Jesmo li s rastom turizma uspjeli s Jadrana otjerati naše najvjernije goste, Čehe?
To se pitanje nameće na temelju podataka prema kojima, ne računajući krizne 2008. i 2009. godinu, prvi put u zadnjih nekoliko desetljeća bilježimo pad dolazaka turista iz ove europske države.
Nema mjesta panici
Podatke su nam potvrdili u HTZ-u: Česi u 2016. bilježe pad od jedan posto u dolascima i noćenjima u odnosu na 2015. pa su lani na Jadranu ostvarili 4,7 milijuna noćenja.Još nije vrijeme za paničarenje s obzirom na to da je pad malen te da se i dalje procjenjuje kako 60 posto Čeha redovito posjećuje našu obalu, no podaci ipak sugeriraju da će strelovit rast i razvoj hrvatskog turizma itekako imati utjecaj na strukturu gostiju.
Direktorica HTZ-ova predstavništva u Pragu Jelena Bilić kaže da su padu dolazaka čeških gostiju presudilo više faktora. Na prvom mjestu je činjenica da se Česi kao “last minute bookeri” nisu uspjeli na vrijeme izboriti za krevete u visokoj sezoni s obzirom na to da je većina kapaciteta u Hrvatskoj u to vrijeme bila popunjena.
Manje troše od Poljaka
“Česi su čekali last minute ponude kojih nije bilo jer touroperatori nisu imali što ponuditi. Naime, prostor za rast u srpnju i kolovozu, kad Česi u najvećem broju putuju, u Hrvatskoj je ograničen. S druge strane, u rujnu je iz Češke zabilježen rast od 22 posto u dolascima i 12 posto u noćenjima, što ukazuje na afirmaciju izvansezonske ponude na ovom tržištu”, pojasnila je. Dodatno je na prisutnost Čeha utjecala činjenica da se Hrvatska sve više profilira u kvalitetniju turističku destinaciju, što onda znači i više cijene.
Prema podacima TOMAS istraživanja iz 2014. Česi u prosjeku dnevno na Jadranu troše 53,30 eura, što je znatno manje od Austrijanaca sa 72 potrošena eura, pa čak i Poljaka, čiji dnevni džeparac u prosjeku iznosi 62 eura.
Tri zvjezdice
Dakle, povećanjem kategorije hotela Česi gube kapacitete s obzirom na to da ovi gosti najčešće ipak traže smještaj u hotelu s tri zvjezdica.
J. Bilić pritom ističe da je velik utjecaj na dolazak Čeha na Jadran u 2016. imala snažna propaganda u češkim medijima u kojima se negativno pisalo o mogućnosti terorističkih napada u Europi i promoviralo da Česi ljeto radije provedu u domovini.
Prema prvim naznakama za ovu godinu, J. Bilić zaključuje da ponuda ranog bookinga ide bolje nego lani i da bi rezultati za ovu godinu mogli biti dva-tri posto bolji. Ipak, i to isključivo ako ne bude rasta cijena u Hrvatskoj, što je malo izgledno s obzirom na ukidanje međustope PDV-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....