Kooperantske tvrtke započele su ispitivanje podmorja u Neretvanskom kanalu na lokaciji budućeg Pelješkog mosta. S obzirom na promijenjeni raster stupova u odnosu na stari projekt, ugovorom je predviđeno da se na tom mjestu izvedu istražni radovi, doznajemo u Hrvatskim cestama.
Iako je studija utjecaja na okoliš mosta kopno-Pelješac ocijenila da je taj projekt prihvatljiv za prostor i okoliš, školjkari s kojima smo razgovarali ipak misle da prilikom temeljenja stupova mosta treba čuvati podmorje. Stoga će se izvođač radova China Road and Bridge Corporation (CRBC) morati strogo pridržavati studije utjecaja na okoliš, u kojoj se među ostalim navodi da će se stupovi mosta postavljati jedan po jedan kako bi se izbjeglo podizanje mulja s morskog dna.
Stručnjaci upozoravaju na problem “lošeg tla” na lokaciji gradilišta, gdje se čvrsta vapnenačka stijena nalazi na dubinama većim od stotinu metara.
Dodatni problem mostograditeljima su jake bure na ovom području, ali i uzgajališta malostonskih kamenica i mušula. Stoga je nužan redoviti monitoring akvatorija Malostonskog zaljeva kako bi se kod temeljenja mosta spriječilo moguće raznošenje muljnih nanosa na obližnja uzgajališta školjaka u zaštićenom rezervatu.
Da bi se, pak, izbjegla negativna iskustva udarima buri izloženih Masleničkog i Mosta dr. Franja Tuđmana u Dubrovniku, trebat će ugraditi burobran odgovarajuće visine, a u planu je i ugradnja bukobrana u neposrednoj blizini pristupnih prometnica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....