NARUŠENA SIGURNOST

Karlovac zarastao u travi: Nema održavanja cesta otkad je posao dobio brat bivše SDP-ove zastupnice

Vlasnik PCZ grupacije iz Slavonskog Broda je Tomislav Opačak, brat Marine Bilić Opačak čija je tvrtka bila najveći donator predsjednika RH
 Robert Fajt/Cropix

Zelene površine uz državne ceste u Karlovačkoj županiji ove godine nisu pokošene nijednom, a trebale su do 15. lipnja biti pokošene dvaput. Ne čiste se ugibališta uz prometnice koja su prepuna smeće niti se saniraju rupe i oštećenja.

Isprva je to samo izgledalo ružno, no sada se već može govoriti da je ozbiljno narušena sigurnost sudionika u prometu, osobito se to odnosi na pješake u ruralnim područjima gdje nema nogostupa te su prinuđeni hodati uz rub kolnika. Vozači ih kasno uočavaju, isto kao i prometne znakove, koji su na nekim mjestima praktički nevidljivi.

image
Robert Fajt/Cropix

Novi izvođač

O ovom pitanju kao o rijetko kojem usuglasila se i vlast i oporba Karlovačke županije izrazivši zabrinutost.

image
Robert Fajt/Cropix

- Ja sam pismeno iskazala zabrinutost s obzirom na provedenu javnu nabavu. Radi se o četverogodišnjem ugovoru za održavanje državnih cesta. Postojale su dvije ponude i cijena jedne od njih me zabrinjavala jer je bila vrlo niska. Pitanje je hoćemo li s obzirom na nižu cijenu imati i degradaciju kvalitete usluge održavanja državnih cesta, s tim da se nalazimo u srcu Hrvatske, da imamo puno kilometara državnih cesta i da se one uistinu eksploatiraju - rekla je županica Martina Furdek Hajdin na posljednjoj sjednici Županijske skupštine. Otada je prošlo 10 dana, no na terenu se nije promijenilo baš ništa, odnosno situacija je još gora.

image
Robert Fajt/Cropix

No, promijenio se izvođač poslova održavanja svih državnih cesta kojima upravljaju Hrvatske ceste. Dosadašnji izvođači, koji su se na novi natječaj javili kao grupa ponuditelja: Ceste Karlovac, ŽUC Zagrebačke županije, Ceste Sisak, PZC Varaždin te PZC Brod s ponudom od 59,782.539,06 eura izgubili su poslove održavanja za područje Zagrebačke, Krapinsko-zagorske, Karlovačke, Sisačko-moslavačke županije i Grada Zagreba od samo jednog ponuditelja - Poduzeća za ceste iz Slavonskog Broda čija je ponuda bila niža za čak šest milijuna eura, odnosno bila je niža za 10 milijuna eura čak i od procjene tih radova što su je dale Hrvatske ceste.

image
Robert Fajt/Cropix

- Na odluku o odabiru za predmetnu Grupu 1 bila je izjavljena žalba i do okončanja žalbenog postupka Hrvatske ceste nisu smjele sklopiti okvirni sporazum. Rješenje Državne komisije kojim je odbačena žalba objavljeno je 23. 5. 2023. U postupku je izjavljena žalba od neovlaštene osobe te je ista odbačena od strane DKOM-a. Okvirni sporazum potpisan je u ponedjeljak, 5. 6. 2023. - rekli su nam u Hrvatskim cestama.

image
Robert Fajt/Cropix

Nemaju kapacitete

Prema informacijama koje imamo s terena, poduzeće iz Slavonskog Broda još nije tehnički u stanju obavljati poslove koje je dobilo na natječaju, a ne zna se kada će točno biti. Navodno još traže podizvođače za Karlovačku županiju, a neslužbeno doznajemo da su taj posao čak ponudili i Cestama Karlovac, koje su to isto radile u prethodnom četverogodišnjem razdoblju. Valja imati na umu da će u zimskim mjesecima isti izvođač obavljati i poslove zimske službe te već sada vlada zabrinutost kako će to izgledati.

image
Robert Fajt/Cropix

Vlasnik PCZ grupacije je Tomislav Opačak, brat saborske zastupnice Marine Bilić Opačak. Do ulaska u Sabor ova bivša SDP-ovka bila je direktorica Feliks regulacije d.o.o., najvećeg donatora u kampanji predsjednika Zorana Milanovića. Protiv nje se vodi postupak zbog sumnje da je fiktivno prodala strojeve za 5,5 milijuna kuna i varala tijekom predstečajnog postupka posrnulog poduzeća. Zbog toga je morala otići iz SDP-a, prešla je u Socijaldemokrate, koje je također ubrzo napustila.

Voditelj radova: Polako smo krenuli, ne ide to preko noći

Tomislav Vinarić, PZC-ov voditelj radova na području Karlovačke županije nam kaže da su poslovi koje su preuzeli "polako krenuli i da ljudi moraju shvatiti da takve stvari ne idu preko noći".
- Mi smo prvo dobili poslove kroz dvomjesečni ugovor koji nisu uključivali košnju, a sada su ti ugovori četverogodišnji i uključuju košnju, pa smo krenuli na D-1, D-3 i D-6. Imamo ljudi, naših je 70 posto, a kooperanata oko 30 posto, no još se te ekipe slažu, uskoro ćemo biti u punom pogonu. Isto tako, preko vikenda su naši dečki očistili neka odmorišta uz ceste, nismo imali financijskih sredstava za sklapanje ugovora s mjesnim komunalnim poduzećimma, uskoro će i to biti riješeno, pa će ih kao prije održavati oni - rekao nam je Vinarić.

Dodaje je da "ni prije njih nije bilo sjajno, jer su njegovi dečki već potrošili skoro 20 tona asfalta samo da bi pokrpali naslijeđene udarne rupe na nekim prometnicama".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 17:02