VODIČ KROZ RADOVE

Kreće obnova pruge teška 2,7 milijardi kuna: HŽ obećaje da će vlakovi nakon nje juriti 160 na sat

Na dionici dugoj 44 kilometra tijekom radova ne bi trebao biti prekinut regularan željeznički promet, rekli su iz HŽ-a
 Matija Djanjesic/Cropix

Projekt obnove željezničke pruge na relaciji Hrvatski Leskovac - Karlovac koji je vrijedan 2.7 milijarde kuna potpisan je 28. srpnja u Karlovcu. Radovi su trebali početi u roku od najviše 42 dana od potpisivanja ugovora, točnije do 8. rujna, ali na toj relaciji još uvijek nema ni radnika ni mehanizacije. Iz ureda Korporativnih komunikacija odgovorili su nam na upit o kašnjenju početka radova i objasnili da je u tom roku predana sva dokumentacija.

image
Matija Djanjesic/Cropix

- Izvođač radova je 8. rujna 2022. uveden u posao. Uvođenje izvođača u posao obavlja se primopredajom projektne dokumentacije, elaborata iskolčenja i pravomoćnih građevinskih dozvola, što se evidentira upisom u građevinski dnevnik. Dakle, od tog datuma počinje teći ugovorni rok od 30 mjeseci za dovršetak radova, odgovorili su nam.

Točan datum početka fizičkih radova tako još uvijek nije poznat jer kako su nam objasnili iz ureda Korporativnih komunikacija, oni kreću kad se za to ostvare uvjeti. Svu dokumentaciju i uvjete koji su prema potpisanom ugovoru potrebni za početak radova treba odobriti inženjer koji je ovlašten u ime naručitelja za obavljanje poslova stručnog nadzora. Nakon odobrenja, inženjer mora obavijestiti HŽ Infrastrukturu da je izvođač spreman za početak radova.

image

Željeznički kolodvor u Karlovcu

Matija Djanjesic/Cropix

- Ovo se događa u periodu od 28-42 dana od upisa u građevinski dnevnik, naveli su.

Osim rekonstrukcije postojećeg i nadogradnje drugog kolosijeka, detaljnije su nam objasnili i planove obnove postojećih stajališta i kolodvora na toj relaciji od kojih je većina već godinama u lošem stanju. Stajališta Mavračići, Desinec, Domagović i Lazina zadržavaju status željezničkih stajališta uz bitne promjene.

- Na njima se rekonstruira postojeći kolosijek, dograđuje novi kolosijek, izgrađuju novi bočni peroni i nove nadstrešnice, pothodnik za pristup peronima, s dizalima, uređuju parkinzi i pristupne ceste, odgovorili su nam.

Također, željeznički kolodvori Horvati, Zdenčina i Draganići dobiti će status željezničkih stajališta s gore navedenim radovima kao i kod postojećih stajališta, a stajališna zgrada Desinec se uklanja jer na njeno mjesto dolazi drugi kolosijek.

image
Matija Djanjesic/Cropix

Podsjećamo, željeznička stanica u Donjem Desincu je u lipnju 2021. godine planula nakon čega je u potpunosti izgorjelo krovište i unutrašnjost objekta. U istom stanju je i trenutno, više od godinu dana kasnije uz vidljive ostatke krovnih greda prekrivenih čađom.

Predviđena je veća rekonstrukcija kolodvora Hrvatski Leskovac, Jastrebarsko i Karlovac, a obnovu će dočekati i svi postojeći mostovi, vijadukti i drugi objekti na trasi dionice. U planu je izgradnja tri nova podvožnjaka i četiri nadvožnjaka umjesto željezničko-cestovnih prijelaza, dok će se preostali postojeći prijelazi rekonstruirati.

image

Pruga Hrvatski Leskovac- Karlovac

Matija Djanjesic/Cropix

Na dionici dugoj 44 kilometra tijekom radova ne bi trebao biti prekinut regularan željeznički promet, rekli su iz ureda Korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture u odgovoru Hini.

- Prekidi prometa događat će se samo iznimno i to u prvih nekoliko mjeseci radova, stoji u odgovoru.

Prema informacijama koje smo dobili od djelatnice koja prodaje karte, radovi bi mogli početi već idući tjedan a zbog toga će se izvanredni prijevoz autobusima uvesti na relaciji Jastrebarsko- Hrvatski Leskovac. To će putovanje produljiti za oko 30 minuta.

U HŽ su napomenuli da je uvjet kod pregovaranja o izvođenju radova bio da se radovi izvode "pod prometom", odnosno uz što manja ometanja prometa. Zbog najavljene obnove i modernizacije cijelog sustava, najveća dopuštena brzina vožnje nakon završetka radova trebala bi biti do 160km/h.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 06:50