BONTON ZA PLAVCE

Izdan prvi ‘komunikacijski priručnik‘ za policiju u Hrvatskoj: ‘Nasmiješite se, a ove stvari nikako ne govorite građanima‘

‘Kolege na terenu kažu da im priručnik pomaže, a dobili smo pohvale i od građana koji su izrazili zadovoljstvo radom policajaca‘

Ilustracija

 Damir Krajac/Cropix; Screenshot

Ništa kao osmijeh ne utječe pozitivno na stvaranje prvog dojma. Iskren i topao osmijeh kod drugih stvara osjećaj da ste prijateljski raspoloženi, otvoreni i iskreni. Pri tome, naravno, treba voditi računa o kontekstu razgovora i paziti da se osmijeh ne protumači pogrešno.

To je jedan od prvih savjeta u Komunikacijskom podsjetniku za policajce, jedinstvenom u Hrvatskoj, a kojeg je izdala splitsko-dalmatinska policija kako bi policajcima savjetovala kako se trebaju odnositi prema građanima.

Slijedi uputa kako sugovornika uvijek treba oslovljavati s "vi" te "gospođo" ili "gospodine. Valja se rukovati ako epidemiološke mjere to dozvoljavaju, što prije objasniti razlog svog postupanje te gledati osobu u oči, a kad god je moguće valja se držati uspravno. Policajac treba izgledati uredno jer "neurednost ukazuje da niste dovoljno ozbiljni i odgovorni ne prema svojoj profesiji niti prema sebi".

- Ako ne možete nositi odoru, izbjegavajte nositi odjeću koja odudara od standarda...odjeću s neprimjerenim natpisima koji sadrže vrijednosne, političke ili druge stavove ili odijeću koja pripada mladenačkom stilu kao što je sportska odjeća, poderane traperice i majice - stoji u daljnjim uputama.

Navodi se kako riječi "molim, hvala, izvolite, oprostite" uvijek moraju biti u rječniku policajca, a zapovijedi moraju biti izrečene građanima kratko i jasno, ali s poštovanjem.

Vozači na cestama uvijek čuju kratko "vozačku i prometnu molim!", no ovaj podsjetnik predlaže drugačije ponašanje.

- Dobar dan gospodine! Ja sam Ivan iz Policijske postaje Trogir. Radimo nadzor vozača i vozila kako bismo povećali vašu sigurnost na cestama. Molim vas vašu vozačku i prometnu dozvolu - naputak je policije.

Posebno je poglavlje posvećeno tome što nikako ne treba raditi. Ne valja reći građaninu koji nešto traži "to nije moj posao", a ne preporučuje se ni rečenica "ne znam", već valja potražiti odgovor ili se konzultirati. Ne treba ni kritizirati. Umjesto "Nije vam pametno što ne koristite pojas" valjalo bi reći "pojas vam može spasiti život kod prevrtanja i snažnih udaraca u prometnoj nesreći". Policajcima se također savjetuje da ne zauzimaju prijeteći položaj tijela poput držanja ruku na bokovima, prekriženih ili naslonjenih na oružje.

Podsjetnik, čiji je autor načelnik trogirske policijske postaje Marko Doljanin, distribuiran je u sve policijske postaje u županiji, a može se iščitati i na web stranici policijske uprave.

Doljanin za Hinu kaže da su komunikacijske vještine bitan element u uspješnosti obavljanja policijskih poslova.

Smatra da se u komunikaciji stvaraju odnosi građana i policije, odnosno stvara se ili ne stvara odnos povjerenja, a povjerenje građana u policiju je nužan preduvjet uspješnosti obavljanja policijskog posla.

Što građani imaju više povjerenja u policiju ili što su uvjereniji da policija radi u njihovom interesu to su spremniji poštivati policijske odluke i zajedno s policijom raditi u nekom zajedničkom interesu.

image

Komunikacijski priručnik

"Kolege na terenu kažu da im priručnik pomaže, a dobili smo pohvale i od građana koji su izrazili zadovoljstvo radom policajaca. Kada građanin osjeti potrebu da dođe kući i sjedne za računalo, te napiše nešto i pošalje onda znači da je stvarno dirnut odnosom i da je primijetio da je odnos bio profesionalan", izjavio je Doljanin.

Glasnogovornica splitske policije Antonela Lolić kaže kako su shvatili da kolegama, a posebno mladim policajcima mogu odmah na početku karijere s priručnikom pomoći jer smatraju da je komunikacija nešto što mogu uvijek unaprjeđivati.

Kaže da je prvi dojam koji građanin stekne o policiji onaj kako mu se pristupa, što ga se pita i kakav je interes pokazan.

Na ideju o Komunikacijskom podsjetniku za policajce je došao načelnik trogirske postaje Marko Doljanin gledajući što su mu najveće dileme i što bi se moglo unaprijediti da policijski posao bude još bolji, te da građani budu još zadovoljniji.

"Prikupio je materijale iz svojih, ali i drugih iskustava, te sada imamo knjižicu kao podsjetnik našim policajcima na najčešće situacije u kojima se nalaze i ispravna postupanja u njima", kazala je Lolić.

Komunikacijskim podsjetnikom za policajce, koji je financirao Odbor za sigurnost Splitsko-dalmatinske županije, zadovoljni su i u Ministarstvu unutarnjih poslova gdje su potvrdili da je to materijal koji ima potencijala ući u opću primjenu u hrvatskoj policiji, ujedno potvrdivši da je prvi takve vrste u Hrvatskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 20:30