KONCERT U LISINSKOM

Ivan Repušić još jednom je potvrdio status jedinog legitimnog nasljednika naših velikih maestra

Uz Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije slavni dirigent ostvario je projekt In memoriam Nikša Bareza

Koncert Simfonijskog orkestra HRT-a u Majstorskom ciklusu pod ravnanjem maestra Ivana Repušića bio je posveta maestru Nikši Barezi

 Nera Šimić/Cropix

Ivan Repušić, naš europski vrlo zaposlen dirigent, u svom prebukiranom kalendaru ipak nalazi vremena i za Zagreb. Tako je 26. siječnja uz Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije ostvario projekt In memoriam Nikša Bareza i još jednom potvrdio svoj status jedinog legitimnog nasljednika naših velikih maestra.

Koncert je bio posvećen i stotoj obljetnici smrti skladateljice Dore Pejačević čija glazba danas živi pravu renesansu i sve više izaziva i zanimanje svjetske javnosti. Njezina opsežna Simfonija u fis-molu op. 41 danas više nije raritet rodne pripadnosti žene kojoj je glazba bila životni izbor u vrijeme koje ženama u javnosti nije bilo sklono. Simfonija skladana u prvim desetljećima 20. stoljeća i praizvedena u Drezdenu 1920. tada je bila najavljena samo inicijalom imena našičke grofice upravo zbog zadrtih konvencija vremena. Danas konačno pripada korpusu vrijednog europskog simfonizma koji kao i cijeli Dorin opus otkriva veliki talent, temeljitu glazbenu naobrazbu, ali i hrabrost razbijanja predrasuda. Dorina snažna i bogata glazba nije nikakvo "žensko glazbeno pismo" već upravo dokaz univerzalnih vrijednosti umjetnosti i žena koje su u prošlosti često bile žrtve vlastitog vremena.

image

Koncert Simfonijskog orkestra HRT-a u Majstorskom ciklusu pod ravnanjem maestra Ivana Repušića bio je posveta maestru Nikši Barezi

Nera Šimić/Cropix

Repušić je inteligentno otkrio slojevitost partiture čije glavne označnice pripadaju kasnom romantizmu i dobrim uzorima. Da je poživjela dulje od 38 godina, naša bi skladateljica zasigurno kročila i dalje, putovima tadašnjeg suvremenog izričaja.

Umijeće suverenog vladanja orkestrom velikih zvukovnih kapaciteta kao i suptilnost muziciranja u sadržajnoj simbolici pokazao je Ivan Repušić i u izvedbama ulomka "Čar velikog petka" iz Wagnerova "Parsifala" a osobito u simfonijskoj pjesmi "Smrt i preobraženje" Richarda Straussa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. listopad 2024 12:53