Skinuli su aplikaciju, ulogirali se kao korisnici i naručili vožnju. Kada je vozač Ubera stigao na naručenu adresu u zagrebačkom kvartu Jarun, sjeli su u njegovu bijelu Škodu Fabiju i predstavili se.
- Mi smo inspektori Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a vaš auto je upravo zapljenjen. Vozite na Robne terminale - rekli su mu.
Ovako je izgledala prva zapljena automobila Uberovog partner vozača, a akcija Inspektorata nadležnog ministarstva odvila se u četvrtak u prijepodnevnim satima.
Kako doznajemo, inspektori su Uberovog vozača između ostalog kaznili i zbog kršenja Zakona o cestovnom prijevozu i to u dijelu koji se odnosi na prijevoz putnika u međunarodnom cestovnom prometu.
Automobil je oduzet, a vlasniku će biti vraćen nakon okončanja sudskog postupka.
Cijela ova akcija Inspektorata događa se u vrijeme kada radna podskupina pri nadležnom Ministarstvu, u kojoj su i predstavnici Ubera, radi na prijedlogu modernije regulative, a koju je ranije ove godine, kažu u Uberu, najavio i sam premijer. Novi Zakon trebao bi biti vrlo jasan. Uberu će ili dozvoliti poslovanje ili će ga zabraniti u Hrvatskoj. Treće opcije, prema najavama, nema.
- U potpunosti stojimo iza naših partnera-vozača kojima pružamo svu potrebnu podršku - kažu u Uberu.
Inspektori su pak do sada uglavnom skidali registarske pločice uberovcima, a brojke su se kretale između 50 i 100 slučajeva mjesečno.
Vozači koji su Uberovi partneri tvrde kako sve globe plaća sam Uber, kao i pravnu pomoć za žalbe i parnice.
U prvih godinu dana rada Uberovci nisu imali problema s inspekcijama, no nakon svojevrsne pobune ostalih taksista u gradovima i njihovim predstavnicima u obrtničkim komorama, inspektori su počeli češljati Uber.
Prema tumačanju nekih bivših taksista koji sada voze kao Uberovi partneri, priča o zaplijenjenom automobilu namjerno je puštena u javnost.
- Poznato je da ostali taksisti žele zabranu Ubera i vrše strahoviti pritisak na Ministarstvo preko svojih komora. Ovom zapljenom im Ministarstvo želi pokazati kao da rade svoj posao, no istina je takva da Ministarsvo ne zna što da radi s Uberom - kaže nam jedan Uberov partner vozač.
Priča kako s Uberom trenutno ni sami prometni inspektori ne znaju što činiti te kako i u njihovim redovima vlada kaos.
- To pokazuju podaci da kolegama dio inspektora piše kaznu za nedozvoljeno obavljanje unutarnjeg i međunarodnog prijevoza putnika i tereta, a drugi dobiju kaznu za nezakonito nuđenje taksi usluga - kaže naš sugovornik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....