HIPERAUTOMOBIL

KAKO SE STVARAO NOVI SUPERAUTO MATE RIMCA Gotovo je nepoznato koje su sve domaće firme sudjelovale u proizvodnji auta na struju koji je zadivio svijet

 
 Reuters

Novi superauto Mate Rimca, Concept_Two, na najboljem je putu da postane jedan od najpoznatijih hrvatskih izvoznih proizvoda. Njegovu su prezentaciju u Ženevi, naime, popratili ne samo hrvatski, nego i brojni svjetski mediji: svima je zajedničko je da ne bez divljenja govore o Rimčevu “hiperautomobilu”, “jednim od najboljih proizvoda automobilske industrije ikad” i “automobilskoj zvijeri”.

Ipak, gotovo je nepoznato da je u proizvodnji najbržeg auta na struju, s proizvođačkom adresom u Svetoj Nedelji, sudjelovao i niz drugih hrvatskih tvrtki. Jedna od njih je Lipik Glas, čiji nam je direktor Danijel Zadjelović kazao da su upravo u toj tvornici u Lipiku proizvedeni stakleni elementi koji se ugrađuju u C_Two. To se odnosi kako na vjetrobransko, tako i na ostala stakla, koja su posebno dizajnirana upravo za Rimčevo supervozilo.

- Staklo koje proizvodimo za Rimčevo vozilo dosta je lagano i ima vrlo dobre optičke karakteristike - otkriva nam Zadjelović.

Dodaje da su u Lipik Glasu na tom projektu radili posljednjih godinu dana. Taj je zadatak obavilo troje inženjera i još nekoliko stručnjaka. Prije konačne verzije, naravno, razvijani su prototipovi.

Rimac Automobili

Važna karika

- Mi smo i inače u tržišnoj niši izvanserijskih automobila, u kakve spada i ovaj Rimčev. Radimo i za izvanserijska vozila Lamborghinija i McLarena, samo što se kod njih radi o nešto većoj količini, odnosno o po 2000 vozila godišnje, dok Rimčev, prema onom što čujemo, ide u 150 primjeraka - ističe Zadjelović.

Lipik Glas i inače proizvodi staklo za europsku automobilsku industriju, ali i za pojedine američke proizvođače električnih automobila. Ta je tvornica iz Lipika važna karika u lancu europske automobilske industrije.

Ipak, u Rimac Automobilima kažu nam da za predstavljanje u Ženevi nisu koristili stakla proizvedena u Lipik Glasu. Njih će, ističu, koristiti u daljnjoj proizvodnji auta C_Two.

Svoj doprinos novom Rimčevom električnom bolidu dao je i Pastor, proizvođač vatrogasnih aparata. U Pastorovim je halama proizveden poseban aparat za gašenje požara, koji je ugrađen u C_Two.

Rimac Automobili

- Radi se o aparatu punjenom ekološkim plinom, specijalno dizajniranom i razvijenom prema željama naručitelja. Aparat je nastao kao nastavak naše serije “Computer edition”, koja je izbačena još prije desetak godina, a namijenjena je gašenju početnih požara elektroničke opreme i vrlo se dobro prodaje u EU - napominje Hrvoje Popović, predsjednik Uprave Pastora.

Priznanje za kvalitetu

Dodaje kako su u Pastoru zadovoljni što su ih u Rimcu automobilima angažirali za proizvodnju aparata za gašenje požara u njihovu novom automobilu. U tome vidi novo priznanje za kvalitetu proizvoda koje potpisuje, i to nedugo nakon što je u prosincu prošle godine Pastor vatrogasnim aparatima opskrbio Europski parlament u Strasbourgu, pobijedivši na natječaju u jakoj konkurenciji.

- Stalno razvijamo nešto novo. Ovo je još jedan dokaz da možemo napraviti što god tko od nas traži. To je prepoznao i Rimac, koji nam je poslao konkretan zahtjev - zaključuje Popović.

