RASPAD SUSTAVA

Javni prijevoz u velikom hrvatskom gradu u rasulu: ‘Gripe, viroze, godišnji... Dovodimo Indijce i Nepalce!‘

‘Dovođenje radnika iz trećih zemalja samo će nakratko odgoditi ono neizbježno, ako se znatno ne povećaju plaće‘

Ilustracija

 Damir Skomrlj/Cropix

Zbog nedostatka vozača Autotrolej od srijede, 14. veljače, uvodi reducirani vozni red, potvrđeno je jučer Novom listu iz riječkog gradskog prijevoznika

Iz Autotroleja poručuju kako je sustav prijevoza na gradskim linijama, u prvoj zoni, pred rasulom jer svakog dana u zadnjih dva-tri tjedna, nedostaje vozača za popunjavanje pet do deset smjena na gradskim linijama, zbog čega dnevno izostaje i po više od trideset polazaka autobusa na tim istim gradskim linijama.

To izaziva nezadovoljstvo putnika koji su uredno kupili svoje mjesečne ili pojedinačne putne karte, očekujući da će autobusi voziti po voznom redu, a mnogi od njih su, zbog izostanaka polazaka, kasnili na posao, u škole i na fakultete, na liječničke preglede...

Iz uprave Autotroleja odgovaraju kako su primorani uvesti novi, reducirani vozni red.

– Nažalost, KD Autotrolej od srijede, 14. veljače 2024. godine, zbog nedostatka vozača mora promijeniti vozni red, odnosno krenuti s primjenom reduciranog voznog reda. Zbog povećanog broja bolovanja vozača, a uslijed aktualne situacije s nedostatkom vozača, o čemu već dulje vrijeme jasno komuniciramo, KD Autotrolej nije u mogućnosti realizirati postojeći vozni red, te krećemo s voznim redom koji ima manje polazaka.

Naime, trenutno se zbog sezone gripe te viroza na bolovanju nalaze čak 32 vozača, dok njih dvadeset koristi godišnji odmor, što znači da su nam 52 vozača manje na raspolaganju, a ukupno ih imamo 253. Slijedom navedene činjenice, odnosno odsustva čak 52 vozača, primorani smo smanjiti broj polazaka na lokalnim, odnosno gradskim linijama, poručuju iz uprave Autotroleja

Ističu i kako je problem nedostatka vozača prisutan već duže vrijeme, a od početka ove godine još je sedam vozača otišlo u mirovinu, dok su istodobno zaposlena samo dva. Još su petorica u postupku prekvalifikacije, dok se dolazak prvih stranih vozača očekuje tek krajem ovog mjeseca.

– Uprava Autotroleja, uz podršku osnivača, gradova i općina, predlaže kao rješenje dovođenje vozača iz trećih zemalja putem agencija za ustupanje radnika. Smatramo da uprava nudi loše rješenje za problem koji je sama svjesno stvorila. Za održivost Autotroleja ključno je hitno i znatno povećanje plaća za sve radnike kako bismo privukli kvalitetan kadar i zaustavili odlazak onih koji profesionalno obavljaju svoj posao. Dovođenje radnika iz trećih zemalja samo će nakratko odgoditi ono neizbježno, ako se znatno ne povećaju plaće, a to je daljnji odlazak postojećeg kadra - kaže Robert Puljić, povjerenik Nezavisnog sindikata radnika Hrvatske u Autotroleju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 17:01