VELIKA ŠKRTICA

‘Ma što je ovo, opet ste sve premjestili...‘ Zašto u dm-u mijenjaju raspored proizvoda?

‘Ovakvim pristupom organizaciji prostora i razmještaju asortimana želimo našim kupcima osigurati bržu i jednostavniju kupnju‘, kažu iz dm-a
 Drago Sopta/Cropix/Drago Sopta/Cropix

Odlazak u neke trgovine često zna biti iskustvo koje me kasnije tjera na preispitivanje, uglavnom jesam li se posve pogubila, postala dezorijentirana ili naprosto skrenula s uma.

Recimo, jedno od takvih povremeno doživim u DM-u u kojemu, puno češće nego bilo gdje drugdje, imaju običaj izokrenuti raspored artikala i zona proizvoda, i to na način da su mi kasnije doista potrebni tjedni kako bih zapamtila gdje se što nalazi.

Recimo, dezići koji su donedavno stajali u prvom redu lijevo od ulaza sada su prebačeni na kraj trgovine kako bi na njihovo mjesto stigle paste za zube. Parfemi su više-manje zadržali poziciju, no izbezumila me potraga za sapunima i bojama za kosu, koje su također najednom magično nestale sa svojeg uobičajenog mjesta.

"Ma što je ovo, pa opet ste sve premjestili...", žalim se prodavačici koja samo sliježe ramenima.

Okrećem se oko sebe pa zamjećujem kako nisam jedina.

I drugi po trgovini hodaju kao muhe bez glave, lamaću košaricama, govore sami sa sobom i nervozno mašu rukama - kao navala zombija, jedino što su ovi posve bezopasni; umjesto za živim mesom u potrazi su za kozmetikom i sredstvima za čišćenje, a najdrastičnije što od njih možete doživjeti je jedan mali slom živaca.

Nije to neobična pojava - u većini je marketinških priručnika moguće pronaći sto i jedan razlog zašto trgovine u načelu mijenjaju izgled, a često to podrazumijeva i novi raspored artikala.

Između ostaloga, jedan od razloga je da kupce, koji su se navikli gdje što u trgovini stoji, natjeraju da razgledaju i ostale police, nadajući se da će to u konačnici rezultirati impulzivnom kupovinom stvari po koje u trgovinu zapravo nisu stigli.

Potom, trgovine je donekle potrebno reorganizirati kada stignu novi artikli ili pojedini proizvodi postanu top selleri pa ih je potrebno staviti na neko upečatljivije mjesto, a gdjekad se trgovine trebaju riješiti robe koja je pred istekom pa tada obično imaju potrebu malo preurediti svoje police. Ipak, kontaktirali smo dm kako bi iz trgovine kupcima dali svoje objašnjenje zašto su njihove police i raspored podložni tolikim promjenama.

Ondje saznajemo da tvrtka na dva nivoa reorganizira izgled svojih prodavaonica - prvo se svake tri do četiri godine provodi projekt reorganizacije rasporeda, a potom se i na godišnjoj razini, ovisno o trendovima i potrošačkim navikama, mijenja izgled trgovina.

"U sklopu projekta analiziramo našu ponudu kako bismo je uskladili s kretanjima drogerijskih kategorija na tržištu i kod nas u dm-u te s kupovnim navikama i željama naših kupaca. Budući da se naše prodavaonice iz godine u godinu šire, naš je glavni cilj svaki novi metar prodajnog prostora organizirati u skladu s trendovima na tržištu. Stoga i tijekom godine radimo promjene rasporeda proizvoda na policama s ciljem pružanja mogućnosti novim linijama proizvoda i inovacijama da dobiju svoje mjesto na policama", poručili su iz drogerie markta na naš upit.

Dodaju kako se projekti reorganizacije, osim u Hrvatskoj, provode i u svim ostalim zemljama dm grupe, pri čemu svaka od zemalja, pojašnjavaju, radi vlastite analize lokalnog tržišta.

"Ovakvim pristupom organizaciji prostora i razmještaju asortimana želimo našim kupcima osigurati bržu i jednostavniju kupnju te bolju preglednost kako bismo doprinijeli ugodnom iskustvu kupnje u prodavaonicama dm-a", stoji u dopisu koji su nam poslali, ali u kojem ipak nisu odgovorili jesu li zbog ove prakse ikad zaprimali prigovore kupaca te kako su na njih reagirali.

Ipak, sudeći po komentarima na društvenim mrežama, činjenica da trgovina redovito mijenja raspored artikala jedna je od češćih kritika tvrtke koja je prije nekoliko godina potrošače neugodno iznenadila i novim sustavom prikupljanja bodova, koji nije bio baš najbolje dočekan. Stvar je, naravno, posve legitimna, ali je legitimno i pitanje trebaju li trgovine, osim iskustvu prodaje, inovativnije pristupati i potrošačkim potrebama.

Koje, osim nuđenja novih proizvoda, podrazumijevaju i poštivanje potrošačeva rijetkog slobodnog vremena...

Imate prijedlog za Veliku škrticu? Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

image

Velika skrtica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 20:25