Prema istraživanju Udruge Digitalna Hrvatska, među čijim je osnivačima i Uber, četiri petine hrvatskih građana smatra pozitivnom i podržava provedenu liberalizaciju autotaksi tržišta, priopćila je ta udruga u ponedjeljak.
Navodi se i kako većina ispitanika, njih dvije trećine, kao najveću prednost koju je liberalizacija donijela ističe niže cijene autotaksi prijevoza.
Ispitanike se pitalo i da se izjasne o mogućnosti provođenja slične liberalizacije u drugim gospodarskim sektorima te se 12 posto njih potpuno protivi daljnjoj liberalizaciji, njih 32 posto posve bi liberaliziralo gospodarstvo, a 39 posto ih želi liberalizaciju uz određene izuzetke.
Zdravstvo i obrazovanje dva su sektora koje su hrvatski građani najmanje skloni liberalizirati, dok velika većina želi liberalizaciju poštanskih usluga, energetike i gospodarenja šumama, pokazuju rezultati ankete.
Izvršni direktor Digitalne Hrvatske Đuro Lubura naglasio je kako je liberalizacija autotaksi tržišta iznimno važna za razvoj digitalnog društva, budući da je u sklopu nje uvedena mogućnost korištenja elektroničke aplikacije umjesto taksimetra.
- Od donošenja novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, putnicima i taksistima omogućeno je povezivanje putem elektroničkih aplikacija. One čine uslugu dostupnijom, ali i transparentnijom jer unaprijed pokazuju cijenu vožnje te najavljuju putniku koji vozač dolazi po njih i kojim vozilom - istaknuo je Lubura, po kojem je to jedna od uspješnijih reformi Vlade Andreja Plenkovića.
Lubura napominje i da je ulazak velikih svjetskih igrača poput Ubera potaknuo i domaće taksi kompanije te udruženja da na tržište stave svoje elektroničke aplikacije.
- Istraživanje je potvrdilo našu pretpostavku da su hrvatski građani svjesni važnosti liberaliziranog autotaksi tržišta za turizam. Njih čak dvije trećine izjasnilo se kako liberalizacija u većoj mjeri ili iznimno koristi turizmu. Zadovoljni smo kako su hrvatski građani prihvatili liberalizaciju autotaksi tržišta. Rezultati istraživanja su u skladu s drugim našim saznanjima prema kojima Hrvati prednjače u Europi u otvorenosti prema upotrebi novih tehnologija u svakodnevnom životu, iako infrastruktura često kaska za željama građana - zaključio je prvi čovjek Digitalne Hrvatske.
Istraživanje je krajem kolovoza i u prvoj polovici rujna provela Promocija Plus upotrebom CATI metode među ispitanicima iz hrvatskih gradova u kojima je dostupno više pružatelja autotaksi usluga. Nije, međutim, navedeno o kojem je uzorku ispitanika riječ.
Na stranicama udruge stoji da je Digitalna Hrvatska osnovana radi promicanja novih tehnologija i poslovnih modela nastalim njihovom uporabom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....