ISTRAŽIVAČKI CENTAR

Iza kulisa dolaska najvećeg Muskovog konkurenta: Evo zašto smo odabrali baš Zagreb

Infinum će u novi R&D centar uložiti know-how, a Porsche kapital. U 3 godine kane zaposliti 100 ljudi
U pravokutniku: Ralf Knoll (drugi s lijeva) i Nikola Kapraljević (lijevo) na predstavljanju istraživačko-razvojnog centra u Hrvatskoj
 Michael Sannwald/alamy/profimedia; Ronald Goršić/cropix

Najveći konkurent Elona Muska u proizvodnji luksuznih električnih automobila, njemački Porsche, koji je ovaj tjedan za proizvodnju morao posuditi 400 Audijevih zaposlenika na razdoblje od dvije godine kako bi utažio glad za svojim električnim Taycanom, otvorio je istraživačko-razvojni centar u Hrvatskoj u kojem će razvijati različite softvere za Porsche i njegove partnere.

Novi centar zove se Porsche Digital Croatia. Riječ je o zajedničkoj investiciji inovacijskog ogranka automobilskog diva, Porsche Digitala, i najvećeg hrvatskog proizvođača mobilnih aplikacija, tvrtke Infinum, i to u omjeru 50:50.

Vole automobile

Kako doznajemo, Infinum će u novi R&D centar uložiti uglavnom know-how, a Porsche kapital. U iduće tri godine u Zagrebu planiraju zaposliti 100 IT stručnjaka i uložiti 10 milijuna eura.

Tomislav Car, suosnivač i direktor Infinuma, kaže da su za novi R&D centar već zaposlili 15 ljudi, a da do kraja godine planiraju udvostručiti tu brojku.

- Uspjeli smo kao Infinum narasti s dva na 250 zaposlenih zato što smo radili ono što volimo, a osobno sam oduvijek volio automobile i mislim da nema brenda koji je bolji od Porschea, tako da je ovo prilika za daljnji rast - kaže Car.

Naglašava da je najvažnije što će s otvaranjem R&D centra u Hrvatsku stići odlični razvojni projekti, što je prilika za zadržavanje IT stručnjaka, ali i njihov rast i razvoj. Zato, među inima, traže softverske inženjere, podatkovne znanstvenike i inženjere za umjetnu inteligenciju.

Vesele se prilici

- Iza nas je 15 godina iskustva u kreiranju digitalnih proizvoda i usluga na velikim projektima i veselimo se prilici da s Porscheom oblikujemo digitalnu budućnost. Tržište automobilske industrije progresivno se prilagođava novim tehnologijama i poslovnim modelima, pa će oni koji danas izazivaju promjene dugoročno oblikovati digitalno tržište - kaže Car.

Stefan Zerweck, glavni operativni direktor Porsche Digitala, kaže da su dugo tražili lokaciju za novi R&D centar. Inovacijski ogranak automobilskog diva, naime, već ima razvojne centre u Silicijskoj dolini, Berlinu, Tel Avivu, Šangaju i Atlanti. Sada će im se pridružiti i ovaj u Zagrebu.

- U Zagreb smo došli jer smo ovdje već imali dobra poslovna iskustva i zato što Hrvatska ima dobre talente u području tehnologije i inovacija s obzirom na postojeću snažnu tehnološku zajednicu, kredibilne fakultete i stručne talente - kaže Zerweck.

Dodaje da su već počeli povezivati timove iz drugih dijelova svijeta s uredom u Zagrebu. Zerweck očekuje da će se u Hrvatskoj stvoriti multidisciplinarni timovi koji će razvijati široku paletu proizvoda. Neki od tih proizvoda bit će orijentirani na poboljšanje procesa i kvalitete unutar Porschea, odnosno VW grupacije, a dio njih bit će orijentiran prema kupcima i poboljšanju njihova korisničkog iskustva.

Inovacija

Jedan od primjera inovacija na kojima radi Porsche Digital je i prvi europski e-mobility program lojalnosti & charge, koji se pokazao toliko uspješan da ga je Porsche izdvojio u zasebnu tvrtku. Naime, taj startup vozačima električnih vozila poklanja besplatno punjenje strujom u zamjenu za potrošene eure u trgovinama, kafićima i restoranima.

