Ako na gradilište pelješkog mosta u skoro vrijeme ne stignu zavarivači iz Kine, skupa s novim kontigentom od 47 čeličnih blokova, most se ni u kojem slučaju neće dovršiti u predviđenom roku za oko godinu dana, piše Slobodna Dalmacija.
Zbog korona-krize investitor Hrvatske ceste i izvođač, kineska državna tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC), ostavili su mogućnost produženja zadanog roka za dovršetak (31. srpnja 2021. godine) za još nekoliko mjeseci, no ako čelični blokovi iz kineskih čeličana budu kasnili, rokovi će se prolongirati pa bi otvaranje samog mosta moglo biti i početkom 2022. godine.
Kinezi su pregovarali s tvrtkom "Brodosplit" da im ustupi svoje zavarivače, ali od toga za sad nema ništa. Istina, škverani već rade na dijelu pristupne ceste pelješkom mostu, takozvanoj stonskoj obilaznici kao kooperanti grčke tvrtke "Avax".
Upućeniji u ovu problematiku tvrde da Kinezi pošto-poto žele dovesti svoje zavarivače iz Kine jer smatraju da bi im se narušio poslovni ugled ako bi u ovako važan posao uvodili neku tvrtku iz Hrvatske. To bi za njih u konačnici značilo da nisu bili kadri vlastitim snagama izgraditi Pelješki most, što bi im, smatraju u CRBC-u, narušilo poslovni ugled.
Riječ je o petstotinjak zavarivača koji će na gradilištu pelješkog mosta imati pune ruke posla jer se upravo spajaju čelični elementi buduće nosive konstrukcije mosta. Dosad je izgrađeno sedam od ukupno 12 stupova te dva upornjaka s neretvanske i pelješke strane.
Okončano iščekivanje
Nakon višemjesečnih iščekivanja čini se da su krenuli radovi i na pristupim cestama Sparagovići/Zaradeže - Prapratno i Prapratno - Doli, na takozvanoj stonskoj obilaznici.
Izvođač je nastavio izvoditi zemljane radove iskopa i nasipa na dionicama 3 i 4 pa su tako navedenim radovima spojeni čvorište Prapratno i ulaz u tunel Polakovica te Zamaslina i izlaz tunela Supava. Na području mosta Ston kopaju se temelji upornjaka i stupa. Radovi na tunelu Polakovica napredovali su do iskopa predusjeka portala do prve berme, doznaje Slobodna Dalmacija od glasnogovornice Hrvatskih cesta Tamare Pajić.
Također se izvode radovi na potpornim zidovima te se priprema postavljanje betona. U mjesecu srpnju izvođač pojačanim angažmanom planira nastaviti izvoditi zemljane radove na svim dionicama, betonske radove na potpornim zidovima, završiti radove na portalu tunela Polakovica te započeti radove na portalu tunela Supava. Također se planira i nastavak radova na iskopu temelja upornjaka mosta Ston, ističu u Hrvatskim cestama.
Zahtjevna dionica
Za razliku od pelješkog mosta, koji se radi od jeseni 2018. godine, radovi na pristupnim cestama startali su tek potkraj prošle godine, dakle kasnile su punu godinu dana i to zbog kompliciranih postupaka javne nabave i brojnih žalbi građevinskih tvrtki kod izbora najpovoljnijeg izvođača radova.
Nedaleko od gradilišta mosta u Komarnoj radi se čvor Duboka dok je na pelješkoj strani najzahtjevniji objekt tunel Debeli brijeg ukupne dužine 2467 metara, koji se nastavlja na dionicu ceste koja vodi od izlaska s mosta prema Stonu (Duboka - Sparagovići/Zaradeže).
Tako bi se ova zahtjevna dionica pelješke ceste dovršila u kolovozu 2022. godine, dok bi se stonska obilaznica u sklopu koje bi se gradila dva tunela i mosta preko Stonskog kanala ukupne vrijednosti 515 milijuna kuna bez PDV-a, trebala završiti u ožujku 2022. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....