno radimo i na programu internih ušteda i minimiziranju troškova kako bismo osigurali stabilan nastavak poslovanja", pojašnjavaju iz Zagrebačke pivovare.
Najam i transport
Iz karlovačke tvrtke Heineken Hrvatska potvrdili su nam da su krajem studenog prošle godine imali korekciju cijena proizvoda prema partnerima u iznosu od prosječno 10 posto.
"Nažalost, suočeni smo s dosad neviđenim povećanjem ulaznih troškova, prvenstveno cijena sirovina, materijala za pakiranje te energije. Ti troškovi su u prosjeku viši 60 posto nego lani. Također, bilježimo i povećanje fiksnih troškova, poput najma ili transporta, oko 20 posto.
Nastavit ćemo s implementacijom internih programa uštede, optimizacijama procesa te kapitalnim ulaganjima, ali trenutačno nismo imali drugog izbora nego prilagoditi cijene uzimajući u obzir stvarne troškove proizvodnje piva", pojasnio je Dimitris Kyriazis direktor prodaje Heineken Hrvatska koja je na tržištu, između ostalih, prisutna s brendovima Karlovačko, Heineken, Krušovice i Laško.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....