KAMPANJA ‘ŠTIT‘

Ida Prester: ‘Sve je krenulo od pjesme koju sam napisala nakon zločina koji je ubojica prenosio uživo‘

Autori kampanje koju prati istoimena pjesma i videospot su Ida Prester i organizacija Arterarij

Ida Prester

 Darko Tomas/Cropix

U Hrvatskoj u prosjeku svakih 15 minuta jedna žena doživi nasilje, a broj slučajeva koji završavaju femicidom i dalje je vrlo visok pa je po broju žena ubijenih od strane partnera Hrvatska na trećem mjestu među zemljama Europske unije.

Istaknuto je to, među ostalim, na službenom predstavljanju kampanje ‘Štit‘ održanom upravo na Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama u Kući Europe u Zagrebu.

Autori kampanje koju prati istoimena pjesma i videospot su Ida Prester i organizacija Arterarij, a potporu su dale brojne poznate osobe iz Hrvatske i regije. Cilj je ohrabriti žene da traže pravnu i psihološku pomoć, te potaknuti institucije na značajniji angažman prilikom prevencije i zaštite žena od nasilja.

image

Promocija spota i početak kampanje Štit

Darko Tomas/Cropix

"Sve je krenulo od pjesme koju sam napisala i snimila dan nakon femicida u Gradačcu, u kojem je tragično ubijena mlada majka Nizama, a ubojica sve prenosio uživo na svom Instagram. Dobila sam velik broj poruka žena koje su se prepoznale u stihovima. Shvatila sam da nema smisla ostati samo na pjesmi, da treba pokrenuti veću akciju i učiniti regiju bar malo sigurnijim mjestom za žene. Uspostavila sam kontakt s udrugom Arterarij i nakon dva mjeseca rada i priprema, kampanja kreće. Nadam se da ćemo postići cilj, svi smo dali sve od sebe", rekla je Ida Prester.

image

Promocija spota i početak kampanje Štit

Darko Tomas/Cropix

Zastupnik u Europskom parlamentu Predrag Fred Matić (član Odbora za prava žena i rodnu ravnopravnost) na predstavljanju je upozorio kako žrtve koje prežive napade često pravdu moraju tražiti putem medija.

image

Ida Prester i Predrag Fred Matić

Darko Tomas/Cropix

"Hrvatska je, nažalost, dodatno specifična po određenim propustima u prevenciji nasilja i skrbi za žrtve, od čega se posebno ističe višestruka viktimizacija koju žene i djevojke proživljavaju. Prvo trpe nasilje od počinitelja, a potom i od sustava", rekao je Matić te dodao kako je upravo u tom kontekstu važan rad na novoj europskoj Direktivi o suzbijanju nasilja nad ženama, kojom će se stvoriti uvjeti za jačanje nacionalnih zakonodavnih okvira.

O Direktivi je u video poruci govorila i eurozastupnica Francis Fitzgerald, inače članica najužeg pregovaračkog tima Parlamenta za ovaj dokument koji se trenutačno usuglašava s vladama EU država članica.

Većina država članica snažno se protivi uključenju silovanja u ovu Direktivu. No, za Parlament je neprihvatljivo da kazneno djelo silovanja temeljeno na izostanku pristanka bude isključeno iz ovih pravila. Kao europskoj građanki to mi je nepojmljivo, istaknula je Fitzgerald te dodala da joj je drago što hrvatska vlada pristaje na uključivanje silovanja u novi europski zakon jer se time jamči jednaka razina zaštite od najtežih zločina unutar granica EU-a.

image

Andrea Čović Vidović

Darko Tomas/Cropix

"Može li jedna pjesma i akcija promijeniti išta? Može ako poruku podržimo svi! Ako ovo nije pjesma uvijek istih ženskih udruga i aktivistica, već je to poruka svih nas, ujedinjenih - sportaša, glumaca, tv voditelja, roditelja, javnih, anonimnih, muškaraca i žena. Moramo početi mijenjati društvenu klimu, nadglasati užasne komentare i osuđivanje žrtava, pokazati ženama u problemu da je promjena moguća i da smo na njihovoj strani, sagraditi Štit. Nadamo se da je ovo samo početak", poručila je Ida Prester na čijem YouTube kanalu je dostupan videospot.

image

Promocija spota i početak kampanje Štit

Darko Tomas/Cropix

U realizaciji videospota koji prati kampanju ‘Štit‘ sudjelovalo je više od 40 javnih osoba i aktivistkinja za prava žena iz Hrvatske te Bosne i Hercegovine i Srbije. Između ostalih tu su Dino Rađa, Seka Aleksić, Mojmira Pastorčić, Tihana Lazović, Natko Beck, Aleksandar Stanković, Sandra Silađev, Domagoj Jakopović Ribafish.

Pjesmu ‘Štit‘ napisala je i izvodi Ida Prester, a aranžirao zagrebački synth-pop bend Pocket Palma. U ime Arterarija, Romano Nikolić je režirao spot, dok je Mario Mažić producent kampanje. Produkciju spota potpisuje Leptir produkcija (Miroslav Kosanović, Sara Marija Knežević, Zoran Garača). Kampanju su financijski podržali Veleposlanstva Republike Francuske u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, Regionalni ured za suradnju mladih (RYCO), Heartefact Fund i Inicijativa mladih za ljudska prava (YIHR).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. prosinac 2024 12:15