NOVI PAD RAMPE NA TRAJEKTU

‘Jadrolinija se raspada! Najodgovorniji je prvi čovjek kompanije. Ne isključujemo prosvjede‘

Čelni ljudi sindikata upozoravaju da je stanje u Jadroliniji neodrživo

Srušila se rampa trajekta Mljet

 Tomislav Krišto, Jakov Prkić/Cropix

Nepuna tri tjedna nakon nesreće na Malom Lošinju, kada je pala rampa i ubila trojicu članova posade, a jednog teško ozlijedila, u subotu nekoliko minuta prije 22 sata pala je rampa na brodu Mljet u luci Supetar.

Zbog tehničkog problema s rampom brod Mljet u luci Supetar iskrcao je vozila i putnike preko druge rampe, u tijeku je otklanjanje problema, a liniju je preuzeo drugi trajekt, izvijestila je u subotu navečer Jadrolinija Rijeka naglašavajući da nije došlo do prodora mora u prostor garaže kako su medije izvijestili neki putnici.

image

Radnici na rampi koja je i dalje spuštena prema moru, jutro poslije nesreće

Jakov Prkic/Cropix
image

Radnici na rampi koja je i dalje spuštena prema moru, jutro poslije nesreće

Jakov Prkic/Cropix

Priopćenje Jadrolinije uslijedilo je nakon što su mediji objavili fotografije broda kojem je pala rampa kako pluta ispred supetarske luke.

- Zbog tehničkog problema s rampom brod Mljet je u luci Supetar iskrcao sva vozila i putnike preko druge rampe. U tijeku je otklanjanje tehničkog problema. Liniju Split - Supetar preuzima trajekt Hrvat - objavili su iz Jadrolinije.

Nakon još jedne havarije trajekta Jadrolinije, u kojoj srećom nije bilo žrtava, dobili smo reakciju sindikalista.

"Brodovi se loše održavaju, na što smo upozoravali i upozoravamo, a za to je najodgovorniji David Sopta, predsjednik Uprave, koji je i prema sistematizaciji radnih mjesta odgovoran i za tehničko održavanje brodova. Hoće li sada Uprava Jadrolinije dati odgovor na to pitanje i hoće li on biti točan ili ćemo opet čekati novu istragu da bi se utvrdilo tko je odgovoran, a sve je jasno kao dan. Situacija je krajnje ozbiljna, na sve to smo upozoravali, ali ništa se nije promijenilo, niti itko odgovara za ovakvo stanje", kazao nam je kapetan Ivan Srzentić, predsjednik Strukovnog sindikata Jadrolinije.

image

Radnici na rampi koja je i dalje spuštena prema moru, jutro poslije nesreće

Jakov Prkic/Cropix
image

Radnici na rampi koja je i dalje spuštena prema moru, jutro poslije nesreće

Jakov Prkic/Cropix
image

Autombili na trajektu neposredno nakon incidenta

Tomislav Kristo/Cropix

Neven Melvan, glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske, također vrlo oštro ukazuje na odgovornost Uprave Jadrolinije za ovakvu situaciju.

"Više je nego jasno da nema učinkovitog sustava upravljanja i da se ta tvrtka raspada naočigled svih nas. Nije mi jasno kako netko ne vidi da je taj sustav upravljanja potpuno neodrživi, na što smo kao sindikat upozoravali više od dvije godine. Ali, za premijera Plenkovića je sve OK. Jedino što nam još preostaje da pozovemo ljude da izađu na ulicu, što je također opcija. Dobijemo odgovor da se kvarovi događaju, a više je nego očito da se sustav doslovce raspada. Teško mi je zbog Jadrolinije, ali naprosto je tako", kaže Melvan i zaključuje kako će se, nakon nesreće na Lošinju, sada možda naći neki Pedro kojeg će proglasiti odgovornim za nesreću u kojoj su smrtno stradala tri člana posade dok je jedan teško ozlijeđen.

