OŠTRO O TURBOFOLKU

I Vlatka Pokos protiv cajki u Puli: ‘Prostački pjevaju o utokama, automatima, drogi i ku*vama‘

Bivša pjevačica i voditeljica se ne libi komentirati stanje u Hrvatskoj, a svaka njena objava izaziva veliku pažnju njenih fanova

Vlatka Pokos
 

 Sasa Buric

Bivša pjevačica i televizijska voditeljica Vlatka Pokos iznijela je svoje mišljenje o zabrani turbofolk glazbe u gradskim dvoranama diljem Hrvatske.

U objavi na svom Instagram profilu prvenstveno je istaknula kako se slaže s odlukom gradonačelnika Pule, Filipa Zoričića, koji je zabranio koncert turbofolk glazbe s objašnjenjem da želi “sačuvati identitet građanske, europske i mediteranske Pule”.

- Javna vlast ima zadaću voditi brigu o kulturnom identitetu jednog grada i smjeru u kojem želi ići. To nije zabrana slušanja te vrste glazbe jer se ona može izvoditi u drugim prostorima. Dakako da ova zabrana neće zaustaviti ovaj porazni trend u balkaniziranoj Hrvatskoj, započela je 52-godišnja bivša pjevačica.

- Ono što mene osobito smeta u ovoj vrsti glazbe su negativne, prostačke i stupidne poruke i tekstovi u kojima se spominju “automati, utoke, droga i kurve” i slične pojave svojstvene krim miljeu, kojem neki od izvođača i pripadaju. Žene izgledaju krajnje vulgarno i ponašaju se prostački ne prezajući od psovki u svojim “pjesmama”. Ono što me još više ljuti jesu usporedbe ovog trenda s devedesetima i stavljanje tzv. dance glazbe u isti kos s trap/turbo folkom, ističe Pokos.

Kaže kako se devedesetih nije pjevao i slušao samo dance, već i sjajna pop glazba i funk. Nastali su mnogi legendarni i vječni hitovi koje su svi poznavali, a sumnja da će se to dogoditi i s jednom “turbo folk pjesmicom”.

- Kada govorim o demografskim promjenama koje su se dogodile u Hrvatskoj, (desničari?) me nazivaju šovinistom, a ja samo konstatiram činjenice. Svaki rat donosi velike demografske promjene, koje se u Hrvatskoj manifestiraju posljednjih desetak godina, objašnjava ona pa govori kako je činjenica da se u Hrvatsku doselio velik broj ljudi drugačijih kulturnih obilježja što se to odrazilo na popularnu kulturu. Oni koji tvrde da su se u Zagrebu oduvijek slušale cajke, su u krivu, tvrdi Pokos.

- Zagreb je osamdesetih i devedesetih bio srednje-europski moderan i progresivan grad. Zagreb to danas više nije, koliko god mi šutjeli o tome. Iz Hrvatske se iselilo stotine tisuća ljudi, uglavnom modernijeg, urbanog profila, a zamijenjeni su ljudima drugačijeg kulturnog identiteta. Isto se dogodilo u drugim većim urbanim centrima. Nažalost, tipično balkanska, agresivna kultura je prevladala i rezultati su danas vrlo vidljivi. Došlo je do sraza dviju kultura i pobijedila je opcija koju ljudi poput mene ne mogu prihvatiti; zato odlaze i Hrvatske, zaključila je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 21:23