Većina Hrvata smatra se strpljivima, ali 81 posto smatra da tvrtke i institucije ne pružaju svoje usluge dovoljno brzo. Pritom, manje su strpljivi oni koji bolje zarađuju: osobe s ukupnim mjesečnim prihodom kućanstva većim od 10.000 kuna češće smatraju da su tvrtke i institucije nedovoljno brze.
Postajemo li narod nestrpljivih ljudi koji žele sve i žele u roku odmah? Istraživanje provedeno u Hrvatskoj u ožujku pokazuje da Hrvati smatraju da su strpljivi - tako čak 76 posto ispitanih smatra da su strpljivi, iako njihovi odgovori na pitanja to nužno ne potvrđuju.
Kad su upitani bi li radije dobili neku dobru stvar u roku odmah ili za mjesec dana, 65 posto Hrvata bi željelo dobiti dobru stvar odmah. Zanimljivo je da stanovnici Like, Korduna i Banije češće navode kako bi radije bi čekali dobru stvar mjesec dana. Očekivano, učenici i studenti češće izjavljuju kako bi dobru stvar radije dobili odmah.
S obzirom da Hrvati očito žele sve u roku odmah, ispitani su i kako se osjećaju kad moraju na nešto čekati dulje nego što misle da bi trebalo. Većina građana (59 posto) osjeća se blago frustrirano kada čeka nešto dulje nego što misle da bi trebalo, dok se 15 posto osjeća jako frustrirano ili čak bijesno. Među njima, stanovnici Dalmacije se češće osjećaju bijesno u takvim situacijama.
Što se tiče prihoda, osobe s osobnim prihodom od 5 do 8 tisuća kuna češće se osjećaju blago frustrirano dok čekaju, dok se osobe s osobnim prihodom manjim od 2 tisuće kuna češće osjećaju bijesno kada moraju čekati dulje nego što bi trebali.
Kako se onda Hrvati ponašaju kad nešto moraju čekati? U situaciji kad nešto što žele, ali im nije nužno Hrvati će većinom odustati (41 posto), dok je manje od 20 posto sigurno da bi pričekalo.
Pritom, dob nosi svoje pa stariji ljudi sami sebe smatraju strpljivijima, dok se mladi u dobi od 15 do 24 godine češće smatraju nestrpljivima. I opći dojam je takav – više od 80 posto građana smatra da mlađe generacije imaju manje strpljenja od starijih.
Istraživanje je proveo Hendal u ožujku 2018., na nacionalno reprezentativnom uzorku (N=1.000).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....