image

Radnici na rampi koja je i dalje spuštena prema moru, jutro poslije nesreće

Jakov Prkic/Cropix
image

Radnici na rampi koja je i dalje spuštena prema moru, jutro poslije nesreće

Jakov Prkic/Cropix
image

Radnici na rampi koja je i dalje spuštena prema moru, jutro poslije nesreće

Jakov Prkic/Cropix
image

Radnici na rampi koja je i dalje spuštena prema moru, jutro poslije nesreće

Jakov Prkic/Cropix
image

Srušena rampa neposredno nakon incidenta

Tomislav Kristo/Cropix
image
Tomislav Kristo/Cropix
image

Srušena rampa neposredno nakon incidenta

Tomislav Kristo/Cropix

Podsjećamo, 11. kolovoza na pristaništu u Malom Lošinju pala je rampa s trajekta Lastovo i poklopila trojicu članova posade, a jednog teško ozlijedila. Javili su nam se tada putnici koji su svjedočili kako su nekoliko dana prije te tragedije zabilježena još najmanje dva slučaja incidenta s rampom koji su srećom prošli bez posljedica.

Trajekt Mljet izgrađen je 2014. godine u Uljaniku u Puli. Jedan je od četiri istovjetna broda građena za Jadroliniju uz trajekte Kornati, Brač i Krk, a može primiti 616 putnika i 145 osobnih vozila, stoji na stranicama Jadrolinije.

Trajekt Hrvat, koji je preuzeo liniju na kojoj plovi Mljet, također je prije desetak dana imao tehničkih problema s rampom. Naime, po dolasku u Split nije mogao spustiti rampu pa su se vozila iskrcavala na rikverc.

image

Srušena rampa neposredno nakon incidenta

Tomislav Kristo/Cropix
image

Srušena rampa neposredno nakon incidenta

Tomislav Kristo/Cropix

"Ovim putem vas obavještavamo da je posada trajekta Hrvat, sukladno najnovijim uputama o sigurnosti posade i putnika broda, odlučila iskrcaj u Splitu napraviti na drugoj rampi trajekta. Ovakav se iskrcaj provodi iz predostrožnosti dok se ne utvrdi ispravnost tehničkog funkcioniranja sustava. U međuvremenu, sva su vozila iskrcana te je brod u redu", poručili su tada iz Jadrolinije.

Kvar je imao i trajekt Oliver, koji je kupljen u Grčkoj. Na njemu je bilo 340 putnika kada je 25. srpnja zbog tehničkog kvara satima plutao u Korčulanskom kanalu. Iz Jadrolinije su dan poslije priopćili da je tehnički problem broda Oliver uzrokovan kvarom izmjenjivača topline kompresora zraka te je dolazilo do pregrijavanja glavnih motora. Čim je ustanovljen uzrok, sustav je prebačen na drugi kompresor te je, nakon ozračivanja sistema, brod nastavio s plovidbom, objasnili su iz Jadrolinije uz ispriku putnicima.

Šef Jadrolinije: Provest ćemo istragu, ali i vještačenja

Nakon što je došlo do pada rampe na brodu Mljet novinari Novog lista razgovarali su s čelnim čovjekom Jadrolinije Davidom Soptom o tome što se dogodilo.

Sopta im je jutros rekao da nije došlo do prelijevanje mora u garažu te da je do pada rampe došlo zbog puknuća čelik čela odnosno sajle kojom se rampa podiže i spušta.

- Čelik čela se na trajektima ovog tipa mijenjaju svake godine pri čemu se redovite obavljaju vizualni pregledi i u slučaju da se primijeti istrošenost ona se zamjenjuje jer na svim brodovima imamo rezerve. Koji je točan uzrok puknuća u ovom slučaju ne znamo još uvijek, ali provest ćemo internu istragu kao i vještačenje čelik čela na ovom i drugim brodovima kako bismo utvrdili odgovaraju li ta čelik čela tehničkim specifikacijama iz postupka javne nabave putem koji su nabavljena - rekao je Sopta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 10:23