VELIKA ŠKRTICA

Ista odjeća, bitna razlika u cijeni: Pogledajte koliko mršaviji prolaze bolje na About You!

Veći stan košta više od manjega, ali hoće li postati uobičajeno i da odjeću plaćamo prema veličini!?

Ilustracija

 Olena Serzhanova/Alamy/Alamy/Profimedia/Olena Serzhanova/alamy/alamy/profimedia

Logično mi je da veći stan košta više od manjega, ali hoće li u ovom ludom vremenu poskupljenja postati uobičajeno čak i to da odjeću plaćamo prema konfekcijskom broju, odnosno veličini?

Ne pitam to bez veze - na online marketima kao što su About You, Asos i Zalando sve se češće mogu vidjeti primjeri brendova koji upravo tako određuju cijenu svoje robe - veličine ekstra small i small su najjeftinije, za medium je već potrebno izdvojiti koji euro više, large i extra large skuplji su i do 37 posto od malih brojeva.

image

Haljina

Screenshot
image

Haljina

Screenshot

Recimo, spavaćica brenda Vivance, na koju sam naletjela na About You, u veličini 32/34 na popustu košta 12,72 eura, a za identičnu takvu, ali u veličini 44/46, krupnije potrošačice moraju izdvojiti čak 17,52 eura, također s popustom, što je gotovo 40 posto više i doista drastična razlika.

Sličnih primjera ima i brend Lascana - kombinacija potkošulje i gaćica koja u veličini small košta 34,32 eura u ekstra large koštat će 39,92, dakle bit će 16 posto skuplja.

Većina primjera koje sam skupila odnosila se na robu s popustom, pa sam pomislila da je razlika možda nastala zbog različitog iznosa popusta po veličinama, no tada sam pogledala redovne cijene tih istih artikala i vidjela da se već one razlikuju po veličinama. I da je uzorak uvijek isti - manji brojevi su jeftiniji, a veći skuplji, što me nagnalo na razmišljanje.

image

Haljina

Screenshot
image

Haljina

Screenshot

Je li doista moguće da su proizvođači počeli određivati cijene po količini utrošenog materijala i trebamo li očekivati da će se to uskoro preliti i na druge segmente robe, pa da će potrošačice s većim stopalima, recimo, uskoro morati i više izdvajati za cipele?

Osim toga, mogu li brendovi doista cijene identičnih proizvoda segmentirati po veličinama ili bi one prema propisima trebale biti iste neovisno o tome koji je broj u pitanju?

Odgovor na prvo pitanje potražila sam kod stilistice Ane Nikačević, koja ima dugogodišnje iskustvo u retailu te dosta dobro poznaje pravila po kojima online marketi određuju cijene svojim proizvodima. Osim toga, službeni upit poslali smo i About You, ali je trgovac javio da ne želi komentirati naša pitanja.

Nikačević mi pojašnjava kako velike online trgovine imaju jako dobro razrađene sisteme za praćenje prodaje svih svojih artikala prema kojima definiraju cijene te se uglavnom vode logikom prema kojoj najviše cijene ima najkomercijalnija roba.

"Ako pojedini brend cijene segmentira po veličinama, rekla bih da je vrlo vjerojatno dobro analizirao koje su mu veličine najisplativije, pa ako najviše cijene postižu veći brojevi, onda je vrlo vjerojatno da su veći brojevi i najprodavaniji", kaže Nikačević te dodaje kako živimo u vremenu u kojemu žene više ne skrivaju svoje obline pa se pojedini artikli bolje prodaju u većim brojevima.

image

Pidžama

Screenshot
image

Pidžama

Screenshot

Proučivši malo bolje primjere brendova na koje sam naletjela, zaključujem da bi to moglo biti točno - i jedan i drugi, naime, uglavnom prodaju pidžame i donje rublje koje mnogi kupuju u komotnijim brojevima, pa bi veći interes za većim veličinama doista bio uvjerljiviji razlog za više cijene nego količina utrošenog materijala.

Osim toga, ima i drastičnijih primjera definiranja cijena prema potražnji od ovog - recimo, pojava da cijena proizvoda raste samo zbog toga što ju je potrošač nekoliko puta zaredom stavio u svoju košaricu, ali nije izvršio kupnju, kao i situacije u kojima nekoliko žena iz istog mjesta u isti tren kupuju identičnu haljinu kod identičnog trgovca, ali se svakoj od njih nudi po drugačijoj cijeni, ovisno o tome što je algoritam zaključio o osobnim preferencijama svake od potrošačica.

Kad su u pitanju cijene i propisi, predsjednik udruge Potrošač Igor Vujović pojašnjava kako ne postoje zakoni koji bi proizvođače ili trgovce mogli natjerati da ne mijenjaju cijene prema veličinama te da tržište najbolje reguliraju sami potrošači.

"Svatko definira cijenu svojeg proizvoda, a potrošač ima slobodu pronaći alternativu i kupiti jeftiniji artikl ako ga ima na tržištu", kazao je Vujović.

Te ako velika potražnja na kraju ne dovede do toga da i on poskupi.


IMATE PRIJEDLOG ZA VELIKU ŠKRTICU?

Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

image

Velika skrtica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 17:29