Koliko su zaista uspješne mjere aktivne politike zapošljavanja?
Začudo, to ne zna nitko, pa čak ni institucija koja ih provodi, Hrvatski zavod za zapošljavanje.
Zato je HZZ prošlog tjedna raspisao pomalo neobičan natječaj: platit će 1,2 milijuna kuna nekoj agenciji ili tvrtki koja će odraditi “sociološko istraživanje”, odnosno izmjeriti kakav su uspjeh polučile izdašne mjere zapošljavanja koje su se u Hrvatskoj provodile u periodu između 2010. i 2013. godine.
Kažemo neobičan natječaj, jer je Hrvatska za mjere aktivne politike zapošljavanja samo lani izdvojila 521 milijun kuna, znači značajnu svotu za koju bi bilo poželjno da se zna utječe li uopće na zapošljivost.
Međutim, kako smo i na što potrošili novac predviđen za mjere u ove četiri godine, to će nam biti poznato tek nakon što nekome platimo još 1,2 milijun kuna bez PDV-a. Hrvatskizavod za zapošljavanje, objašnjavaju u natječajnoj dokumentaciji, nije “sustavno evaluirao mjere provedene u razdoblju do 2013. godine, na temelju čega bi se moglo zaključiti jesu li mjere dobro usmjerene, koliko su učinkovite te u kojoj su mjeri zadovoljile očekivanja sudionika”.
Prevedeno, nisu razmatrali koliko su te mjere uopće imale smisla.
...
ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLOBUSA
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....