Nakon niskobudžetnih zrakoplovnih kompanija i Ubera koji je donio dodatnu konkurenciju u zagrebački taksi svijet, u Hrvatsku krajem ovog mjeseca dolazi još jedan niskotarifni prijevoznik - i to autobusni. Naime, njemačka tvrtka FlixBus, kod koje se karte za međunarodne vožnje mogu kupiti već za 8 ili 9 eura, uskoro će početi voziti i po Hrvatskoj, čije će gradove povezati s mnogim inozemnim destinacijama.
FlixBus zapravo već vozi po Hrvatskoj, ali riječ je o talijanskim i austrijskim divizijama tvrtke, dok se hrvatska priprema za početak rada. FlixBus inače ima čak 100 tisuća linija dnevno koje voze u više od 800 gradova u 18 europskih zemalja, a uskoro će prevesti 20-milijuntog putnika.
Popusti za grupe
Uz nisku cijenu, posebnost kompanije je visoka razina usluge: besplatan i relativno brz Wi-Fi, tri komada prtljage uračunata su u cijenu (dva veća i jedan komad ručne prtljage), na raspolaganju su utičnice za struju, grickalice i piće po cijenama koje nisu više od prosječnog hrvatskog kafića, a FlixBusova aplikacija čak će vam prema vašim preferencijama i ruti na kojoj putujete predložiti i glazbenu playlistu na Spotifyju. Svi autobusi imaju WC-e. Sva mjesta imaju sigurnosne pojaseve. Karte se, naravno, mogu kupiti online, i to čak do 15 minuta prije polaska. Grupe veće od tri osobe, invalidi i djeca imaju pravo na popust pri kupnji karata.
Budući da svatko tko se vozi busom u Hrvatskoj zna da mnoge domaće kompanije naplaćuju svaki veći komad prtljage, kupnja karata online za mnoge je znanstvena fantastika, internet u autobusima je nepostojeći ili katastrofalno spor, struje ima samo kod vozača, ni sebe ni djecu ne možete vezati pojasom osim ako ga ne donesete sami, a piće i grickalice mogu se naći tek na onoj jednoj benzinskoj na kojoj se eventualno stane tijekom putovanja - povisoke cijene karata da i ne spominjemo - izvjesno je da se neće posebno obradovati dolasku tog konkurenta.
Baš kao što i Jadrolinija strepi od skidanja moratorija na inozemne brodarske prijevoznike od početka sljedeće godine, tako će se i domaći prijevoznici morati zamisliti nad FlixBusom i povećati razinu usluge uz smanjivanje cijena.
Što prije, to jeftinije
Iz Zagreba je FlixBusom već moguće direktno putovati u Berlin, Dresden, Beč, Torino, Graz, Milano, Ljubljanu, Trst, a s presjedanjima praktički po cijeloj Europi. Postoje linije za Karlovac, Opatiju, Rijeku i Crikvenicu, a uskoro će biti povezani i Split, Šibenik, Zadar, Dubrovnik i drugi gradovi. Cijene još nisu poznate, ali sudeći prema tome da je najjeftinija karta 5 eura, bit će prilično povoljne. Recimo, najjeftinija karta za put od Zagreba do Berlina je 9 eura.
Naravno, broj mjesta s tim cijenama je vrlo ograničen, ali ni ostala mjesta nemaju astronomske cijene, a kao i uvijek kod niskotarifnih prijevoznika, što se ranije kupi karta, to jeftinija. Unatoč tome, jučer smo mogli za danas rezervirati kartu od Zagreba do Beča za 25 eura. U Hrvatskoj je otvoren FlixBusov ured u kojemu radi tim domaćih zaposlenika.
Tri mlada poduzetnika
- Krajem ovog mjeseca službeno ćemo predstaviti FlixBus u Hrvatskoj, a početkom lipnja bit će lansirane hrvatske linije. Ove koje danas voze uveli su naši talijanski i austrijski partneri. Sigurno je da ćemo pokriti cijelu Hrvatsku međunarodnim linijama, a u budućnosti planiramo imati i interne linije između hrvatskih gradova - rekla je glasnogovornica FlixBusa Petra Milanović. FlixBus su pokrenula tri mlada poduzetnika u Münchenu 2011., potaknuti ukidanjem željezničkog monopola u Njemačkoj i liberalizacijom tržišta međugradskih autobusnih linija. Prvu su rutu pokrenuli 13. veljače 2013. Uz Zagreb, urede imaju u Berlinu, Münchenu, Parizu i Milanu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....