ZAGREB - Vrijeme je tog 23. listopada 2008. oko 18 sati bilo izvrsno. Brod je bio posve ispravan, a posada iskusna. U jednom se trenutku brod nagnuo za 25 stupnjeva i počeo tonuti. Na dnu je završio za oko dva sata. Posada je živote spasila skakanjem u more i plivanjem do kopna...
Priča o havariji broda hladnjače Ledenik, čija se olupina i danas nalazi na morskome dnu, međutim, dobila je novu dimenziju u trenutku kada su istražitelji posumnjali da je namjerno potopljen radi naplate osiguranja .
Sami sebe ozljeđuju
A tu sumnju potkrijepila je jednostavna činjenica: brod je osiguran na dvostruko veći iznos od same vrijednosti plovila. Kazneni zakon propisuje tri godine zatvora za onoga koji namjerno uništi ili ošteti osigurani predmet kako bi dobio novac od police osiguranja. Takvih je kaznenih djela u Hrvatskoj, uključujući i slučajeve kada osiguranici sami sebe ozlijede radi naplate osiguranja, protekle godine bilo 11. Istražitelji Jadranskog osiguranja pokušavaju doći do informacija je li se upravo to dogodilo s Ledenikom u vlasništvu zadarske Jadran Tune, koji je potonuo u uvali otoka Sestrunj.
Jadran Tuna tvrtka je u vlasništvu Milana Mandića kojeg se često dovodilo u vezu s Antom Gotovinom , a špekulira se da je Gotovina mogući vlasnik tvrtke.
Izvješće istražnog povjerenstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture navodi da su članovi posade Ledenika prevozili teret na palubi, što nisu smjeli, a zapovjednik broda M. J. “nije se držao uputa o posebnim uvjetim vezanim za stabilnost broda”. Čak je i svjedok sudu ponudio zaključak o namjernom potapanju broda, ograđujući se ipak da “on taj zaključak ne bi htio ni u snu izvesti”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....