ZAMJENA

KUPUJU ODJEĆU PETKOM, A ONDA JE VRAĆAJU NAKON VIKENDA, NEOPRANU, UZNOJENU I SMRDLJIVU Užasna iskustva prodavačica s mušterijama koje žele povrat novca

Ilustracija
 Neja Markičević / CROPIX / CROPIX

Rasprodaje i sniženja oduvijek privlače kupce. Brojni su stoga pohrlili prošloga tjedna u jednu osječku prodavaonicu odjeće, gdje su cijene doslovno bile prepolovljene, piše Glas Slavonije.

Među kupcima bila je i M.D., koja je kupila nekoliko komada donjega rublja, no nakon što je došla kući i usporedila ga s onim što ga je kupila prije, veličina tek kupljene robe nije odgovarala.

- Nisam ni jedan kupljeni predmet odjenula, jednostavno sam vidjela da sam kupila nekoliko manjih nego što mi je potrebno. Nisam ni skidala etiketu, nego sam, zajedno s računom, čak i u istoj vrećici u kojoj sam ga kupila, odnijela donje rublje u tu prodavaonicu i zamolila prodavačicu da ga zamijenim za veće. Međutim, bila je strogo protiv bilo kakvog povrata odjeće, za što smatram da nije u redu prema meni kao potrošaču - zaključuje M.D., dodavši kako joj se već dogodilo da je nešto kupila i uz predočenje računa vratila odnosno dobila povrat novca.

Međutim, prodavačica je, kaže sugovornica Glasa Slavonije, bila isključiva i nije dopuštala zamjenu čak ni kad joj je predložena doplata.

- Cijena svih veličina je ista, no ja bih joj platila i punu cijenu samo da sam mogla zamijeniti robu, dodaje M.D.

Iako bi se mnogi potrošači možda složili s gospođom, prodavačica je u ovom slučaju ipak bila u pravu. Naime, kako objašnjava Dunja Mak, pravnica Savjetovališta “Potrošački forum”, prodavač nije dužan ni zamijeniti robu ni vratiti novac, izuzev ako kupljeni proizvod, odnosno roba, nema kakav nedostatak.

- Bilo je slučajeva da mlade djevojke kupe neku odjeću u petak, budu u njoj tijekom vikenda i takvu je, uznojenu i s mirisom duhana, vrate u ponedjeljak te traže povrat novca. Zbog toga i sličnih situacija mnogi prodavači ne izlaze u susret kupcima - objašnjava Mak.

Dodaje kako prodavači smatraju da je kupac dužan neposredno u prodavaonici pregledati robu i vidjeti odgovara li mu veličina. Zanimljivo je da, prema riječima Dunje Mak, zamjenu/povrat novca češće daju veće prodavaonice, a manje ne prakticiraju primiti robu natrag.

Ako proizvod ima bilo kakav nedostatak, povrat je proizvoda moguć, a rok za vraćanje je dvije godine. Jedina je iznimka roba kupljena preko interneta, odnosno izvan poslovnih prostorija.

- Primjerice, ako je u pitanju kakva prezentacija ili kupnja preko interneta, rok za povrat robe je 14 dana, i to bez objašnjenja. Znači, čak i ako roba nema nedostatak, prodavatelj mora vratiti novac, poručuje Mak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. prosinac 2024 00:15