GUŽVE U ČEKAONICAMA

LIJEČNICE IZ OSIJEKA NEOBIČNIM NATPISOM NA VRATIMA DOSKOČILE ONIMA KOJI BI U ORDINACIJU UŠLI PREKO REDA 'Pacijente jednostavno treba odgojiti'

Čekaonica u KBC Split, ilustrativna fotografija
 Tom Dubravec / CROPIX

U čekaonicama liječničkih ordinacija gužve su redovit prizor, kao i oni koji za čekanje nemaju strpljenja jer im treba samo sitna usluga poput uputnice ili doznake, za razliku od onih koji se kod liječnika zadrže na dugom pregledu. Tako mnogi unatoč natpisima 'Molim ne kucati' ipak kucaju na vrata ordinacije i traže 'samo' nešto.

Dvije su liječnice u Domu zdravlja Osijek pokušala doskočiti takvim pacijentima natpisom na vratima svoje ordinacije, javlja Glas Slavonije.

'U medicini ne postoji SAMO ovo ili SAMO ono. Za svako SAMO treba sjesti i sačekati', piše na vratima dr. med. Jadranke Belaj i dr. med. Marice Raspudić Brekalo. Dr Belaj je ispričala kako ona i njezina medicinska sestra imaju liberalan pristup pa pacijente koji traže 'samo nešto' preko reda često i puste, no priznaje da to smeta i pacijentima koji čekaju red, ali i liječnicima.

Njezina kolegica, dr. Romana Bogojević kaže da se i to kratko 'samo nešto' uvijek oduži i oduzima vrijeme. Za izdavanje 'samo' uputnice, potrebno je upisati pacijenta, otvoriti mu karton, provjeriti anamnezu i razlog dolaska, pa dr. Bogojević kaže takve pacijente obično zamoli da ipak pričekaju svoj red.

- Dogodilo se da sam dala praznu uputnicu i rekla da su dobili što su tražili, pa neka ju ispišu sami. Inače, to ‘samo ovo ili ono‘ znači puno posla. Da bi pacijent dobio recept, moram ga pitati je li alergičan na neke lijekove te pregledati koje lijekove već koristi, zbog mogućih interakcija. Dogodilo se da traže uputnicu za MR koju je nemoguće napisati samo tako, nego je nužan prethodan pregled. Pacijente jednostavno, da tako kažem, treba odgojiti. U svojoj sam ordinaciji uspjela postići da poštuju red i dolaze u propisanom vremenu, no ako je nekomu izimno loše, bit će primljen, to se podrazumijeva - rekla je voditeljica Obiteljske medicine Doma zdravlja Osijek, dr. med. Nataša Stanišić za Glas Slavonije.

Dodatni problem pak nastaje u ordinacijama u kojima se pacijenti unaprijed naručuju. Tako oni koji se iznenadno razbole teško dolaze na red kod svojeg liječnika obiteljske medicine jer nisu naručeni.

- Ako je riječ o uputnici za kontrolni pregled, nije u redu da pacijenti čekaju u redu. Druga je stvar prvi pregled, kada je potrebno vidjeti se s liječnikom. Smatram da bi općenito trebala biti bolja komuniakcija preko e-maila i da pacijenti trebaju komunicirati s liječnicima na taj način kad god je to moguće. Primjerice, mailom dogovorenu uputnicu za kontrolni pregled trebaju odmah preuzeti kod medicinske sestre, a ne čekati svoj red među naručenim pacijentima - rekla je Jasna Karačić iz Hrvatske udruge za zaštitu prava pacijenata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. listopad 2024 07:46