- Istražujemo sve mogućnosti digitalizacije i zato nam je potrebna internacionalna mreža u kojoj će timovi dijeliti znanje i inspirirati jedni druge, a otvaranje tvrtke u vlasništvu Infinuma i Porschea strateški je pothvat za širenje inovacijskog ekosustava- zaključuje Zerweck.

INTERVJU: TOMISLAV CAR

Ne dvojim da ćemo naći ljude, godišnje primamo 3000 molbi

Surađuje li Infinum s Rimac Automobilima, u koje je Porsche investirao, i hoćete li surađivati kroz Porscheov ekosustav?

- Kroz ovu investiciju ne surađujemo s Rimac Automobilima. Oni su dobili izravnu investiciju od Porschea, a Infinum je s Porscheom ušao u joint-venture. To su različite stvari, ali nisu prepreka potencijalnoj suradnji. No, ne mogu to detaljnije komentirati. Mogu ipak reći da je Porsche, zahvaljujući tvrtki Mate Rimca, prepoznao Hrvatsku kao dobru priliku za ulaganje u visokotehnološke R&D projekte.

Neki od projekata na kojima ćete u novom R&D centru raditi je kako učinkovitije prodavati Porscheova vozila preko Interneta. Znači li to da će se u Zagrebu razvijati IT rješenja koja će iz prodaje istisnuti dealere?

- Dealeri neće nestati. Oni su dio ekosustava, i to vrlo važan. Oni će se digitalno transformirati, a u Zagrebu će se, među ostalim, razvijati rješenja koja će im u tome pomoći. Mi smo već zaposlili 15 ljudi. Radit ćemo na dva kolosijeka. S jedne strane, razvijat ćemo softverska rješenja koja će pomoći Porscheu da poboljša proizvodni proces. On je vrlo kompjuteriziran, i njegova se poboljšanja sada rade, i softverski. S druge strane, radit ćemo na poboljšanju prodajnog procesa. To je dio koji se tiče i dealera, ali ne u smislu zamjene, već unapređenja nekih procesa koje kupci koriste i sada kad koriste usluge dealera. Primjerice, vozilo se danas počinje kupovati već u fazi kada se radi izbor na konfiguratoru na internetu, a tu je i pitanje paymenta, itd. Nadalje, prodaja ne ide samo preko weba, već i kroz showroom te ima mnogo prostora da se i tu rade poboljšanja.

U lipnju ste osnovali holding kompaniju Infinum JV Holding. Zašto?

- Preko te kompanije ići će investicija u R&D centar s Porscheom Digital. Pokrenuli smo i vlastitu Zakladu, investiramo kroz Infinum Ventures, a imamo i svoju spin-off tvrtku koja je proizvodno orijentirana Productive.

Gdje planirate naći 100 ljudi za R&D centar, kad cijela IT industrija kod nas plače da nema kadrova?

- Situacija na tržištu rada nije bajna, ali uopće ne dvojim da ćemo naći svih sto ljudi. Infinum godišnje primi između 2500 i 3000 prijava za posao.

Koji je idući korak?

- Plan nam je nastaviti rasti 25-30 posto godišnje, kao i dosad. Korona je pogodila i nas. No, prilagodili smo se. Nismo otpuštali ni smanjivali plaće. Kao rezultat, uspjeli smo uhvatiti novi zamah i ove godine očekujem da ćemo probiti konsolidiranih 100 milijuna kuna prihoda. Lani smo imali 82 milijuna kuna prihoda.

PROVJERENI DOBAVLJAČI

U RH nabavlja sve, od kože do softvera

Suradnja s Infinumom prvi je izravni iskorak Porscheova inovacijskog poslovanja u Hrvatsku, ali njemački proizvođač automobila ovdje proizvode i inovacije već naveliko kupuje. Među inima, kožu im isporučuje Boxmark, a iz Varaždina im tvrtka CET isporučuje softver. Prije dvije godine Porsche je kupio 10% udjela u Rimac Automobilima i Greyp Bikesu, a lani je svoj udio povećao na 15,5%. Hrvatski startup Amodo objavio je da je Porscheu isporučio softver pomoću kojeg njegovi korisnici prakticiraju sigurniju vožnju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 09:01