HUMANITARNI SKANDAL

Iskoristili Anu Rukavinu i uzeli milijun kuna

Koncert Olivera Dragojevića bio je rasprodan. Novac nikad nije stigao na račun Zaklade

ZAGREB - Radio Cibona, još od veljače 2007., nije uplatila obećani dio od prihoda od humanitarnog koncerta Olivera Dragojevića na račun Zaklade Ana Rukavina. Ulaznice za spomenuti koncert, održan prije gotovo tri godine u potpuno ispunjenoj sportskoj dvorani KK Cibone, stajale su 150 i 180 kuna. Procjenjuje se da je prihod od ulaznica s tog koncerta, koji je tada u medijima najavljen isključivo kao humanitarni događaj, bio oko milijun kuna. No, na bankovni račun Zaklade Ana Rukavina još nije sjela ni jedna kuna.

Unatoč velikom broju pojedinaca, koji su Zakladi pomogli, velik je broj onih koji su besramno iskoristili ime Zaklade, tvrdi Marija Rukavina, predsjednica udruge.

Borba za život

- Nažalost, među takvima je i značajan broj ljudi s hrvatske estrade. Ovaj Oliverov koncert, također, dugo je reklamiran i najavljivan kao humanitarni događaj i to ovim sloganom: Oliver za Zakladu Ana Rukavina. Sa Zakladom je, ispred Radija Cibone, pregovarao gospodin Ivica Zadro, a ne Oliver Dragojević ili netko iz njegova tima. Pitam se bi li predstavnika Zaklade zvali na presicu s Oliverom da koncert nije najavljivan kao humanitarni?”, pita se Marija Rukavina, majka pokojne Ane.

Od prerane smrti mlade novinarke Ane Rukavine prošlo je gotovo tri godine. Hrabra djevojka, oboljela od leukemije, svojim je pismom dirnula čitavu Hrvatsku i nakon smrti postala simbolom borbe za život. Upravo njezinim zaslugama, odnosno Zaklade koja nosi njeno ime Hrvatska je konačno dobila Banku umbilikalne krvi i Registar darivatelja koštane srži.

More dobrih želja

Pred kraj života cijela je zemlja znala ime Ane Rukavine, a Anina iznenadna smrt pokrenula je niz humanitarnih akcija i različitih koncerata. Još je važnije da su građani, potencijalni darivatelji koštane srži, masovno donirali krv a kasnije su se u akciju uključili političari, estradnjaci, kulturnjaci, anonimni građani ujedinjeni u želji da se odazovu Aninom pozivu.

Upravo su hrvatski glazbenici imali možda najvažniju ulogu u poticanju i mobilizaciji potencijalnih donora. Humanitarni koncerti su se nizali jedan za drugim. Ali u “moru dobrih želja” neki su cijenjeni hrvatski izvođači, odnosno organizatori njihovih koncerata, ‘zaboravili’ svoju prvotnu namjeru.

Radio Cibona, među prvima, organizirala je koncert Olivera Dragojevića spojivši dva povoda: 15. rođendana te radio-postaje i humanitrani aspekt pomoći zakladi. U hrvatskim medijima, prije koncerta, predstavnici Radija i Oliver Dragojević jasno su naznačili da će cijeli prihod od tog humanitarnog spektakla biti uplaćen u Zakladu Ana Rukavina i Dječjem domu u Nazorovoj.

Odvjetnik Zaklade Saša Pavličić Bekić navodi kako do danas nije uplaćena niti kuna.

- Od Radija Cibone, kao organizatora koncerta, nije uplaćena ni lipa iako im je to bila obaveza. Nakon dopisa, koje smo slali na Radio Cibonu, njihov humanitarni koncert iznenada je postao komercijalni unatoč javnim izjavama Radija Cibone i Olivera Dragojević uoči koncerta da je riječ o humanitarnoj priredbi čiji će prihod ići Zakladi i Domu u Nazorovoj - naglasio je Saša Pavličić Bekić.

Oliver Dragojević, na izravan upit Jutarnjeg lista, odgovorio je da se ne sjeća detalja, ali koliko pamti dio prihoda s koncerta trebao je ići za Zakladu Ana Rukavina. Jedna od organizatorica spomenutog koncerta i Dragojevićeva menedžerica Lidija Samardžija tvrdi nešto drugo. “Koncert je od samog početka, u dogovoru između Olivera i Radija Cibone, bio čisto komercijalni događaj organiziran u povodu 15. rođendana tog radija.

