ZAGREB - Kad je na proljeće poskupio kruh, ministar Petar Čobanković narodu je poručio da se ne radi o poskupljenju nego o korekciji cijene. Iduće godine, kada poskupi struja, plin i drugi energenti, neka će nas nova Vlada uvjeravati da se ne radi o poskupljenju nego o usklađivanju s poreznim sustavom Europske Unije.
Priznanje trgovaca
Ali nisu takav način “diplomacije” izmislili naši političari. Trgovci i proizvođači u cijelom svijetu zadnjih nekoliko godina, pogotovo od početka globalne recesije, smanjuju pakiranja svojih brendiranih proizvoda, a cijena im ostaje ista ili čak raste. Nedavno su tajni kupci koji provjeravaju cijene i kvalitetu proizvoda otkrili da je u britanskim trgovinama zadnjih nekoliko recesijskih godina mnogo proizvoda izgubilo na težini i količini.
No, cijena im je ostala ista ili čak narasla. Domaći trgovci i proizvođači priznali su da “samo prate svjetske trendove”, ali i “diplomatski” obrazlažu to preračunavanjem grama u mililitre, poboljšanjem kvalitete nauštrb kvantitete... Jedno od nevjerojatnijih objašnjenja stiglo je iz Uprave Marsa, koji je smanjenje težine te čokoladice sa 62,5 na 58 grama opravdao “zahtjevima potrošača za zdravijim životnim stilom”!? Kako bilo, činjenica je da za isti novac dobivamo sve manje.
Promjena izražavanja
Sve je, ističu u Krašu, počelo sa sve tanjom čokoladom Milka - nekada je težila 300 grama, a odnedavno je 50 grama lakša. Topljeni sirevi u trokutićima svih proizvođača smanjili su se sa 180 na 140 grama. Majoneza se također, žale se građani na raznim forumima, sve brže potroši. Vrećica Zvijezda majoneze, u odnosu na razdoblje prije dvije godine, olakšala je za 10 grama i sada ima 90 grama. Ona u tubi zasad je lakša samo 5 grama. U Zvijezdi to objašnjavaju preračunavanjem u grame i problemima s konzistencijom majoneze.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....