Nakon više od desetljeća istrage zagrebačko Županijsko državno odvjetništvo obustavilo je istragu protiv Jurice Prskala (60), Slavena Žužula (58) i tvrtke Skladgradnja-Grup d.d. te ih više ne tereti da su zloporabom položaja i ovlasti te poticanjem na zloporabu položaja Skladgradnji priskrbili više od 11 milijuna kuna koristi koju je, kako se tvrdilo, ta tvrtka stekla izvodeći radove na proširenju poluautoceste u autocestu punog profila na dionicima autoceste Zagreb - Rijeka.
Prskalo je tada bio predsjednik Uprave trgovačkog društva Autocesta Rijeka - Zagreb, a Slaven Žužul bio je direktor Skladgradnje. Tvrdilo se da je Prskalo na Žužulovo traženje mijenjao obračun radova za pojedine objekte, i to tako da se ugovarala fiksna cijena za sve radove do dovršetka pojedinog objekta bez obzira na stvarno izvedenu količinu radova.
Optužnica vraćena
Sumnje da s takvom kvalifikacijom nešto ne "štima" prvi je put izrekao još Županijski sud u Zagrebu 23. travnja 2014. godine kad je donio rješenje kojim je tu prvotnu optužnicu protiv četiri osobe (u travnju 2021. preminuo je Zlatko Korpar, bivši predsjednik Uprave Autoceste Rijeka - Zagreb, koji je također bio obuhvaćen istragom i optužnicom) vratilo tužiteljstvu radi dopune istrage i otklanjanja nedostataka.
Naime, vijeće je među ostalim, prihvaćajući argumente Žužulovih branitelja, odvjetnika Mate Matića i Krešimira Vilajtovića, ustvrdilo da činjenični opis iz optužnice ne odgovara dokazima koje je pribavilo tužiteljstvo.
Tijekom istrage ispitani su brojni svjedoci i provedeno je građevinsko vještačenje. Od početka istrage i Jurica Prskalo i Slaven Žužul poricali su da su na bilo koji način zlorabili položaj ili da je bilo poticanja na zloporabu položaja. Riječ je uglavnom o radovima vezanim uz pripremne građevinske radove koji su se izvodili miniranjem ili teškom građevinskom mehanizacijom.
Nalaz vještaka
Građevinski vještak ustvrdio je da, prema prikupljenoj dokumentaciji, trgovačko društvo Autocesta Rijeka - Zagreb nije preplatilo izvođenje radova jer je ugovorena cijena iz troškovnika bila prosječna cijena za radove koji su izvedeni te iz sve prikupljene dokumentacije i iskaza svjedoka ne proizlazi da su Prskalo i Žužul počinili navedena kaznena djela. Sada kad je tužiteljstvo obustavilo istragu, čiji će trošak platiti porezni obveznici, Hrvatskim autocestama kao oštećeniku u ovom postupku ostaje mogućnost da preuzme kazneni progon.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....