Rimac Concept Two
Fran Kurelac
Rimac Concept Two

Osim Lipik Glasa i Pastora, u C_Two ugrađeni su i dijelovi niza drugih proizvođača. Kako doznajemo u Rimac Automobilima, radi se o više od 20 tvrtki. Među njima su i Ferometal, Tehnohidraulika, Strojopromet, Tomić & Co., kao i niz drugih.

Dugoočekivani bolid

Dugoočekivani C_Two električni je bolid, brži od Formule 1. Novo Rimčevo vozilo ima čak 1914 konjskih snaga, a najveća brzina koju može ostvariti doseže 412 kilometara na sat. Do brzine od 100 kilometara na sat dolazi za samo 1,97 sekundi, a samo s jednim punjenjem baterije ima doseg od čak 650 kilometara.

U planu Rimac Automobila je proizvodnja 150 takvih vozila, koji će se, prema pisanju medija, prodavati po cijeni od 1,7 milijuna eura.

Velika lista velikana koji trebaju pomoć Mate Rimca

Rimac, kako je prije nekoliko mjeseci izjavio za Jutarnji, radi ponajviše pogonske komponente za sve europske proizvođače automobila, osim za BMW-a i Opel s kojima nema suradnju. Kaže da u gotovo svakom projektu proizvode baterije, zatim pogonski sustav koji se sastoji od motora, prijenosnika (getribe) i invertera.

Izrađuju i infotainment sustave, koji je u njihovu prvom automobilu Concept_One privukao pozornost svjetskih proizvođača jer je vozačima davao gotovo pa sve informacije o onome što se u automobilu događa pa nadalje...

Kako ne smije otkriti s kim sve surađuje, lako se može zaključiti tko su mu zapravo partneri budući da je izjavio da u Europi rado sa svima “osim s BMW-om i Opelom”. No, što točno radi za koju tvrtku i koje modele, ipak ostaje poslovna tajna. Audi, Citroën, Peugeot, VW, Renault, Mercedes-Benz, Porsche...

Koenigsegg

Model: Regera

Proizvod: baterijski sustav

Mate Rimac je u odličnim odnosima s proizvođačem jurilica, Koenigsegg, i te dvije tvrtke si međusobno pomažu suradnjom kako bi napravili što je moguće naprednije proizvode. Rimac za Koenigsegg proizvodi baterijski sustav sustav za distribuciju električne energije u automobilu. Kako sada stvari stoje, njihova će se suradnja još značajno produbiti u budućnosti.

, Image: 334684363, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy
Koenigsegg Regera

Aston Martin

Model: Valkyrie

Proizvod: baterijski sustav

Aston Martin je u svom novom hiperautomobilu AM-RB 001, koji se radi u partnerstvu s Red Bull Advanced Technologies, odlučio koristiti baterije tvrtke Rimac Automobili. “Valkyrie ima hibridni baterijski sustav tvrtke Rimac. Kao vodeći svjetski proizvođač u tehnologiji baterija visokih performansi, hrvatska tvrtka prezentirala je svoje sposobnosti s inovativnim Concept-Oneom; prvim - i najbržim potpuno električnim hiperautomobilom na svijetu”, ponosno su objavili uz Aston Martin.

Aston Martin
Aston Martin Valkyrie

Jaguar

Model: E-Type Zero

Proizvod: baterijski sustav

i razvoj pogona

Mike Goodbun, glavni PR menadžer Jaguar Land Rovera i šef njihovih “specijalnih operacija”, prvi je otkrio da su odlučili surađivati s Rimac automobilima na izradi modela E-Type Zero, modernoj interpretaciji kultnog Jaguarova modela E-Type iz 1961., koji je uz pomoć Rimčevih inovacija postao potpuno električan automobil, brži i snažniji od modela iz 1961. “Trebala nam je suradnja s Matom Rimcem kako bismo izvukli najbolje jedni od drugih”, rekao je Goodbun.

, Image: 195811789, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy
Jaguar E-Type (originalni model)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 19:17