Nakon sedam godina analiza različitih rješenja, promišljanja, izrada studija i osiguranja potrebnih sredstava jučer je konačno krenuo u realizaciju jedan od najvećih strukturnih prometnih projekata. Hrvatske autoceste raspisale su međunarodni natječaj za odabir izvođača elektroničkog sustava naplate cestarine.
Natječaj obuhvaća ugradnju novog sustava na svih 1312 kilometara autocesta u Hrvatskoj kojima upravljaju Hrvatske autoceste, Bina Istra i Autocesta Zagreb - Macelj. Procijenjena vrijednost nabave i ugradnje novog sustava je 100 milijuna eura, od čega je u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti bespovratno osigurano 65,9 milijuna eura.
Kriterij za odabir
Rok za dostavu ponuda je 5. lipnja, a HAC je propisao da će odluku o odabiru donijeti u roku od 90 dana od otvaranja ponuda ako ga u tome ne onemoguće brojne žalbe. Ako se s odabranim ponuditeljem ove godine potpiše ugovor, novi sustav naplate cestarine mogao bi proraditi 2025. jer je rok za gradnju novog sustava 24 mjeseca od potpisa ugovora.
Od potencijalnih ponuditelja traži se bankovna garancija za ozbiljnost ponude u iznosu od dva milijuna eura te mora dokazati da je u posljednje tri financijske godine imao prosječni promet od 50 i više milijuna eura.
Tijekom javnog savjetovanja najviše je primjedbi bilo na procijenjenu vrijednost cijelog posla za koju se smatra da je preniska. Jedna od zainteresiranih tvrtki izračunala je da je ponuđena cijena za 32 posto manja od realne. Natječajem je definirano da će se ponude bodovati po principu da 70 posto bodova nosi financijski dio ponude, a 30 posto kvalitativni dio ponude. Dakle, ponuđena cijena bit će glavni kriterij za odabir.
Aparati za registraciju
Kao što je već poznato, naplata će se obavljati putem ENC uređaja ili očitavanjem tablica ALPR sustavom, ovisno o tome što korisnik odabere. U novom sustavu ENC uređaji bit će vezani uz registarsku oznaku, a jedan uređaj moći će se koristiti za najviše tri vozila.
Svi korisnici, bez obzira na to koriste li ENC ili ALPR, registrirat će se u sustav jednog od koncesionara, pri čemu će morati dostaviti registraciju, državu izdavanja registarske oznake i način plaćanja, podatak o EURO emisijskom razredu vozila, presliku prometne dozvole itd.
Sadašnji korisnici ENC-a moći će koristiti postojeće uređaje. Na benzinskim crpkama i namjenskim prometnim stazama bit će postavljeni aparati za registraciju putem kreditne kartice.
Na autocestama kojima upravlja HAC bit će sagrađeno 100 namjenskih staza za registraciju, a bit će napravljene i na graničnim prijelazima pri ulazu u zemlju. Usto, vozači će se moći registrirati i putem aplikacije, web stranice u stanicama za tehnički pregled gdje će moći kupiti i ENC uređaje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....