TRAGEDIJA KOD NOVSKE

Istraga željezničke nesreće još traje, vještačenje se obavlja i u inozemstvu: ‘Izvidi su tajni‘

Obitelji poginulih čekaju odgovore na niz pitanja o uzrocima nesreće koja se dogodila 9. rujna 2022. u mjestu Rajić
 Vlado Kos/Cropix

Više od mjesec dana prošlo je od teške željezničke nesreće kod mjesta Rajić nedaleko od Novske, u kojoj su smrtno stradale tri osobe, a 12 ih je ozlijeđeno.

Strojovođa putničkog vlaka Mario Gusak (52), kondukter Tadija Matković (60) i 17-godišnji srednjoškolac koji se vraćao kući iz škole u Požegi, izgubili su živote u toj nesreći, čiji se uzroci još uvijek istražuju, dok obitelji poginulih nestrpljivo čekaju odgovore na brojna pitanja koja ih muče. Nesreća je to koja je podijelila i željezničku obitelj. Sindikati strojovođa i prometnika, naime, našli su se na suprotnim stranama već treći dan nakon te tragedije, svaki sa svojim argumentima oko potencijalnog uzroka.

Ubrzo nakon nesreće pojavila se informacija kako je uzrok u neispravnoj svjetlosnoj signalizaciji. Iz Sindikata strojovođa odmah su ustvrdili kako je to i glavni uzrok nesreće, dok iz Sindikata prometnika tvrde da je signalizacija bila ispravna.

Crvena svjetla

U ovom je slučaju i niz drugih nejasnoća koje treba razriješiti istraga, pa tako i suprotstavljene teze o tome je li Gusak imao pismeni ili usmeni nalog prometnika u Okučanima da smije prolaziti kroz crvena svjetla na dionici Okučani - Novska, a što je on činio tako da je kod svakog "semafora" spuštao brzinu.

Njegovi kolege iz Sindikata strojovođa uvjereni su da je imao dozvolu prometnika da to čini, dok iz Sindikata prometnika tvrde kako je strojovođa dobio dozvolu da prođe kroz crveno samo na izlasku iz stanice u Okučanima, jer je taj signal bio u kvaru.

Kasnije je, kažu prometnici, putnički vlak prije udara u teretni prošao kroz jedno zeleno i jednu žuto svjetlo te u konačnici kroz crveno svjetlo, prije samog udara. Istaknuli su i da nikakve daljnje i druge komunikacije prometnika i strojovođe nije bilo nakon napuštanja Okučana.

Tajni izvidi

"Istraga ozbiljne željezničke nesreće u fazi je da se analiziraju zapisi kretanja uključenih željezničkih vozila (putničkog i teretnog vlaka) - analiza zapisa rada signalno-sigurnosnog sustava (poslano na vještačenje izvan područja RH, u ovlaštenu ustanovu) na dionici pruge Okučani - Novska za dan 9. rujna 2022. godine, preslušavanje zapisa video i audio komunikacije uključenih sudionika, analiza održavanja rada samog signalno-sigurnosnog sustava na navedenoj dionici i izuzimanje pojedinih upravljačkih komponenti s putničke garniture vlaka 2506.

Završetak istrage očekuje se nakon detaljnije analize prethodno dobivenih nalaza, a s obzirom na to da dio navedenih podataka nismo još niti zaprimili, ne možemo davati detaljnije informacije o datumu završetka istrage. Nadalje, obavještavamo vas da će istraga biti završena i objavljena sukladno članku 132. Zakona o sigurnosti i interoperabilnosti", odgovorio nam je Tomislav Antun Biber, glavni istražitelj željezničkih nesreća.

Slično su poručili i iz Županijskog državnog odvjetništva u Sisku, odgovorivši kako su "u navedenom predmetu zasad u tijeku izvidi, koji su po zakonu tajni".

Sumnje sindikata strojovođa u kvar teretnog vlaka

Velika je enigma i zašto se teretni vlak zaustavio na otvorenoj pruzi, a iz Sindikata strojovođa iskazali su otvorenu sumnju u priču o kvaru vlaka, dovevši to u vezu s činjenicom da je strojovođa teretnog vlaka živio blizu mjesta na kojem je vlak zaustavio. U svakom slučaju, pred istražiteljima je jako puno posla, pa ne čudi što još uvijek nema konkretnih odgovora ni o ovim sumnjama ni o drugim oklnostima nesreće.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2024 16:16