‘Nismo bili organizatori’

Način na koji je Radio Cibona zamislila donirati bilo kakav novac prema Zakladi nama nije poznat. Moram napomenuti da na plakatima i ulaznicama nije bilo naglašeno da se radi o humanitarnom događanju a nije bilo naznake da će prihod od ulaznica ići u bilo kakvu humanitarnu svrhu”, pojasnila je Samardžija i dodala da je Dragojević, zapravo, izigran. “Na ovaj način ime Olivera Dragojevića je zloupotrebljeno budući da nikada nije postojao dogovor da se odrekne prihoda. U protivnom Oliver bi se sigurno uključio u takvu humanitarnu akciju”, tvrdi ona.

U to vrijeme, nešto prije spornog koncerta, tantijema svojih najvećih hitova “Mojoj majci“, “Marina“, Heroj ulice“, “Mi plešemo“ i “Crno bijeli svijet“ odrekao se i frontmen Prljavog kazališta Jasenko Houra u korist Zaklade Ana Rukavina.

Iako se činilo da je zaboravio na obećanje Houra će već sutra zajedno s Marijom Rukavinom u ZAMP-u istražiti gdje je zapela isplata prihoda, ali će se i službeno odreći zarade od autorskih prava navedenih hitova i dogovoriti da godišnji prihod od toga ide na račun Zaklade, te se potruditi da budu isplaćeni i zaostaci od 2007.

Do direktora Radija Cibone Drage Tomice Majhera danas je bilo nemoguće doći, no u odgovoru koji je u rujnu 2007. poslao Zakladi hladno je poručio kako koncert nikada nije bio humanitaran nego komercijalan, te da Radio Cibona uopće nije bila organizator koncerta.

Budžet Zaklade: Nedostaje još 40 milijuna kuna

Zaklada Ana Rukavina do sada je prikupila 14 milijuna kuna, ne računajući devet milijuna kuna uplaćenih iz proračuna. Sva sredstva koristila su se za kupnju opreme za Registar i Banku krvi iz pupkovine te tipizaciju uzoraka.

Još nedostaje 40 milijuna kuna kako bi svi uzorci bili obrađeni i korisni. Prvi u nizu humanitarnih koncerata koji slijede za pomoć Zakladi jest božićni koncert “Želim život“ koji će se 15. prosinca četvrti put održati na zagrebačkom Trgu bana Jelačića.

Nastupit će, među ostalima, Luka Nižetić, Jacques Houdek, Ivana Kindl, Sandra Bagarić i Martina Tomčić, Jelena Radan i Meritas te Ivana i Marija Husar. Prvi put koncert će direktno prenositi HTV, a bit će organiziran i call centar s brojem telefona 0609005.

Komentar Kristine Turčin: 'Humanitarci', sramite se!

Humanitarni koncerti u Hrvatskoj postali su vrlo unosan biznis koji sve manje i manje ima veze s humanitarnim radom i željom da se za drugoga napravi nešto dobro, a sve više s odličnom zaradom koju zvijezdama garantira sam predznak “humanitarni”.

Humanitarni koncert za pomoć osobi ili instituciji, koja kod većine izaziva suosjećanje, obično garantira veliku medijsku promociju, odličnu reklamu i velik broj prodanih ulaznica. Imena dječjih domova, bolnica i zaklada, kojima estradnjaci vješto reklamiraju svoje koncerte, posljednjih se godina beskrupulozno iskorištavaju i služe kao jeftin mamac za naivne građane koji vjeruju kako će, uz dobru zabavu u subotu na večer, istovremeno pomoći nekom djetetu da ozdravi ili da ima sretnije djetinjstvo. Žalosna je istina da do krajnjih korisnika najčešće dođe tek manji dio kolača.

Organizatori nalaze načine da izigraju ustanovu s kojom imaju ugovor i da jednostavno napune džepove.

Ime Ane Rukavine postalo je prije tri godine simbol optimizma i neodustajanja, a Zaklada s njezinim imenom simbol nade.

One koji se usude prostituirati to ime za jeftinu zaradu zaslužuju barem da budu javno osramoćeni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 15:47