SJAJNA VIJEST

Istra dobila svoj prvi biciklistički vlak, prometovat će svaki dan na relaciji Pula- Buzet

Riječ je preuređenom vlaku HŽ-a Putnički prijevoz koji može primiti do 22 bicikala, a po potrebi i više
Novouređeni vlak koji može primati i bicikle
 Dusko Marusic/Cropix

Istra je danas dobila svoj prvi biciklistički vlak. Riječ je preuređenom vlaku HŽ-a Putnički prijevoz koji može primiti do 22 bicikala, a po potrebi i više. Prometovat će svaki dan na relaciji Pula- Buzet, cijena karte bit će redovna kao i za druge linije, a na vlaku će biti poseban znak da je prilagođen za prijevoz bicikala. Ovo je ujedno i jedini vlak u Hrvatskoj koji prevozi bicikle. Dosad su u funkciji bili vagoni koji su omogućavali tu uslugu diljem države.

Sve se financiralo iz fondova Europske unije, točnije iz projekta Icarus vrijednog 2,2 milijuna eura, koji se sufinancira sredstvima programa Interreg V-A Italija – Hrvatska. Konkretno na uređenju vlaka, koji potiče novi turistički koncept na Poluotoku „Istra bike and train”, s 220 tisuća eura sudjelovao je HŽ Putnički prijevoz, dok je Istarska razvojna agencija (IDA) izdvojila 180 tisuća eura. Promociju vlaka i nove prometne i turističke usluge provodit će Istarska razvojna turistička agencija.

image
Novouređeni vlak koji može primati i bicikle
Dusko Marusic/Cropix

- Nakon istraživanja tržišta u Istri vidjeli smo da postoji potreba za nove alternativne prijevoze te smo u suradnji s HŽ-om smo dogovorili vagon i vlak u Istri za bicikle kojega mogu koristiti naši građani, ali i turisti. Ovo je prilika da upoznaju središnju Istru te da spojimo ekološki prijevoz. Projekt je vrijedan 16,5 milijuna kuna, a IDA u tom projektu sudjeluje s 1,5 milijuna kuna. Idemo i u drugu fazu projekta, a to je stvaranje digitalne kartice koja će povezati sve alternativne prijevoze. U sklopu projekta Icarus uređena je i stara željeznička pruga od Kanfanara do Rovinja u dužini od 21 kilometar u biciklističku stazu, kazao je na predstavljanju vlaka za željezničkom kolodvoru u Puli direktor IDA-e Boris Sabatti. Predsjednik uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić pojasnio je da je to prvi korak prema modernizaciji istarske pruge i vlakova koji njome prometuju.

image
Anton Kliman, Boris Miletić, Željko Ukić i Boris Sabatti
Dusko Marusic/Cropix

- Cilj ovog projekta bio je povezati obalu s unutrašnjošću i naći prihvatljiv oblik prijevoza. Riječ je o integriranom prijevozu koji će utjecati na emisiju stakleničkih plinova. HŽ-u putnički prijevoz do kraja 2023. godine bit će isporučeno 33 nova elektromotorna vlaka, a od toga su tri već isporučena. A za istarsku prugu iz nacionalnog plana oporavka i otpornosti HŽ putnički prijevoz će ugovoriti i nabaviti dva prototipova baterijskih vlakova kako bismo poticali ekološko korištenje prijevoza, kazao je Ukić. Dodao je kako se očekuje do kraja 2027. obnova voznog parka i pruge kako bi novi moderni vlakovi mogli biti u funkciji i na ovom području. Podsjetio i na najnoviju mjeru besplatnog prijevoza za učenike osnovnih i srednjih škola te se nada da će ta mjera biti dobro iskorištena i u Istri.

image
Novouređeni vlak koji može primati i bicikle
Dusko Marusic/Cropix

Saborski zastupnik Anton Kliman, koji se već neko vrijeme zalaže za revitalizaciju i obnovu pruge koja bi na kvalitetan način bila povezana s ostatkom države, ali i Europe, nada se da će se u tu krenuti i prije 2027. godine.

- Ove godine je između HŽ-a Infrastrukture i Ministarstva prometa potpisan ugovor o provedbi analize stanja cijele trase istarske pruge od Pule do granice sa Slovenijom. Očekuje se raspisivanju javnog natječaja za konzultante koji će to odraditi, a radi s o šest milijuna kuna sredstava, kako bi se napravilo najbolje rješenje za elektrifikaciju cijele trase pruge. Ona će u budućnosti biti ključni ekološki pravac za razvoj gospodarstva te razmjenu usluga i putnika u Istri s čvorištem u Divači. Očekujemo što brže rješenje konzultanata na koji prijevoz će se ići i da krenemo s realizacijom. Kada spominjete 2027. godinu, nadam se da ste pogriješili s datumom. To se može i prije jer trasa već postoji, nisu potrebna nikakva izvlaštenja. Treba osigurati sredstva koja će i onako biti na raspolaganju kroz program oporavka i otpornosti, smatra Kliman.

Obnovu pruge podržava i župan Boris Miletić koji kaže da će to potaknuti i razvoj turizma unutrašnjosti Istre i javnog prijevoza.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 12:11