Ne tako davno tuneli Plasine i Brinje na našim autocestama proglašavani su među najsigurnijima, čak i najboljima u Europi, a sada su - nedovoljno sigurni, da ne kažemo nesigurni, piše Slobodna Dalmacija. Ni jedan tunel pod upravom Hrvatskih autocesta, naime, kako je Slobodnoj potvrđeno u tom javnom poduzeću, ne zadovoljava u potpunosti sigurnosne kriterije koje je propisala Europska unija.
- Niti jedan tunel u potpunosti ne ispunjava zahtjeve iz Direktive 2004/54/EZ i Pravilnika o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele, pri čemu stariji tuneli te zahtjeve ne ispunjavaju nešto više u odnosu na novije - stoji u informaciji koju smo dobili iz HAC-a o rezultatima detaljnog pregleda sigurnosti tunela koju je u listopadu 2014. obavio stručni tim HAC-a i HAC Operatera naplate cestarine.
Kod utvrđenih nedostataka, ističu u HAC-u, uglavnom se radi o manje bitnim odstupanjima od traženog, ako se pri tome, dodaju, isključi ugrađena uzdužna ventilacija kod Tunela "Mala Kapela" i "Sveti Rok" koja je ugrađena bez prethodno izrađene analize rizika.
Istodobno s uočenim nedostacima, stručni tim HAC-a i HAC-ONC-a ustanovio je da su u svim tunelima primijenjene zadovoljavajuće mjere zaštite i spašavanja.
- Te mjere korisnicima tunela osiguravaju vrlo visok stupanj sigurnosti, unatoč uočenim nedostacima - ističu u HAC-u.
U svakom slučaju, nakon spomenutog pregleda, HAC je pristupio analizi rizika i to, otkrivaju, ne kod svih tunela, te izradi projektne dokumentacije za radove koji će biti potrebni na tunelima. Tek nakon izrade analize i projektne dokumentacije bit će poznata visina ulaganja u tunele, a trenutno se izrađuje projektna dokumentacija.
S nalazima pregleda sigurnosti upoznato je i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture koje je zatim poslalo svoje inspektore u tunele.
- Po zahtjevu Upravnog tijela za sigurnost tunela, po nadležnoj inspekciji pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture izvršen je inspekcijski pregled tunela radi kontrole usklađenja građevinske konstrukcije i opreme tunela s Pravilnikom o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele te radi kontrole provedbe sigurnosnih zahtjeva i postupaka koji uvjetuju potrebu analize rizika. Inspekcijskim pregledom potvrđeni su nalazi zajedničkog Stručnog tima HAC i HAC ONC-a - navode iz HAC-a.
Plan državnih autocesta je da se sigurnosni uvjeti koje propisuje EU ispune do 2019. godine. Inače, nije riječ o svim tunelima koji postoje na hrvatskim cestama, već samo onima koji se nalaze na Transeuropskoj cestovnoj mreži (TEM), duži su od 500 metara i njima upravlja HAC.
- Planirani radovi, zbog visokog stupnja usklađenosti tunela sa zahtjevima sigurnosti, više se svode na sitnija otklanjanja nedostataka nego na neka ozbiljna i velika postupanja - poručuju iz HAC-a. U spomenutom pravilniku o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele koji je usklađen s pravilima EU, nabrojeno je dvadesetak osnovnih sigurnosnih parametara koje tuneli moraju zadovoljiti, od broja cijevi i prometnih traka, prometnih brzina i gustoće prometa, do vremena dolaska vatrogasnih i ekipa hitne pomoći u tunel. Što konkretno nedostaje našim tunelima, nismo uspjeli doznati, pa nam ostaje vjerovati objašnjenju HAC-a kako 'uočeni nedostaci iziskuju sitnija uklanjanja, a ne velike zahvate'.
Budući da su u TEM mreži koja prolazi našim teritorijem sve autoceste kojima upravlja HAC, kao i autoceste pod upravom Bina Istre i Autoceste Zagreb-Macelj, može se kazati da će sva 32 tunela na našim autocestama morati zadovoljiti sigurnosne uvjete Bruxellesa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....